Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Ik ga graag stemmen.

Dat weet ik nog net zo niet..

Lees deze artikelen maar eens goed door.

https://gerard1945.wordpress.com/tag/koningin-wilhelmina/

https://www.pensioenactivist.nl/hitler-kabinetten-regeren-nederland-sinds-1945/

Vanaf 1945 hebben we een niet zo fijne regering blijkbaar, omdat koningin Wilhelmina (door met haar regering op 13 mei 1940 te vluchten naar Engeland) vrijwillig afstand heeft gedaan van de troon,  betekent dat er na de tweede wereldoorlog een overeenkomst had moeten worden getekend tussen koningin Wilhelmina of haar gemachtigde Prins Bernhard met de Duitse generaal Johannes Blaskowitz waarin de troon weer aan Koningin Wilhelmina werd teruggegeven. Een dergelijke overeenkomst is nooit getekend.

Ondemocratische regering...

Dus alle wetjes die ze nu verzinnen maken, wijzigen, verwijderen, zijn eigenlijk helemaal niet rechtsgeldig...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


20 minutes ago, alias haha said:

Dus alle wetjes die ze nu verzinnen maken, wijzigen, verwijderen, zijn eigenlijk helemaal niet rechtsgeldig...

 

Ah ja het credo is: valt een wet of wetenschap artikel onvoordelig voor je uit dan probeer je de autoriteit ervan in twijfel te trekken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar stikstof, daar valt genoeg over te schrijven

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, alias haha zei:

Luister ook even naar Rob Roos, lid van het Europees parlement van Ja21, wat hij vind van de stikstof hoax

 

 

We hadden vroeger in Grunn'n Jan Roos. Als je hem 5 cent gaf dan zong hij een prachtig lied voor je met enorme uithalen.

Een groot genoegen om aan te horen en mee te maken.

Ik vrees dat Rob Roos voor een aantal duizend maal zoveel ook enorme uithalen maakt, maar absoluut geen genoegen om aan te horen.

Tenzij je dol bent op waanzin over stikstof.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

We hadden vroeger in Grunn'n Jan Roos. Als je hem 5 cent gaf dan zong hij een prachtig lied voor je met enorme uithalen.

Een groot genoegen om aan te horen en mee te maken.

Jan Roos was zijn nickname. Voluit: Jan DE Roos.

Zie hem nog voor de V&D op de Grote Markt staan op zaterdagen, dirigerend met zijn stok terwijl hij zong. 

Jan de Roos (artiest) - Wikipedia

 

Rob Roos is een verspreider van nepnieuws.

In dit geval over stikstof.

Een stuk gevaarlijker.

Mensen stemmen dan op een persoon en een verhaal dat - net als bij Baudet - de waarheid op zijn kop zetten. Aangevuld met opgeklopte fantasie.

In feite is het opruiing.

Als er nou iets "uitholling van de democratie" is, is het die opruiende, stemming makende narratieven van dit soort "politici".

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk dat jij hem ook kende. Ik had in die tijd rond 1960 vrijwel geen cent met een gulden zakgeld in de maand, maar heb hem vaak wat gegeven op de Grote Markt in onze schoolpauze want ik vond hem super, ook al was het absoluut niet mijn muziek. Maar het was genieten van een uniek persoon.

 

Had een idioot als Rob Roos maar een klein beetje van dat niveau, dan was hij vast niet zo ridicuul met stikstof bezig.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat er een EU is die NL regelmatig achter de k*nt zit, want van de achtereenvolgende kabinetten en parlementen hadden en hebben we weinig daadkracht te verwachten. Voor het stikstofprobleem zijn we al jarenlang gewaarschuwd. Maar ja, het CDA en ook de CU in de kabinetten  hebben steeds  geleid tot compromissen en gesjoemel met de cijfers en het probleem werd dus steeds groter. En als er in de regionale en lokale politiek ook nog mensen zijn gekozen met twee petten op (boer overdag en 's avonds raadslid of gedeputeerde) dan is er de facto sprake van belangenverstrengeling. Gekozen horen er te zitten "zonder last en ruggenspraak - maar als ze regelmatig moeten beslissen over zaken die hun eigen "winkel" betreffen, krijgen we de besluiteloosheid die we nu zien. Plus het negeren van onwelgevallige feiten en informatie. Maar goed dat de EU en soms de rechter Den Haag afdwingt zich aan afspraken en eigen wetten te houden. 

 

Als er ergens lid van bent, hoor je je aan de afgesproken spelregels te houden. 

En het EU lidmaatschap is een democratische beslissing geweest. Vis een gekozen parlement voor gekozen, net als voor lidmaatschap van de NAVO.

Beide zijn instellingen met en via democratische mandaten.

Ieder die ons wil wijsmaken dat dat niet zo is (o.a. Rob Roos), verdraait feiten. Demagogie heet dat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een CNN-directeur is op verborgen camera betrapt toen hij toegaf dat het netwerk heeft besloten dat “klimaatverandering” de “volgende pandemie” zal zijn, omdat, in zijn woorden, “angst verkoopt”.

 

Hetzelfde als hier in Nederland met dat stikstof verhaal, hoe mooier dat je het brengt, hoe meer mensen het geloven

Op naar de klimaat lockdowns...

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

hopen koemest hopen varkensstront hopen kippenstront en allemaal inclusief antibiotica op de weide of in de megastallen.

Hoop kun je alleen hebben als er voortgang in het oplossen van het probleem komt.

Ja idd er zijn vele soorten van hopen. Waarbij de 1 het probleem is en de andere de aanvang vormt van een weg naar oplossing van het beëindigen van het probleem.

 

Zelf prefereer ik om vanuit een positieve insteek een probleem te benaderen. Daarom ook het bericht omtrent de reactie van deze specifieke financier geplaatst. Tot zeer recent was het standpunt van hen dat zij geen rol zagen voor zichzelf noch in het ontstaan van het probleem noch in het oplossen van het probleem. Door nu deze publieke uiting te doen kan het eerdere standpunt niet gehandhaafd worden. 

 

Als het eerdere standpunt niet gehandhaafd kan worden betekent het dat er steun bij het bewerkstelligen van een oplossing van het probleem van deze financier verwacht mag en kan worden. Maar ook dat andere actoren in deze toch ook een soort gelijke beweging moeten gaan maken. Willen zij een geloofwaardig gesprekspartner blijven.

 

Dus vanwege dit alles mijn hoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, alias haha zei:

Hetzelfde als hier in Nederland met dat stikstof verhaal, hoe mooier dat je het brengt, hoe meer mensen het geloven

Op naar de klimaat lockdowns...

Je zou je informatie ook eens kunnen halen uit de klimaatcijfers en de dagelijkse feiten in plaats van die opzwepende threads op allerlei sociale media die zelf doen wat ze - volgens jou - CNN verwijten: sensatiezucht.

(Nog afgezien van het feit of dit bericht geen nepbericht is of iets dat uit de context is getrokken a la Baudet. Heb je dat wel gecheckt?) 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de wetenschappers die er voor gestudeerd hebben het er al niet over eens zijn en de cijfers op verschillende manieren weten uit te leggen, hoeveel personen zijn er dan die op basis van klimaatcijfers en dagelijkse feiten de juiste informatie op de juiste manier weten te interpreteren?

 

Wat wel een feit is is dat angst verkoopt.

Ga vandaag roepen dat water in een fles door de aanhoudende droogte wel tot 50% in prijs zal gaan stijgen en morgen stijgen de 1e prijzen al in de winkels.

En daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn.


 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gerrit B zei:

Als de wetenschappers die er voor gestudeerd hebben het er al niet over eens zijn en de cijfers op verschillende manieren weten uit te leggen, hoeveel personen zijn er dan die op basis van klimaatcijfers en dagelijkse feiten de juiste informatie op de juiste manier weten te interpreteren?

 

Dat er discussies zijn tussen wetenschappers onderling, is alleen maar goed voor het zo scherp mogelijk krijgen van de problematiek en de eventuele oplossingen/aanpak.

Maar waar volgens mij geen interpretatie over mogelijk is, is dat de natuur en het klimaat in rap tempo verslechteren.

En ook niet wat het aandeel van het menselijk handelen daarin is. Die is aantoonbaar.

Cijfers en feiten liegen niet.

Alternatieve feiten bestaan niet. De invloed op onze leefomgeving van de Nederlandse "ammoniak boeren" is cijfermatig extreem. De gevolgen zijn voor iedereen te zien en te merken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We zullen nooit weten of wel of niet maatregelen treffen wel of niet het "probleem" verholpen hebben.

Voor mij is het stikstof probleem niet tastbaar.

Ik zie een wereld om mij heen die groen is.

 

Een bekende belg heeft daar een treffende uitleg over gegeven.

 

Boer, wat is dat voor poeder wat je op je land strooit?

Awel Urbanus, dat is tegen olifanten!

 

Maar boer, er zijn hier toch helegaar geen olifanten?

 

Goei poeder toch?

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...