Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

Al die Megastallen die ze hier bij ons in Limburg wilden bouwen staan me nog in de herinnering gegraveerd met een Kango.

En toch staan er hier heel veel grote blikken dozen in ons landschap. Gemeente Eijsden - Margraten stond het als "grootste gemeente in Limburg" allemaal toe. En iets verder noordwaarts ziet elke A2 automobilist de blikken MEGA dozen langs de snelweg. Expeditie centrale.

Jouw remweg van 200+ kilometer per uur naar 0 kilometer is niks vergeleken bij de lengte van die groen gekleurde Blikken Doos naast de snelweg.

 

Allemaal goedgekeurd in de leemte van een echte milieu vergunning.

 

 

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist, Gerard 76 zei:

Wees realistisch.

 

Denk dat je spreekt voor je eigen gemoedsrust.

 

De mensheid  kan hooguit het tij heel iets vertragen.

 

 

Nee, ik spreek niet vanuit eigen gemoedsrust. 

 

Houdingen zoals u hier verwoord zijn veelal het argument om niets te doen. Van schreeuwers dat het toch niet helpt. Dus dat ze daarom maar niets doen. Wijzend naar anderen, want die etc etc en ik/wij etc etc. 

 

Ik weet waar ik voor sta, noem mij dan maar dom, lach mij maar uit en maak uw vrolijk. Als dat uw levensinvulling geeft, ga dan uw gang. Alleen stop met klagen dat de wereld zo slecht is. Verkondig dan niet dat u het wel zou weten en stop met zand in de versnellingsbak strooien om uwer gelijk te bewijzen. Vraag geen aandacht voor uw negatieve gevoelens en gedachten. Behalve dan als u hulp wenst en die hulp ook echt wenst te benutten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, joop001 zei:

Nee, ik spreek niet vanuit eigen gemoedsrust. 

 

Houdingen zoals u hier verwoord zijn veelal het argument om niets te doen. Van schreeuwers dat het toch niet helpt. Dus dat ze daarom maar niets doen. Wijzend naar anderen, want die etc etc en ik/wij etc etc. 

 

Ik weet waar ik voor sta, noem mij dan maar dom, lach mij maar uit en maak uw vrolijk. Als dat uw levensinvulling geeft, ga dan uw gang. Alleen stop met klagen dat de wereld zo slecht is. Verkondig dan niet dat u het wel zou weten en stop met zand in de versnellingsbak strooien om uwer gelijk te bewijzen. Vraag geen aandacht voor uw negatieve gevoelens en gedachten. Behalve dan als u hulp wenst en die hulp ook echt wenst te benutten.

Precies dit verwachtte ik dus.

 

je noemt heel wat irrelevante zaken/meningen op welke ik niet noem en/of naar verwijs.

Echt zo herkenbaar.

 

Heb je een afwijkende mening dan pas je niet in het gewenste profiel.

Dat wordt maar weer duidelijk.

 

 

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Een papieren en bewust gecreëerd probleem .

 

dat gegoochel met cijfers kennen we nu wel.

 

als t echt zo was dan hield t niet op bij d  er grens 

Wie zegt dat het ophoudt bij de grens? U die de ogen sluit bij het passeren van de grens der realiteitszin? U die met wan, non en inhoudsloze argumenten de realiteit wenst te keren? U die liever niets doet omdat het eigen belang door angst wordt beheerst? U weet dat angst en aannames de slechtste raadgevers zijn? U weet dat vragen, luisteren, aanvaarden, overdenken u meer opleveren dan in radeloosheid om u heen te slaan? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Precies dit verwachtte ik dus.

 

je noemt heel wat irrelevante zaken/meningen op welke ik niet noem en/of naar verwijs.

Echt zo herkenbaar.

 

Heb je een afwijkende mening dan pas je niet in het gewenste profiel.

Dat wordt maar weer duidelijk.

 

 

Afwijkende mening is geen probleem. Die waardeer ik juist. Maar onderbouwd die dan op redelijke wijze en kom niet met kretologie die niets zeggend is. In de veronderstelling een zinvol iets te stellen. Daar zit het mankement meer niet.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen mag zijn mening hebben.

Maar wat is een mening waard als het om iets "zo vluchtigs" gaat zoals stikstof?

 

Als astmaticus vind ik iets dat mij en heel veel longpatiënten betreft of die toekomstige long en hart patiënten belangrijker. Luchtkwaliteit.

We zitten vol in de slechte lucht en daar is stikstof in al zijn chemische verbindingen een van. En we weten + - 78% is pure stikstof in de lucht als natuurlijk gegeven voor onze miljoen jaar leven op aarde. Dat is eigenlijk wel veel als je erover nadenkt.

Maar die gaat verbindingen aan die minder gunstig zijn voor onze gezondheid en ook minder gunstig voor de natuur/ flora fauna.

 

Reduceren wij de grenswaarden van alle andere "pollutants" = verontreinigingen ook en zorgen dat die uitstoot echt heel drastisch minder wordt gaan we samen op, industrie vervoer en landbouw + nieuwbouw. Allemaal inspanningen doen.

 

 

 

 

 

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Iedereen mag zijn mening hebben.

Maar wat is een mening waard als het om iets "zo vluchtigs" gaat zoals stikstof?

 

Als astmaticus vind ik iets dat mij en heel veel longpatiënten betreft of die toekomstige long en hart patiënten belangrijker. Luchtkwaliteit.

We zitten vol in de slechte lucht en daar is stikstof in al zijn chemische verbindingen een van. En we weten + - 78% is pure stikstof in de lucht als natuurlijk gegeven voor onze miljoen jaar leven op aarde. Dat is eigenlijk wel veel als je erover nadenkt.

Maar die gaat verbindingen aan die minder gunstig zijn voor onze gezondheid en ook minder gunstig voor de natuur/ flora fauna.

 

Reduceren wij de grenswaarden van alle andere "pollutants" = verontreinigingen ook en zorgen dat die uitstoot echt heel drastisch minder wordt gaan we samen op, industrie vervoer en landbouw + nieuwbouw. Allemaal inspanningen doen.

 

 

 

 

 

Die oproep deel ik van harte als zeer stevig Sarcoïdose patiënt.

 

Heb mijn 50ste verjaardag tijdens een verlengd longrevalidatietraject in revalidatiecentrum tussen ernstig COPD patiënten en (aanstaande) longtransplantanten mogen doorbrengen. De ellende die je daar hoorde wens ik niemand toe. Wees blij met iedere teug gezonde lucht en neem er nog velen is mijn wens voor iedereen. 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ah ook zoiets als cutane mastocytose qua symptomen (qua witte bloedlichaampjes en de gevolgen van externe stoffen)

ja we worden allemaal aangevallen door allerlei stoffen in onze huidige leefwereld / omstandigheden

 

de nieuwe buren hun was drogen op het terras naast m'n open terrasdeur waar de geurparels uit de chemie en de wasverzachters uit de chemie binnen dwarrelen maakt me al bijna onwel en krijg ademnood

 

neen dat is nog redelijk verdund maar je moet ook eens binnenlopen bij iemand die een airfresh in het stopcontact heeft

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ah ook zoiets als cutane mastocytose qua symptomen (qua witte bloedlichaampjes en de gevolgen van externe stoffen)

ja we worden allemaal aangevallen door allerlei stoffen in onze huidige leefwereld / omstandigheden

 

de nieuwe buren hun was drogen op het terras naast m'n open terrasdeur waar de geurparels uit de chemie en de wasverzachters uit de chemie binnen dwarrelen maakt me al bijna onwel en krijg ademnood

 

neen dat is nog redelijk verdund maar je moet ook eens binnenlopen bij iemand die een airfresh in het stopcontact heeft

Idd oa ontstekingsreacties en voor mij een zenuwcomponent iig waardoor autonome fysieke functies verstoord zijn. 

 

Weet je wat ook leuk is een parfumwinkel die voorbij loopt. Adembenemend maar veelal niet door schoonheid vd dame in questie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, joop001 zei:

Adembenemend maar veelal niet door schoonheid vd dame in questie.

wordt een beetje off topic

maar ik moest de lift al vaker met een hoestaanval en in paniek verlaten omdat de Chanel 3042 lucht er nog in hing

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Jij hebt wat aan vakgebieden hè. Maar wel kennis uit 1960 lees is net 😂

Knap hoe jij in meerdere topics wetenschappelijke gegevens met nergens op berustende kretologie pareert.

Het prototype van wappie-gedrag.

Triest.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...