Ga naar inhoud


Rol van vergelijkingssites


boudeman

Aanbevolen berichten


Yep, dat is mijn leverancier. Het huismerk is net zo goed. Ik geloof dat ik dezelfde erin heb zitten. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

Wat bedoel je met spullen die je overal kunt kopen?

 

Ik woon in een dorp. Ik kan hier alleen brood, biefstuk en patat kopen. 

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Dat betekent dat een bedrijf verschillende verkoopkanalen heeft. Niemand zegt dat al die kanalen dezelfde prijs moeten hebben.

 

Want?

 

Wat ik ook nog wel eens gemerkt hebt is dat als jij heel vaak gezocht hebt naar een artikel of een hotel de prijs omhoog gaat. Blijkbaar wil jij dat graag hebben dus kunnen we de prijs wel een beetje omhoog gooien.

Want? Dat was mijn eerste impuls gedachte maar het is waarschijnlijk gewoon toegestaan en inderdaad verschillende verkoopkanalen.

 

Het geautomatiseerd aanpassen op basis van herhaald zoeken is een soort digitale variant van onderhandelen maar het is wel heel sneaky, je weet niet dat je in een onderhandeling zit. Ik heb ook geen idee of dat in die vorm mag maar inmiddels is wel duidelijk dat algoritmes zich weinig aantrekken van de wet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dezelfde zoekopdracht eens doen voor een Epson XP-225 ?

En dan graag geen cartridges die terwijl ze nog (grotendeels) vol zijn maar waarvan de printer zegt dat ze leeg zijn en er dus niet mee wilt printen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

volgens mij was er toch ook iets in die cookies met "coming from site" en "last visited site"?

 

en clean alles sindsdien omdat ik weet dat we gemanipuleerd worden door de vergelijkers

niet dat ik veel vergelijkers gebruik maar toch

Een paar trucs kende ik al bij bijv. hotelboekingen:

- prijs soms landafhankelijk. Een vpn is daarbij interessant

- leuke aanbieding; toch wat verder surfen; terugkomen op oorspronkelijke site en helaas, aanbieding is er niet meer. Aanbieding is er weer wel als je brpwser of PC wisselt.

Via vergelijkingssite kende ik nog niet. Bij afsluiting van de browser worden bij mij alle cookies gewist. Daarna direct naar de betreffende site: hogere prijs. Ik neem aan dat men denkt via de vergelijkingssite nieuwe klanten te vinden.

Mijn toner gaat ca 3 jaar mee, dus besparen met een niet originele toner is niet zo interessant. Voorlopig kan ik verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Nou, voor zo'n groot prijsverschil zou ik geen originele Brother toner kopen.

 

Gedurende 6 jaar heb ik mijn inktverbruik en -kosten bijgehouden.

Ik printte de eerst 2 jaar uitsluitend met originele HP-inkt en ben daarna omwille van kostenbesparing overgeschakeld naar compatibele inkt.

 

Uiteindelijk ben ik met die goedkope inkt gestopt omdat ik problemen ondervond met verstopte printkoppen, strepen in de afdrukken, etc... Ik kan niet hard maken dat de goedkope inkt daar de oorzaak van was, maar ik had er uiteindelijk geen goed gevoel meer bij.

 

Momenteel maak ik gebruik van "HP Instant Ink", een maandabonnement op originele HP Inkt.

Voor het bedrag dat ik vroeger maandelijks aan compatibele inkt besteedde heb ik nu originele HP-inkt onder de vorm van een abonnement, volgens mij een win-win. Bovendien kun je gemakkelijk down- of upgraden, het abonnement eventjes on-hold zetten, niet geprinte pagina's meenemen naar de volgende maand en houdt HP zelf je verbruik bij om automatisch op tijd nieuwe cartridges op te sturen per koerier.

Ik heb er geen idee van of andere merken dit ook aanbieden, maar voor mij is dit een extra troef van HP en bepaalt deze optie mijn keuze bij de aankoop van een nieuwe printer.

 

image.png.b589740a7242862a5ce6a5129460d9ea.png

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er nog al wat verschil zit in inkt merk alternatief en inkt merk fabrikant, hetgeen gewoon zichtbaar is op plot of print met fotopapier alsook de werkelijke kosten van een plot of print doe ik niets meer thuis printen, mede overwegende natuurlijk dat we heel wat milieu afval en productie kunnen vermijden.

Wij gebruiken een A0 plotter en A3 laserprinter voor alles en iedereen en het contract met de fabrikant in Lease is gunstiger dan alle andere privé opties bij elkaar. Dat hebben we al eens uitgebreid zitten berekenen op ons bureau.

 

En voor echt fotowerk om in te ramen, organiseren wij een Foto Glossy rol A0 papier van 50 meter en eens per jaar plannen we onze privé foto's om het meest gunstig voor de papierrol en dus minst mogelijk snijverlies op voorhand in.

Onlangs nog hebben we foto's van het interieur van de Sagrada Familia (te Barcelona) in Poster A0 formaat geplot, eenvoudig weg schitterend voor aan de muur.

 

Maar terug naar de vergelijkingssites =>

 

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, boudeman zei:

Een paar trucs kende ik al

Nog eentje dat kan werken, afhankelijk van de shop waar je bestelt:

Je bestelt een artikel door het in het winkelwagentje te plaatsen, je vult al je gegevens in, maar je rondt de bestelling uiteindelijk niet af.

Het is mogelijk dat je na een paar dagen gecontacteerd wordt om je attent te maken op je niet afgeronde bestelling en om je alsnog te overhalen wordt een kortingscode meegezonden die je direct kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Sprietje zei:

Hier koop ik al 20 jaar mijn inktcassettes en tonercassettes naar volle tevredenheid.

Ik heb zelfs gene printer !! Voor die paar keer per jaar dat ik een papiertje nodig heb ,

zeg maar 5 keer , dan ik ga ik naar een kopie-center , voor mij een pak goedkoper ,

en ook geen onderhoud 😉

 

2 uren geleden, moonchild zei:

Wel frapant dat er in NL geen site zoals

Simpel: Waar kan ik producten vergelijken ?? En je vindt er een hoop 😉

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...