Ga naar inhoud


Sommige hotbird zenders blokkerig


rick8245
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Wat me ook nog te binnen schiet… De DM800 en DM500HD zou ook last kunnen hebben van een defecte/verlopen 1000uF 16v elco.. Signaal zakt dan behoorlijk in… Wellicht ook nog een piste, speciaal omdat de box al wat ouder is…

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al heel wat gedaan (alles moet na werktijd) maar nog geen beter resultaat.

- coax kabel vervangen (geen verschil)

- originele lnb houder erop gezet (geen verschil)

- coniferen opzij getrokken (geen verschil , maar wil ik nog een keer testen)

- Leen DM500 HD getest (geen verschil)

Ik ben in afwachting van een leenschotel met 4-lnhouder van SAB.
Dit ga ik van het weekend testen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb, heb je de bestaande coaxkabel vervangen door de Koka 9 eca welke een uitstekende afscherming heeft. Heb je nog geprobeerd om je dect-telefoon nu heel dicht bij de satellietontvanger te plaatsen en gekeken wat er gebeurt met die problematische transponder?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Als ik het goed heb, heb je de bestaande coaxkabel vervangen door de Koka 9 eca welke een uitstekende afscherming heeft. Heb je nog geprobeerd om je dect-telefoon nu heel dicht bij de satellietontvanger te plaatsen en gekeken wat er gebeurt met die problematische transponder?

 

Idd de Koka 9 eca is de kabel. 

Als ik de Dect er vlak bij (5 cm) zet stoort hij niet en hou ik goed beeld op de 4 genoemde zenders. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-8-2022 om 12:55, rick8245 zei:

Al heel wat gedaan (alles moet na werktijd) maar nog geen beter resultaat.
..................
Ik ben in afwachting van een leenschotel met 4-lnhouder van SAB.
Dit ga ik van het weekend testen

Ik herken je probleem. Ook hotbird. Ook toenemende problematiek. Het ene kwadrant had er wat meer last van dan het andere. Al veel geprobeerd maar het probleem leek toch vooral in de LNB of de plaatsing daarvan te zitten. Nu heb ik een T90. Ooit was het perfect maar de ondergrond van dieT90 (staat op een tegelvoet) kennelijk niet. Langzaam, heel langzaam, is de afstelling van die T90 toch uit het lood geraakt. De ene satellietpositie heeft er wat meer last van de andere. Vooral 13oost. Komt bij dat de LNB in mijn opstelling precies bij het pootje van de reflectorsteun zit. Maakt het nog lastiger afstellen.

 

Nu had ik nog een oude triax 78 en een stukje vrije mast. Helemaal volgens het boekje afgesteld. Inclusief de skew :) Wat blijkt? Waar ik in het verleden met moeite 4.5 dB kon halen is het nu weer 13.3. Moraal: zie je het "na alles geprobeerd te hebben" niet meer zitten probeer het dan eens zo eenvoudig mogelijk. Simpele schotel met een simpele LNB. Probeer die wel zo perfect mogelijk af te stellen. Lukt het dan nog steeds niet, ga dan verderop in de keten zoeken. Misschien gaat het lukken met die leen 4lnb houder van SAB, maar misschien introduceer je hiermee nieuwe onbegrepen problemen....

  • Bedankt 1

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

N.a.v. dit topic ook de boel weer eens nagelopen. Ook bij mij waren VH1 HD en Super! op het randje. Nu weer in het groen.. Rest van HotBird was best OK..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend flink aan de slag gegaan met de SAB leen schotel en bijhorende lnb houders. 

 

Een hele verbetering. 

Eerst uitgericht met 1 lnb daarna met 4.

 

Van hoog naar laag heb ik nu de volgende waarden.:

 

Astra 28.2: 100% en 16db

Astra 23.5:: 100% en 15.8 db

Astra 19.2:  75% en 12.1 db

Hotbird 13.0: 71% en 11.5 db

 

De laatste 2 zitten aan de rechterkant van de rail en zal ik nog beter kunnen krijgen. 

Uiterst content met dit resultaat. 

 

Uiteraard iedereen bedankt voor het meedenken en de tips

 

IMG_20220807_140018.jpg

aangepast door rick8245
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je toch lekker bezig bent, het zou een mooie kans zijn om 1 LNB op de arm te monteren, in het midden dus, en uitrichten op de hotbird. Dan kan je meteen zien welke richting de straal gaat, en zeker zijn of er geen opstakels zijn.

  • Like 1

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Sprietje zei:

Ik zal zeker niet beweren dat je oude schotel niet goed is maar één ding is zeker, de lnb's van die oude schotel staan niet in het brandpunt van de schotel en de lnb's staan te laag gericht. Dat zal met de SAB-schotel in ieder geval een stuk beter zijn.

Ik denk dat daar zeker een kern van waarheid in zit. 

De universele houder op de oude schotel was ook erg instabiel. 

Bij de SAB klikt alles veel makkelijker en zit het direct goed vast. 

Zo ook de arm. 

Dit scheelt heel veel denk ik. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...