Ga naar inhoud


Sommige hotbird zenders blokkerig


rick8245
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


7 minuten geleden, rick8245 zei:

Rai premium HD is 2/3 en is ook goed te ontvangen. 

 

De ene Rai is de andere niet, deze heeft maar een signaal van 4,4 dB nodig.

 

Misschien heb je hier wat aan, hoewel ik betwijfel of je er iets mee kan.

Het is (een deel) van een overzicht van de gebruikte transponders en gebruikte modulatie, SymbolRate en Coding (FEC)

De C/N Lock is het minimum signaal wat je nodig hebt om een signaal te ontvangen.

 

614348338_OverzichttranspondersHotbird-1.thumb.jpg.d832c151a07124c25657c9a02967b265.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, je kunt zeggen wat je wil, ik heb nog een aantal DM’s in de kast en als ik die aanzet doen ze het ook nog… De oudste is een DM800HD-PVR uit 2007.. Dus 15 jaar oud.. Wil ik je zien doen met een Zgemma b.v. :) 

Oké,  TV kijken kun je er nog mee, IPTV op SD wellicht ook nog net. Als je verder geen pretenties hebt is dat nog prima… Mensen verlangen steeds meer en meer van hun electronica en dat is de reden waarom het steeds sneller wordt vervangen (terwijl het functioneel nog prima mee kan)… Zelf doe ik er net zo hard aan mee onder het mom van ‘hobby kost geld’… De DM500HD gaat regelmatig mee op vakantie. Eigen kaart mee en kijken maar….

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er toch zeker over denken om een nieuwe satellietontvanger te kopen.

Een nieuw schotel lijkt me ook een goede optie want met deze schotel gaat het denk ik niks worden. Ik heb ook de indruk dat je geen echte knutselaar bent als je niet eens een paar passende boutjes in je schuur hebt liggen. Ik zou dan zeker kiezen voor een Gibertini OP 100 SE. Die geeft voldoende signaal om ook de zwakke Italiaanse zenders te ontvangen en als je dan toch bezig bent ook meteen nieuwe coax en de smalle lnb's ook vervangen.

Helaas is de Gibertini OP 100 SE niet in Nederland te koop. Daarvoor moet je naar Duitsland en ga die dan zelf ophalen om te voorkomen dat de schotel transportschade op loopt.

Gibertini OP 100 SE.jpeg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarna dan nog altijd de mogelijkheid open blijft dat het toch die ene conifeer was?

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch de kabel direkt op de LNB aansluiten? Dan sluit je de diseqc meteen uit. Ik heb ook een keer meegemaakt , dat er 1 dun draadje van de afscherming erg dicht bij de ader van de kabel zat, en als filter werkte... je weet maar nooit.

  • Bedankt 1

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor Hotbird is elke strekkende meter afstand tot de schotel de obstakel hoogte 56 cm.

Dus op 10 meter afstand tot de schotel mag een obstakel ongeveer 5,5 meter hoog zijn.

Is op 5 meter afstand, de geschatte afstand tot de coniferen de hoogte meer als 2,5 meter, staan die coniferen in de signaal weg.

 

De magnetische azimut is 168 graden.

 

De vraag is dus hoe groot de afstand van de schotel tot de conifeer is, gezien van de schotel op 168 graden magnetisch.

Dan even meten hoe hoog die struik is en je weet of die een probleem vormt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...