Ga naar inhoud


Sommige hotbird zenders blokkerig


rick8245
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, rick8245 zei:

Ik heb een dreambox 500 HD. 

 

Tsja, dit is wel de box met tuner problemen, die alle andere boxen met tuner problemen overbodig maakt. @Mimisiku kom er maar in. 😁

 

Mijn advies (vandaag gratis): geef geen geld uit aan andere LNB's, kabels, whatever, maar investeer in een nieuwe settopbox.

Er gaat een wereld voor je open met jouw schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een Dreambox 500 HD kun je geen UHD-zenders ontvangen.

Kijk eens of je de zenders CCTV 4 Europe en CGTN op transponder 11585V kan ontvangen. Die transponder heeft ook een fec van 5/6. Die zitten op 638 en 607 op de zenderlijst van Canal Digitaal.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Sprietje zei:

30.000 of 29.999 maakt niet uit. Dat verschil is zo klein.
Tja, dan heb je toch nog steeds te weinig signaal. Maak eens een foto van je schotel vanaf de zijkant genomen.

Welke coaxkabel heb je gebruikt? Geef maar op wat er om de paar decimeter op de coax is gedrukt.

Hoe lang is je coaxkabel?

 

Kabel is 20 meter. 

Opschrift:, digisystems high quality European standard coaxial cable 

RG 6 75ohm..128m

IMG_20220729_113702.jpg

IMG_20220729_113650.jpg

aangepast door rick8245
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste foto zou goed zijn geweest als je de coniferen er aan de linker kant er af had gelaten en de lnb's aan de rechter kant zichtbaar zouden zijn geweest.

Opschrift:, digisystems high quality European standard coaxial cable RG 6 75ohm..128m
van deze informatie word ik niet veel wijzer van. Die 128m is de meteraanduiding op de rol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, rick8245 zei:

Sorry, meer staat er niet op de kabel geschreven. 

Moet de schotel een stukje naar voren?? 

Nee, de schotel hoeft niet naar voren maar ik schrijf: De eerste foto zou goed zijn geweest als je de coniferen er aan de linker kant er af had gelaten en de lnb's aan de rechter kant zichtbaar zouden zijn geweest.

 

Heb je geen gegevens meer van de coax, een doos of zo? Hoe oud is de coaxkabel en waar heb je hem gekocht, graag via een persoonlijk bericht, niet op het forum.

 

Nu ik goed kijk zie ik dat je niet de Inverto Black Ultra hebt gekocht maar de Inverto Ultra PLL.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De coax kabel zit er al ruim 7 jaar op of misschien wel langer. 

Nieuwe connectoren heb ik nog niet gebruikt en ook nog geen  receiver vlak bij de schotel gezet. 

Als iemand specs kan geven voor de juiste kabel dan kan ik die vervangen en er nieuwe connectoren op zetten. 

De lnb die ik gekocht heb is exact dezelfde die Sprietje heeft opgegeven en daar ben ik blij mee omdat ik zenders terug heb die ik sinds 2 weken ineens kwijt was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, rick8245 zei:

De lnb die ik gekocht heb is exact dezelfde die Sprietje heeft opgegeven en daar ben ik blij mee omdat ik zenders terug heb die ik sinds 2 weken ineens kwijt was. 

 

Jij heb deze gekocht en dat is wat anders dan die ik had opgegeven;

Maar ontvang je nu de zenders die ik gevraagd heb?

En waar blijft de foto die ik gevraagd heb?

 

Inverto IDLT-SNL412-Ultra-OPN.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vertekent de foto van je schotel of kijkt die Hotbird LNB naar de bovenkant van je schotel?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...