Ga naar inhoud


Stekkerrijders zijn nu duurst uit!


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Met de stijgende elektriciteit prijzen zijn mensen die thuis opladen nu duurder uit als fossiele brandstof rijders.

Op dit moment is het verschil 1 Cent/km. maar dat gaat straks nog meer verschil uitmaken wanneer stekker rijders ook wegenbelasting gaan betalen.

 

https://www.telegraaf.nl/financieel/2112955662/stekkerrijders-zijn-nu-duurst-uit

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze rijden toch immers niet zo'n EV omdat het goedkoper is? Het zijn toch allemaal stuk voor stuk mensen die begaan zijn met het milieu!

Ik ben blij dat er mensen zijn die wel kunnen investeren in een groen vervoersmiddel, iets wat nu nog buiten mijn bereik ligt.

Op andere vlakken probeer ik wel mijn bescheiden bijdrage te leveren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel leuk dus, maar ook met een oplaadpaal bij je voordeur kun je nu dus de jan-met-de-korte-naam zijn, zoals je het eerder met elders opladen was.

Ik vrees dat het van regeringswege hooguit erger wordt.

Ik kan me geen EV veroorloven maar krijg steeds minder de neiging er een (paar) jaarinkomen(s) tegenaan te gooien.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, theparasol said:

Ze rijden toch immers niet zo'n EV omdat het goedkoper is? Het zijn toch allemaal stuk voor stuk mensen die begaan zijn met het milieu!

Ik ben blij dat er mensen zijn die wel kunnen investeren in een groen vervoersmiddel, iets wat nu nog buiten mijn bereik ligt.

Op andere vlakken probeer ik wel mijn bescheiden bijdrage te leveren!

Hoe kun je nou zo naif zijn. Het zijn echt geen filantropen of mensenliefhebbers die ervoor hebben gezorgd dat tesla de meest verkochte auto in nl. Maar wel haarscherp calculerende ijskoude zakenmensen, vaak nog met vers bloed onder hun nagels. En natuurlijk met steun vanuit Den Haag, vanwille de natuur.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ze straks ook nog wegenbelasting moeten gaan betalen dan zijn ze helemaal de sjaak, of ze hebben de benzine en diesel wel zo duur gemaakt dat het op die manier interessant is.

Trouwens er wel eens op gelet hoeveel Outlander PHEV's er nog rijden?

In de jaren 2013 in een paar maand er ruim 80.000 van verkocht (zonder BPM te hoeven betalen) en kijk eens waar ze gebleven zijn.

Dus honderden miljoenen geïnvesteerd in auto's die maar 30-40 km op de accu konden rijden en al dat belastinggeld is nu grotendeels naar het buitenland vertrokken omdat niemand meer in zo'n (F)outLander wil rijden. (en er veel betere alternatieven zijn)

 

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, gerrit B zei:

of ze hebben de benzine en diesel wel zo duur gemaakt dat het op die manier interessant is.

Alleen in Nederland.

 

Frankrijk heeft vandaag zijn brandstof prijzen verlaagd, € 1,67 voor diesel bij Total Access.

https://www.carburants.org/prix-carburants/dordogne.24/perigueux.zpfmq/total-access_relais-perigueux-le-toulons.jwEzwmB

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gerrit B said:

Een vat olie kost op dit moment 86.72 dollar een liter diesel €2,04.9

In juli 2008 koste een vat 141 dollar maar een liter diesel goed € 1.50

Dus wie houdt hier nu wie voor de gek?

 

Een vat olie kun je niet in de tank van je diesel wagen gooien!

Linkje => Waarom stijgen de dieselprijzen zoveel harder dan benzineprijzen? (topgear.nl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Daarnaast krijgen we geen olie met korting meer om zelf goedkope diesel van te maken en tot slot zijn de grondstoffen om hier diesel te maken duurder geworden. 

wat zou je denken van een korting van 54,28 euro tov. 2008 en dan toch is de diesel ruim 54 cent duurder.

In de coronatijd was het van ja de diesel wordt duurder omdat er minder kerosine geproduceerd wordt en beide wordt samen gemaakt. En nu komen er weer andere verhalen.

 

Leg maar eens uit hoe het kan dat de prijs in Frankrijk dan na wat dreigementen van de regering wel plots een heel stuk kan zakken? Zou Total op elke verkochte liter geld bijleggen?  Dat geloof je toch zeker zelf ook niet.

 

Er klopt gewoon iets niet en we worden simpelweg massaal een poot uit getrokken terwijl anderen op dit moment flink hun zakken aan het vullen zijn.

aangepast door gerrit B
  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, maar ook gevaarlijke tijden. Directeur Lukoil uit raam ziekenhuis gevallen, dood. Jaren geleden directeur Total na botsing jet op sneeuwploeg, echt toeval allemaal.

 

Aandeelhouders Total accepteren dus de verlaging in Frankrijk. Shell vertrekt naar uk om centen, geen Royal Dutch meer dus. Rutte had toch de ballen niet gehad om er iets van te zeggen zoals Macron dus wel doet :D 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2022 om 22:27, moonchild zei:

Shell vertrekt naar uk om centen

Shell is een WEF partner, it's al about the plan...

https://www.weforum.org/organizations/royal-dutch-shell-plc

Het is gewoon allang gepland.

Shell was in WO2 al een smerige partij.

EN in de latere jaren ook, doe je huiswerk...

https://www.ninefornews.nl/koninklijke-familie-shell-oorlogsmachine-nazis/

Dat ze naar de UK vertrekken is niet zo wonderbaarlijk

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...