Ga naar inhoud


Van Humax naar Ziggo Media Next of CI+?


meijelsat

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik ben bezit en 2 jaar Humax 5300c, beeld is goed behalve  bij opstarten 1 minuut wachten tot beeld vind ik veel te lang. Als snelle opstarten groot probleem en elke keer stil en werkt niet, daarop stekker uittrekken en insteken. Ik vraag of kan omruilen voor Ziggo Media Next (mini) of CI+ via mijn tv?

 

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Natuurlijk kan dat. Met een Humax heb je een Irdeto kaart. Omruilen voor de Next betekent einde van je kaart (Next heeft ingebouwde Nagra). Wellicht kun je denken aan een simpele Linux ontvanger zodat je optimaal gebruik kunt blijven maken van je kaart. Kijk je uitsluitend TV en neem je (bijna) niet op dan is een extra CI+ module nog een optie.. Let wel dat een CI maar 1 kanaal tegelijk kan verwerken!

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Mimisiku zei:

kun je denken aan een simpele Linux ontvanger

+1

werkt prima met oscam

als je interactief wilt zul je toch naar de nieuwe Mini Next Box van Ziggo moeten overstappen

de grotere 4K next heb ik ook gehad, maar dan toch liever mijn enigma2 / linux receiver

 

  • Like 1

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt opnemen is het met een Linux ontvanger toch wel fijn als je als gebruiker de regie hebt over wat je mag opnemen, dat je de reclames mag doorspoelen/skippen, hoe lang je het mag bewaren, hoe een waar je het bewaard.

Hetgeen je nu met de Humax ook hebt. Met een Next ben je overgeleverd aan de wil van Ziggo.

 

En wat betreft de opstarttijd: Zelfs m'n oudere Xtrend waarop nog steeds de huidige versie van de software op draait start sneller op dan een Humax.

(Vanuit standby).

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft 2 Humax ontvangers type ? met module en losse kaart sinds hij digitaal zenders ontvangt en opneemt, die heeft een NEXT-mini op zolder verstopt die hij niet lang geleden een gratis golf zender erbij kreeg wegens mobiel telefoon abonnement op Hollandsnieuwe.

 

Nu steeds meer zenders zonder kaart in HDTV te ontvangen zijn, zou hij meer met de Humax kunnen opnemen, echter is nou net die golf zender gecodeerd, dus blijft het zoals het is.

 

Ziggo wil steeds dat hij de NEXT-mini gaat gebruiken, dat wil hij niet, als het niet meer kan gooit hij Ziggo de deur uit.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je met die extra golf zender Ziggo Sport Golf bedoeld?

 

Je zegt dat hij alleen ongecodeerde zenders kan opnemen op de Humax'en, maar je spreekt ook over een module (voor de TV?) en een losse kaart.
In welke regio is dit? Ex-UPC of ex-Ziggo/Casema/Multikabel/@Home?
Heeft je vader smartcards die in de Humax ook werken of alleen een smartcard die in de module werkt?


Als je vader op hetzelfde abonnement een next en een smartcard heeft zal hij die zender m.i. ook op de smartcard moeten kunnen zien.
Ziggo Sport is immers geen IPTV zender.

In het oude Ziggo gebied kan je dan opnemen op de Humax, in oud-UPC gebied zal je de module in een daarvoor geschikte (ev. Linux-)ontvanger werkend moeten krijgen en dan opnemen.

De Next moet ook kunnen opnemen (de mini ook?), je opname staat dan in de cloud en kan je bijvoorbeeld ook via de app terugkijken.
 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 uren geleden, Alex1970 zei:

je opname staat dan in de cloud en kan je bijvoorbeeld ook via de app terugkijken.

Een drama met die verplichte reclame die je niet kunt doorspoelen op de app.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt aan de zender @ceesv

doe ik regelmatig via de ziggo app voor comedy central bijvoorbeeld met succes

met de commerciële hollanders gaat het niet, maar die kijk ik normaal niet.

 

22 uren geleden, Miauw zei:

Mijn vader heeft 2 Humax ontvangers type ? met module en losse kaart sinds hij digitaal zenders ontvangt en opneemt, die heeft een NEXT-mini op zolder verstopt die hij niet lang geleden een gratis golf zender erbij kreeg wegens mobiel telefoon abonnement op Hollandsnieuwe.

 

Nu steeds meer zenders zonder kaart in HDTV te ontvangen zijn, zou hij meer met de Humax kunnen opnemen, echter is nou net die golf zender gecodeerd, dus blijft het zoals het is.

 

Ziggo wil steeds dat hij de NEXT-mini gaat gebruiken, dat wil hij niet, als het niet meer kan gooit hij Ziggo de deur uit.

 

uit die berichtgeving kan ik geen zinnige vraag of probleemstelling maken die met het topic te doen heeft

1 wat heeft hollandsnieuwe telefoon abo met de Next Mini van Ziggo te maken?

2 hoe vaak belt Ziggo om je vader te dwingen de next mini te gaan gebruiken?

3 op de Humax krijg je ook interactieve IPTV binnen ligt aan het type nummer en software update

4 zelfs de nieuwe CI+ met versie 1.3 of 1.4 ontvangt interactieve TV / zelfs op je TV toestel (zonder HUMAX)

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Uit die berichtgeving kan ik geen zinnige vraag of probleemstelling maken die met het topic te doen heeft

1 wat heeft hollandsnieuwe telefoon abo met de Next Mini van Ziggo te maken?

2 hoe vaak belt Ziggo om je vader te dwingen de next mini te gaan gebruiken?

3 op de Humax krijg je ook interactieve IPTV binnen ligt aan het type nummer en software update

4 zelfs de nieuwe CI+ met versie 1.3 of 1.4 ontvangt interactieve TV / zelfs op je TV toestel (zonder HUMAX)

 

 

1 Hollandsnieuwe is van Vodafone, dus is combivoordeel: https://www.hollandsnieuwe.nl/ziggo
Het extra pakket zal dus Ziggo Sport Totaal zijn, deze moet volgens mij op al je devices en smartcards geactiveerd worden.

2,3,4 Pa van TS heeft volgens mij niks met interactieve TV, maar wil gewoon kunnen opnemen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

ligt aan de zender @ceesv

doe ik regelmatig via de ziggo app voor comedy central bijvoorbeeld met succes

met de commerciële hollanders gaat het niet, maar die kijk ik normaal niet.

 

 

uit die berichtgeving kan ik geen zinnige vraag of probleemstelling maken die met het topic te doen heeft

1 wat heeft hollandsnieuwe telefoon abo met de Next Mini van Ziggo te maken?

2 hoe vaak belt Ziggo om je vader te dwingen de next mini te gaan gebruiken?

3 op de Humax krijg je ook interactieve IPTV binnen ligt aan het type nummer en software update

4 zelfs de nieuwe CI+ met versie 1.3 of 1.4 ontvangt interactieve TV / zelfs op je TV toestel (zonder HUMAX)

 

 

1. Vodafone/Ziggo werkt ook samen met Hollandsnieuwe waardoor je voordeel krijgt bij zowel een extra zender als extra eenheden naar keuze (bellen/mobiel data/sms).

 

2. Ze zeuren regelmatig per e-mail, daar zit hij niet op te wachten. 

 

3. Alles komt in HD binnen, het aantal ongecodeerde SD zenders wordt steeds verder in HD omgezet waardoor een smartcard niet perse meer nodig is, op de gecodeerde zender die hij wel over de smartcard moet laten lopen om in zijn geval gratis golf te kunnen kijken.

 

4. Hij wil zonder gezeur op kunnen nemen en doorspoelen. 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Na een jaar wacht ik Ziggo Mediabox Next mini. Nu eindelijk heb ik. Er is veel meer mogelijkheden, beeld mooi en 4K kwaliteit met soms HDR (alleen streamen)...

  • Like 1

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2023 om 11:52, carlo666 zei:

en veel meer beperkingen dan met het oude kaartje....

 

Zoals daar zijn?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...