Ga naar inhoud


BBC en ITV ontvangstprobleem


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Ik heb een triple quad lnb en ontvang astra 1 en 3 goed ( snr : 13.5 tot 15.5),

voor astra 2 ligt het lager: circa 7.5 tot 8.5,  voldoende om een vrij goede ontvangst te hebben.

maar : in de voormiddag prima beeld, later op de dag verstoord beeld en 's avonds geen beeld meer op BBC en ITV, de ander zenders van astra2  komen wel zwakker ( snr 6.5 - 7.5)  door maar blijven meestal wel zichtbaar.

Nu zit ik wel  met  bomen geplaagd, maar die staan er overdag ook, dus dat kan het niet zijn. En astra 1 en astra 3 kennen geen uitval noch verminderde  ontvangststerkte. 

Suggesties?

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Duidelijk: de bomen. Als het donker wordt gaan bomen over tot het geven van zuurstof. De bladeren richten zich en met name vetplantsoorten worden dikker.. Minder signaal als overdag (wat toch al eigenlijk veels te laag is!). Ook in België kom je met een 64cm schotel op 10 á 11 dB. Met een 80 cm rond de 15 á 16 dB… Zou dus zeker je schotelafstelling eens nalopen. Hier aan de hollandse kust is de Astra 2 echt snoeihard te ontvangen (18.6 dB)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verschil in ontvangst overdag en 's avonds / 's nachts is al vaker aan de orde geweest

 

Ik denk dat je eens die triple quad LNB moet bekijken en misschien is het nieuw aansnijden van de COAX met nieuwe f - connectors al de oplossing.

Qua bomen moet je de bekende dishpointer app op je smartphone zetten en kijken of je satellieten achter de takken hangen

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Triple quad was er toch alleen voor de T64? Heb er nooit 1 voor T78 gezien.. Zegt uiteraard niet alles (kan hem gewoon nooit tegengekomen zijn)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Sprietje zei:

Op welke schotel zit die triple-lnb gemonteerd?

Op een 64 cm schotel. 

Tonskidutch verwijst naar de f-connectors: zal ik volgend weekend eens nakijken. 

tegelijk een vraag: is er  winst te maken door goedkope sat-kabel van de bouwfirma te vervangen door kabel van de sat-shop? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Gene 1225 zei:

Op een 64 cm schotel. 

Tonskidutch verwijst naar de f-connectors: zal ik volgend weekend eens nakijken. 

tegelijk een vraag: is er  winst te maken door goedkope sat-kabel van de bouwfirma te vervangen door kabel van de sat-shop? 

Jazeker, ik gebruik POPE maar die heet nu anders; Wellicht kan @Sprietjeje verder helpen; hij weet alles omtrent coax 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt af van de kwaliteit en vooral de lengte.. De kern moet echt van koper en geen CCS…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Astra 28.2 maximaal 7.5 tot 8.5, dat is veel te weinig en op het randje af, ik haal hier op sommige zenders 20. 

Daar de Astra 28.2 van de drie satellieten het laagste in de Clarke belt hangt, ligt het voor de hand dat de bomen uw ontvangst hinderen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Gene 1225 zei:

Op een 64 cm schotel. 

Tonskidutch verwijst naar de f-connectors: zal ik volgend weekend eens nakijken. 

tegelijk een vraag: is er  winst te maken door goedkope sat-kabel van de bouwfirma te vervangen door kabel van de sat-shop? 

 

Welke coax gebruik je nu? Geef eens op wat er om de paar decimeter op de coax is gedrukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 12 reacties nog niets gelezen over de juiste stand van de LNB. Ook niet in de openingspost van @Gene 1225.

Het zou toch bij onze experts op dit forum bekend moeten zijn dat de Triax klem niet tot de allerbeste behoort.

Met zo'n behoorlijk zware LNB is de kans zeer groot dat de LNB wat is weggezakt.

 

Wat de kabel en de connectoren met deze "storing" te maken hebben is mij in ieder geval een compleet raadsel.

Een niet geheel koperen kabel voldoet prima bij een lengte van 15 meter en die zou, net als een rotte connector, op de ontvangst van alle satellieten invloed hebben gehad.

 

Mijn advies is om de LNB naar rechts te verdraaien om te kijken of het signaal van de astra 2 beter kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het feit dat 19.2 en 23.5 beide optimaal signaal geven zou 28.2 ook goed moeten zijn. Het is immers een triple LNB (gefixeerd). Zou 23.5 nu ook beduidend minder zijn dan is de elevatie niet in orde..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...