Ga naar inhoud


‘Gevecht’ met de Canal Digitaal WebCare


Mimisiku

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Miauw zei:

.... CDS zit niet meer op de Nederlandse kijker in Nederland op de satelliet te wachten, die willen ze liever met internet pakket en TV via VDSL en uiteindelijk glasvezel....

En dat is de ondergang van CDS en ik gun ze die ondergang! Veel beloven, weinig geven doet de gek in vreugde leven.

 

Eerst 19,2E, daarna de 23,5E en wisselen van coderingen, dan moest je ook nog een HD ontvanger kopen etc etc.

Ze kunnen me de kloten kussen.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 uren geleden, D-box zei:

En dat is de ondergang van CDS en ik gun ze die ondergang! Veel beloven, weinig geven doet de gek in vreugde leven.

 

Eerst 19,2E, daarna de 23,5E en wisselen van coderingen, dan moest je ook nog een HD ontvanger kopen etc etc.

Ze kunnen me de kloten kussen.

 

Je frustratie spat er van af, niet onbegrijpelijk, maar daar doet het webcare team niets mee, zelfs niet met je kloten, al denk ik dat je ze nu op een dwaalspoor hebt gezet, met meer dan 1 stuks.😉

 

Niet alleen de klantenservice van CD(S) is slecht, ook die van KPN en Ziggo is niet al te best meer. Je moet mazzel hebben dat je iemand met verstand van zaken in gesprek komt, want zowel KPN als Ziggo vinden het uitermate makkelijk dat er op hun forums klanten met verstand zijn die je begrijpen en je helpen zoals ik dat gelezen heb, die krijgen zo af en toe cadeautjes als extra zenders bijvoorbeeld.

 

Ik las ooit een advertentie van een callcenter voor medewerkers gevraagd die o.a. klantenservice voor Canaal Digitaal speelde van uit de Velserbroek, geen idee of het daar nog vandaan komt, echter denk ik dat vooral eenvoudige vragen beantwoord worden/werden die elke simpele ziel op hun website kon vinden, niet voor ingewikkelde vragen, het kan best dat het nu in Verweggistan geregeld wordt om de kosten te drukken.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is blijkbaar een kwestie van wie je aan de lijn krijgt, zoals bij honderden firma's. Het kan ook prima gaan.

Ik ben tig jaren een tevreden klant geweest bij CD en heb met de klantenservice-afdeling alleen goede ervaringen gehad in al die jaren.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, minplus zei:

Het is blijkbaar een kwestie van wie je aan de lijn krijgt, zoals bij honderden firma's. Het kan ook prima gaan.

Ik ben tig jaren een tevreden klant geweest bij CD en heb met de klantenservice-afdeling alleen goede ervaringen gehad in al die jaren.

 

Het inderdaad wie je maar net aan de telefoon spreekt, kom je er niet in uit, bel nog een keer tot je een vriendelijk meedenkend persoon te spreken krijgt. Elk bedrijf probeert te bezuinigen, naast dat er ook veel goed personeel te kort is, want je kan beter een goede medewerker aan de lijn krijgen door langer te wachten dan zo snel als mogelijk een enorme flapdrol.

 

Ik heb heel lang geen problemen met Canal Digitaal gehad, heb zelfs gratis apparatuur met Seca3 kaart gehad. Het mag dan een brakke ontvanger zijn, ik hoefde er geen cent voor te betalen. (ja ik weet dat sommigen geen ontvanger van CDS met geld toe willen hebben)

 

Ook hier weer, het is maar net wie de besluiten neemt en dus service verleend heeft, ze hadden het ook niet kunnen doen.

 

Ik vrees toch dat bij veel bedrijven de klantenservice achteruit gegaan is, te kort aan personeel die ook nog eens verstand van moet hebben dan het van een handleiding voorlezen.

 

Ik had het gevoel dat Webcare van Canal Digitaal professioneler was dan via de telefoon, mogelijk is daar de volgende bezuinigingsronde geweest.

 

Ik vond Canal Digitaal te duur worden, wilde vast internet en TV, er kwam een mooie aanbieding voorbij en ik ben vertrokken, want daar kan CDS niet tegen op.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miauw

CDS heeft me gewoon veels te veel geld gekost niet alleen aan ontvangers maar ook aan commen interfaces.

En dan ook het ongemak: kaart wissels, frequentie wijzigingen, naar een andere satelliet gaan.

En nog even over die common interfaces: die wereldbol CI werkte goed, toen kwam op het infokanaal van CDS te staan dat die zouden worden uitgeschakeld, alleen maar die witte ci's zouden nog werken.

Allemaal gelogen.

Uiteraard kan ik niet in de toekomst kijken, dus hoelang ze het doen is voor mij koffiedik kijken.

Kost weer geld.

Ik ben blij dat ik er vanaf ben.

 

Groetjes man,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden, D-box zei:

En nog even over die common interfaces: die wereldbol CI werkte goed, toen kwam op het infokanaal van CDS te staan dat die zouden worden uitgeschakeld, alleen maar die witte ci's zouden nog werken.

Allemaal gelogen.

Steeds meer zenders zijn alleen met een nieuw Ci module te ontvangen.

 

16 minuten geleden, D-box zei:

CDS heeft me gewoon veels te veel geld gekost niet alleen aan ontvangers maar ook aan commen interfaces.

En dan ook het ongemak: kaart wissels, frequentie wijzigingen, naar een andere satelliet gaan.

De enige mogelijkheid om een abonnement betaalbaar en concurrerend te houden.

Kaartwissels werden uitgevoerd omdat of de codering lek was of omdat programma aanbieders als voorwaarde een beperkende codering verplicht stelden.

 

Slechts een klein deel van je abonnementsgeld gaat naar Canaldigitaal, het overgrote deel gaat als doorgifte vergoeding naar de doorgegeven zenders.

Zijn we de door de sportzenders verplichte "voetbal belasting" al vergeten, die bedraagt alleen al een bedrag van tussen de 2 en 3 Euro per maand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, ceesv zei:

Steeds meer zenders zijn alleen met een nieuw Ci module te ontvangen.

 

De zenders zijn toch prima te zien met een oude module of kaarten, alleen een 4K zender niet en die zit op 13 oost geloof ik.  Daar ga je niks aan missen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een van de zenders welke je alleen met het witte CI module kunt ontvangen is tot zover ik mij herinner Mezzo.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ceesv zei:

Een van de zenders welke je alleen met het witte CI module kunt ontvangen is tot zover ik mij herinner Mezzo.

 

Sorry als ik me vergis @ceesv, maar die zender wordt toch niet door CDS uitgezonden?

Nogmaals sorry als ik me vergis.

CDS is volgens mij gewoon een onbetrouwbare partner.

Ik keek vroeger vaak naar Mezzo en dat was met mijn softcam en die zat in het Franse pakket.

Misschien dat CDS m ook uitzendt maar dat weet ik niet (kan je nagaan hoe weinig ik naar CDS kijk).

 

Groetjes,

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, ceesv zei:

Een van de zenders welke je alleen met het witte CI module kunt ontvangen is tot zover ik mij herinner Mezzo.

 

 

Mezzo werd vroeger van CSAT FR gebruikt en was alleen met orginele boxen en ci module te zien (CAK7 compliant)  inmiddels wordt deze zelf door CDS uitgezonden en kun je deze gewoon bekijken met kaart, alleen wel die mapping maken. want de ECMpid verwijzing naar caid 0100 ontbreekt nog steeds hoewel de kaart gewoon mag antwoorden in seca mode.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@D-box

Mezzo is een van de zenders welke je kan abonneren bij Canaldigitaal.

 

image.png

 

@Codx, tot zover ik weet werkt het niet met een oud CI module in een tv.

Met Oscam werkt het ondertussen zoals door jou beschreven, alleen zit deze zender tegenwoordig in een hoger pakket, waardoor die voor mij onzichtbaar is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Mezzo is een van de zenders welke je kan abonneren bij Canaldigitaal.

 

image.png

 

 

Leuk om te weten, thanks @ceesv

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, D-box zei:

@Miauw

CDS heeft me gewoon veels te veel geld gekost niet alleen aan ontvangers maar ook aan commen interfaces.

En dan ook het ongemak: kaart wissels, frequentie wijzigingen, naar een andere satelliet gaan.

En nog even over die common interfaces: die wereldbol CI werkte goed, toen kwam op het infokanaal van CDS te staan dat die zouden worden uitgeschakeld, alleen maar die witte ci's zouden nog werken.

Allemaal gelogen.

Uiteraard kan ik niet in de toekomst kijken, dus hoelang ze het doen is voor mij koffiedik kijken.

Kost weer geld.

Ik ben blij dat ik er vanaf ben.

 

Groetjes man,

D-box

 

Mijn stap was dat ik ondertussen duurder uit was dan enkel Ziggo TV, het was meteen een stap om op internet via de vaste lijn te nemen.

 

Terugkomend op de klantenservice, ik ben nooit verder dan een module met Seca2 in een pakket met alles er op en er aan, en later een gesertiviseerde ontvanger met Seca3 gegaan.

 

Ik heb overwogen een hobby ontvanger te nemen, maar het ging allemaal zo snel met de daarbij behorende kosten, dat ik het besluit steeds uitstelde. Ik kan één keer wat goeds aanschaffen, daarna moet ik sparen en andere dingen laten.

 

Ik heb nooit slechte ervaringen met Canada Digitaal gehad, echter merkte ik wel dat het webcare team meer verstand van zaken had, ben ook een aantal maal gebeld. Ik vrees dat de bezuinigingen en het personeel te kort wat ongeveer in elk beroep te vinden is, het er niet beter op gemaakt heb, echter is dan een vermoede.

 

Een klantenservice behoort naar mijn mening de klant gewoon netjes te woord te staan of deze gelijk heeft of niet, ook via een forum of chat, echter wanneer het tot een conflict komt, dan kan je beter om een andere medewerker vragen indien dat mogelijk is, dan is er even rust en kan je meestal verder.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...