Ga naar inhoud


‘Gevecht’ met de Canal Digitaal WebCare


Mimisiku

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, carlo666 zei:

Het is niet aan jou om CDS te verplichten alles van ex abonnees bij te houden, is mijn mening dan. Als ik CDS was gooide ik alles van ex abonnees eruit.Niet dat ik een vriend van hun ben, zelf heb ik jaren geleden al besloten om op te zeggen. Als je geen andere opties hebt OK, maar die heb ik gelukkig wel.

Wat is dat voor kromme redenering? Ik heb het over mijn eigen in eigendom zijnde kaarten (en CI). Ik verplicht CDS alleen dat ze met hun vingers van MIJN spullen afblijven.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Jou kaart ligt bij jou thuis, die is jouw eigendom.

Maar daarom hoeven en mogen mogen ze volgens de avg geen registratie daarvan bijhouden wanneer Canaldigitaal klant bent.

 

Jij hebt je contract met hun opgezegd en de zakelijke verbinding verbroken.

De wet persoonsgegevens is daar duidelijk in, geen klant, geen registratie in hun database wanneer ze daar geen dringend belang bij hebben.

 

Ik zou mij eerder druk maken over de gegevens die ze nog wel van je hebben, zoals je bankrekening nummer, of e-mail adres.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was wel zo slim om de automatische incasso te stoppen :) zodra ik over de door hun gecommuniceerde afsluitdatum zat...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarbij ik moet zeggen dat ik (blijkbaar zo ongeveer de enige ben die) eigenlijk nooit problemen met CD in de communicatie heb gehad.

Het enige probleem moment was toen het abo in prijs werd verhoogd zonder dat ik daar over was ingelicht.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mimisiku zei:

Wat is dat voor kromme redenering? Ik heb het over mijn eigen in eigendom zijnde kaarten (en CI). Ik verplicht CDS alleen dat ze met hun vingers van MIJN spullen afblijven.

 

Maar ze komen niet met hun vingers aan jou spullen, die liggen veilig bij jou thuis.   Dat ze jaren naderhand als jij opnieuw een abo wil afsluiten zeggen, wij kennen dat kaart nummer of CI+ ding niet,  is niet leuk maar dan kun je altijd nog klagen. Nu zit jij niet in die situatie dus wat zeur je nou?

 

En er zijn genoeg dingen waar je legitiem over kunt klagen bij CDS maar dit staat niet op het lijstje.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Mimisiku zei:

Wat is dat voor kromme redenering? Ik heb het over mijn eigen in eigendom zijnde kaarten (en CI). Ik verplicht CDS alleen dat ze met hun vingers van MIJN spullen afblijven.

Ik denk niet dat ze aan jouw spullen komen, wat is dat voor kromme redenering? ;) Zo te lezen is niet iedereen het met je eens. Blijkbaar lees je MIJN Canaldigitaal te letterlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku , je lijdt aan een kaart fetish.

Dat is niet ernstig, daar kun je van genezen.

 

Ik heb ook zo iets, ik wil alles weten en meten.

Ik ben er voor naar mijn huisarts geweest, een Nederlander met Turkse roots.

Hij keek me een tijdje doordringend aan en vroeg toen: Kun je mijn schotel ook eens wat beter afstellen?

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou even serieus: ik kijk nooit in Mijn CanalDigitaal; de laatste keer dat ik het raadpleegde was ongeveer 3 jaar geleden.

Dat deed ik omdat ik na mijn opzegging bij hen verwonderd was dat ik gewoon mijn kijkrechten had behouden (dat zag ik in mijn ontvanger, zowel CanalDigitaal- alsmede de Managementdatum werden iedere keer gewoon verder geplaatst).

Toen ik dus ongeveer 3 jaar geleden in Mijn CanalDigitaal keek, zag ik keurig vermeld staan dat mijn kaart alleen geschikt zou zijn voor de FTA-zenders.

 

Als CDS kan zien of ik weer bij hun inlog gaan ze misschien uitzoeken waarom ik dat doe.

 

Welnu: ik heb nog steeds beeld via CDS en over twee maanden gaat het vierde jaar in dat ik gratis kan kijken via CDS. (niet dat ik er lang naar kijk, want ik vind het zenderaanbod waardeloos, maar ik kijk dan weer naar de CDS- en Managementdatum, en kan er smakelijk om lachen.

 

Beste members, er wordt echt niks van mijn bankrekening door CDS afgeschreven, al direct na mijn opzegging niet.

 

De enige zender van CDS die ik nog weleens bekijk is Filmbox.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben reeds meer dan 2 jaar klant nu bij Canal Digitaal (ik kijk via Satelliet vanuit Belgie) en heb nog nooit problemen gehad: hou je aan de regels en je hebt geen problemen! Personen die regelmatig van module en kaart veranderen en eigen contracten niet respecteren geeft natuurlijk problemen achteraf. 

 

Ik betaal maandelijks correct mijn abonnementsgeld, wat gebruikt wordt voor auteursrechten. Ik ben tegen illegale praktijken zoals illegale IPTV en het uitwisselen van kaarten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DigisatBelgium

Ik doe niets illegaal.

CDS is gewoon een zooitje.

Ik heb nog gewoon beeld van hen terwijl ik al jaren terug hun aanbod heb opgezegd.

 

Stel je voor dat je je energie contract opzegt bij Electrabel (dus je betaalt niets meer) en je krijgt nogsteeds je stroom; dan is dat toch hun fout.

 

Het is gewoon een zooitje bij CDS.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, D-box zei:

dan is dat toch hun fout.

 

@D-box we kennen jouw verhaal over het kaartje dat niet uitgeschakeld is geworden. Je kan ook eens een advocaat vragen of je hun diensten dan nog mag blijven gebruiken zonder betaling.

 

Maar dergelijke extremen zoals jij ze ervoer, hebben minder van doen met de "webcare" en met de wetgeving AVG.

Op 12-10-2022 om 13:32, ceesv zei:

geen registratie in hun database wanneer ze daar geen dringend belang bij hebben.

wat ceesv hierboven noemt, "dringend belang"!

Dat belang houdt niet stand mocht de authoriteit daar eens grondig naar kijken. Maar ja die hebben het heel druk met belangrijkere zaken.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Kan me niet schelen wat jij ervan vindt;  ik heb de mazzel en dat kan jij niet velen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo had ik ten tijde van CDS het voetbal pakket gratis! Ooit bij de introductie van Eredivisie Live mocht ik het als Top pakket houder 3 maanden gratis kijken. Binnen een maand keurig opgezegd. Bleef werken, Seca2 werd Seca3 en nog steeds beeld...

Maar goed: vergane glorie...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Tsja, het is gewoon een zooitje bij CDS, ik ben blij dat ik er weg ben.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-10-2022 om 10:22, D-box zei:

@Mimisiku

Tsja, het is gewoon een zooitje bij CDS, ik ben blij dat ik er weg ben.

 

Ik heb een lange tijd door een fout aan de kant van CDS niet hoeven te betalen, na een aantal jaar werd er weer van mijn bankrekening afgeschreven, 3 maanden met terugwerkende kracht. Dat het een zooitje bij CDS is, dat is een feit, ik heb er wel voordeel van gehad.

 

Ik ben er al even weg, later kreeg ik nog een vragenlijst waarom een trouwe klant CDS verlaten heeft, ik heb ze netjes uitgelegd dat ze voor thuisgebruik in Nederland te duur zijn geworden, als ze met het STB-pakket weer terug zouden komen met een zeer laag vast bedrag per jaar dat ze nog interessant kunnen worden, nooit meer iets van vernomen.

 

De Seca3 kaart en de brakke M7 SAT801 HD doos heb ik nog in huis, maar CDS zit niet meer op de Nederlandse kijker in Nederland op de satelliet te wachten, die willen ze liever met internet pakket en TV via VDSL en uiteindelijk glasvezel.

 

De enige waar CDS zich "nog" echt op richt zijn mensen die een camper hebben dan wel in het buitenland wonen, klanten die geen sattelliet hobby hebben, maar wel bereid zijn om voor het nieuwe systeem te betalen, anders zijn er geen gedecodeerde Nederlandse zenders meer te zien.

 

Ik denk dat CDS versneld naar een kantelpunt toe werkt om Seca3 uit te schakelen, dan blijft de codering Orca over en heeft niemand meer iets aan Seca3 kaarten.

 

Wellicht dat ze het systeem aan het opschonen zijn om te kijken of ze de stekker van Seca3 er uit kunnen trekken, in de hoop dat men naar Orca overstapt.

 

Dan is de vraag of CDS bij enkel de Orca codering het nog vol gaat houden, maar dat is een ander onderwerp.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...