Ga naar inhoud


‘Gevecht’ met de Canal Digitaal WebCare


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Als voormalig CDS klant had ik hele goede ervaringen met de CDS WebCare, zo goed zelfs dat alle communicatie via hen liep. Pakket verandering, kaart(en) afmelden, omzetten naar CI modules etc.

 

Echter recent hebben ze de klanten-omgeving aangepast. Dit is de sectie die je als klant ziet bij ‘Mijn CanalDigitaal’. Hierin staan de kaarten die je bezit (ook al zijn ze zonder contract). Zoöok bij mij. Ik ontdekte dat er plots kaarten en een CI module verdwenen waren uit deze lijst. Ik had als laatste een abo overgezet van een CAM701 naar een oude losse Seca3 kaart.

 

De CAM701 was verdwenen en een oude kaart ook. En toen begon het….

 

Via de WebCare informatie opgevraagd hoe dit kon.
Eerste antwoord: alle kaarten zonder abonnement worden door het nieuwe systeem niet meer getoond, maar ze staan nog op uw naam en u kunt ze gewoon heractiveren als u dat wenst.

Mijn antwoord:

Waarom zie ik - conform jullie logica - mijn andere abo-loze kaarten dan nog wél in die lijst?

Geen antwoord!

Verzocht om deze CAM701 en andere kaart weer gewoon zichtbaar te maken. Ze beloven dit meteen te doen, maar na een dag nog steeds niet zichtbaar in mijn lijst.

Wederom contact met de WebCare..

Hun antwoord: we kunnen ze niet meer toevoegen omdat het systeem dit niet toestaat. Ze kunnen alleen kaarten met abo toevoegen!

Mijn antwoord:

Jullie hebben het ongevraagd gewist en ik heb ervoor betaald. Ze zijn mijn eigendom en ik eis ze terug in de lijst.

Hun antwoord: We geven het door aan de technische dienst (hebben ze niet! De klantenservice zit in Istanboel). Als u hem registreert kunnen we hem wél meteen registreren. Ik zeg: Wáát?!? Jullie gooien hem eruit, en ik mag betalen met een abo voor jullie fout? Heb je een gaatje in je hoofd?

Inmiddels een maand!! verder en vandaag maar weer eens contact. Na een heen en weer van 4 uur! staat de boel weer goed en heb ik mijn module weer terug..

 

Moraal van het verhaal:

Pas goed op als je met kaarten aan de gang gaat en controleer direct je ‘Mijn Canal Digitaal’ omgeving..

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi @Mimisiku

Het is gewoon een zooitje daar, ik persoonlijk zou me er niet druk om maken; je betaalt toch niets meer aan ze?

Groetjes

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een mens kan zich natuurlijk overal druk over maken, maar ik zie dit toch niet echt als een "gevecht"

 

Een gevecht kun je het noemen als:

  • Er betaald is voor een schotel met LNB en die worden niet geleverd, noch krijg je je geld ook na 3 maanden niet terug.
  • Je wordt voorgelogen dat er geen losse schotels meer worden geleverd en alleen een startpakket kan worden besteld.
  • Je abo ongevraagd en stiekem met 2 jaar wordt verlengd
  • Je je abo vervolgens opzegt, een bevestiging krijgt en een paar dagen later het abo weer ongevraagd wordt geactiveerd.
  • Bij de laatste afrekening bedragen worden opgevoerd, die er niet thuis horen
  • Je vele malen van alles wordt beloofd (telefoon/emails), maar niet wordt nagekomen

 

Kijk, dan tel je mee! 🤣😂🤣

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Old Satterhand zei:

Een gevecht kun je het noemen als:

  • Je wordt voorgelogen dat er geen losse schotels meer worden geleverd 
  • Je abo ongevraagd en stiekem met 2 jaar wordt verlengd.
  • Bij de laatste afrekening bedragen worden opgevoerd, die er niet thuis horen
  • Je vele malen van alles wordt beloofd (telefoon/emails), maar niet wordt nagekomen

Deze heb ik ook gehad (jaren terug). Film1 besteld, kaart met 2 jaar verlengd. (Heel snel opgelost door de WebCare). Beloftes (ach, zo vele. Niet op één hand te tellen)

 

Tel ik nu een beetje mee? 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Mimisiku zei:

 

....

Tel ik nu een beetje mee? 

Wat mij betreft, al jaren.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Mimisiku zei:

Moraal van het verhaal:

Pas goed op als je met kaarten aan de gang gaat en controleer direct je ‘Mijn Canal Digitaal’ omgeving..

Goede tip: mijn Extra kaart waar ik gewoon voor betaal staat er niet meer bij. Ook wordt mijn contract foutief getoond.

 

Ga er mee aan de slag

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet extra oppassen met die lui. Wat ze precies hebben uitgespookt (en waarom) is mij als klant niet duidelijk. Hoor van meer mensen dat abo-loze kaarten plots uit hun 'Mijn CanalDigitaal' zijn verdwenen. Ook dat er 1 jaar extra bij het contract staat! Bij mij was dat 31-mei-2023 terwijl hij zonder abo is.

De WebCare geeft aan dat de data in hun systeem goed staat, maar verkeerd wordt weergegeven. De kaarten die plots verdwenen waren kunnen gewoon worden geheractiveerd inbdien gewenst. Heb dat voor de lol geprobeerd met mijn oude verdwenen kaart en wat denk je? Juist! Die kaart kunnen we niet vinden op uw naam meneer... Leugens alom! Het lijkt er steeds meer op dat CDS uit naam van ???? de abo-loze kaarten kwijt wil zodat ze eerder afscheid kunnen nemen van de losse kaarten. Immers: hoe minder in omloop, hoe sneller het kantelpunt wordt bereikt. Ook de aanscherping van 2 SIDS op ALLE Canal Digitaal kaarten zal hier meespelen (als je als klant eenmaal gewend bent dat je niet meer kunt opnemen is de overstap naar de beperkte CI+ ook geen strijdpunt meer!)

 

Ik heb echt uren moeten redeneren om gewoon mijn kaarten weer zichtbaar te krijgen. Ben uiteraard netjes gebleven, maar wel volhardend. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs de optie om de kaarten te registreren door een abo te nemen! (want dán kon het allemaal wel). Over brutaal gesproken!

 

Overigens word ik al jaren prima geholpen verder door de WebCare (ze doen ook maar wat ze opgedragen wordt). Blijf dus netjes tegen die mensen als je noodgedwongen contact zoekt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke tv/internet/telecom provider wel?

Of je wordt door de hond gebeten of door de kat gekrabt!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Mimisiku zei:

De WebCare geeft aan dat de data in hun systeem goed staat, maar verkeerd wordt weergegeven. De kaarten die plots verdwenen waren kunnen gewoon worden geheractiveerd inbdien gewenst.

 

Eerlijk gezegd vind ik dat je enorm overdrijft.  Wat heb je er aan dat je abo loze kaart er nog in staat ?    Mensen die daar weg gaan en hun abo stoppen hebben vaak geen intenties om terug te komen.  kortom hoeveel mensen zitten daar mee denk je ?

 

Bovendien als Canal Digitaal morgen besluit dat gedeactiveerde kaarten niet meer geactiveerd gaan worden, dan is het klaar. Uiteindelijk komt het hier op neer, je maakt een hoop stennis om niks.   Tuurlijk is het prettig als kaarten opnieuw geactiveerd kunnen worden maar zoals je al gemerkt hebt, dat kan gewoon als je een abo neemt en staan ze er niet, dan bel je even dan kan het alsnog.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CodxNee, daarin ligt het probleem. De kaart is gewoon weg. Je kunt er zelf niet meer bij (als je dat zou willen) en als je de WebCare contacteert dan krijg je steevast ‘Meneer, die kaart bestaat bij u niet’. Dát is ook mijn argument! Dat je een abo-loze kaart niet ‘ziet’ soit, maar de WebCare ‘ziet’ hem óók niet en dan wordt heractiveren onmogelijk.. En op dat gebied ben ik gewoon principieel. Ik heb voor de CI module én die kaarten €99 en €79 betaald en zijn gewoon mijn eigendom. Het is niet aan CDS te beslissen om dat zomaar te verwijderen. 
 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang jij niet van plan bent een nieuw abo te nemen maakt het allemaal niks uit.  Die gaan jou gegevens echt niet eeuwig bewaren.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je geen klant meer bent is het zelfs de vraag of ze wettelijk je gegevens mogen blijven vastleggen.

De wet persoonsgegevens zou dat strafbaar kunnen maken, maar wettelijk gezien is het een grijs gebied.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Mimisiku zei:

 Het is niet aan CDS te beslissen om dat zomaar te verwijderen. 
 

Het is niet aan jou om CDS te verplichten alles van ex abonnees bij te houden, is mijn mening dan. Als ik CDS was gooide ik alles van ex abonnees eruit.Niet dat ik een vriend van hun ben, zelf heb ik jaren geleden al besloten om op te zeggen. Als je geen andere opties hebt OK, maar die heb ik gelukkig wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn er regels in die AVG dat een ex-klant nog minimaal 2 jaar voor analytische doeleinden in de database mag blijven staan. MITS die ex-klant bij beëindiging van de overeenkomst bewust vraagt dergelijke klant gegevens te verwijderen. Hij trekt dus de toestemming in om zijn gegevens te gebruiken, voor verder contact als ook voor analytisch en marketing doeleinden.

 

Het was al eerder aan de orde.

https://www.topcommunicatie.nl/klantgegevens-verwijderen-avg/

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...