Ga naar inhoud


Glasvezel aansluiting door Open Dutch Fiber en T mobile


moonchild

Aanbevolen berichten

Puur particulier gebruik hier.

 

Zaterdag was er iemand met een bestelbus en klein tentje bezig. Hij had een blokje op schoot waar veel kabels op uit kwamen. Ik kon niets aan hem vragen want hij was niks nederlands praten. Mysterieuse tovenaar uit het oosten dus.

 

De volgende dag was niets van zijn acties zichtbaar, ook geen klein kastje tegen de gevel ofzo.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uren geleden, moonchild zei:

Hij had een blokje op schoot waar veel kabels op uit kwamen.

 

Een optische verdeler, dat is gebruikelijk bij de modernere GPON aansluitingen. Meerdere abonnees delen 1 aanvoer.

 

14 uren geleden, moonchild zei:

De volgende dag was niets van zijn acties zichtbaar, ook geen klein kastje tegen de gevel ofzo.

 

Die ligt nu onder de grond. Het kastje, niet de monteur.🤣

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
3 uren geleden, moonchild zei:

mail gehad van tmobile: in november of december komt een aannemer de aansluiting regelen. 

 

Kijk dat is de soort preciese informatie waar je iets mee kan ;)

 

Hebben ze er ook een jaartal bij gegeven, want hier in een niet zo'n grote plaats zijn ze nu al langer dan een jaar bezig om glasvezelkabels te leggen, naar binnen is weer een ander verhaal, dat kan heel lang duren als je pech hebt.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, moonchild zei:

volgens Old Shatterhand ligt ergens de optische gpon verdeler. Dan ga ik me gewoon zelf aansluiten tot de woning.

 

Als ze bij jou een optische verdeler hebben geïnstalleerd, dan ligt jouw kabel al opgerold onder de stoeptegels.

Dat was hier ook zo, er zaten enige weken tussen het uitrollen van de kabels en het aansluiten in de appartementen.

Ik heb geen aansluiting genomen, ik vind Ziggo veel meer voordelen hebben in mijn situatie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

14 uren geleden, moonchild zei:

Interessante info, dus ergens vanaf een wijkkast hebben alle vezels hetzelfde signaal?

 

Nee niet allemaal, hoe de verdeling precies is weet alleen T-Mobile, maar reken op 8-16 gebruikers op één aanvoer vanaf de POP.

Het voordeel van de GPON techniek die T-Mobile toepast is, naast kostenbesparing ook energiebesparing.

De verdelers zijn immers passief, hebben geen stroom nodig.

 

Dus eigenlijk kun je die techniek prima vergelijken met die van kabelaars omdat hier ook sprake is van enige overboeking.

Je hebt de vezel niet alleen in gebruik, maar deelt die met anderen.

 

Het zelf aansluiten van de vezel helpt je uiteraard niet,  je hebt minimaal een aansluitkastje van T-mobile nodig, de mediaconverter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zelf prima aflassen. Het ONT kastje is ook geen probleem. Het echte probleem is de registratie/activatie. Dit kan/mag alleen een KPN monteur. Hij/zij heeft toegang tot de administratie/registratie. De XGSPON (in mijn geval) moet een ‘kanaal’ toegewezen krijgen vanwege de deling/boeking. Het lassen en plaatsen van de Genexis heb ik zelf gedaan tot opperste verbazing van de Cambrium monteur.. Hij moest foto’s maken van de verbinding naar het modem. Hij vondt dat de RJ45 op LAN1 hoorde en ik had hem op WAN aangesloten (waar hij hoort). Hij snapte er niks van want zo stond het in zijn handleiding….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Installatiepakket is binnen, Zyxcel modem en klein vierkant doosje met eigen voeding. Dus geen PoE en dus wcd op punt binnenkomst nodig.

 

Van Gelder telecom komt op 8 feb het glas het gebouw binnen brengen. Hierna gaat Gideon een afspraak voor installatie maken. Maar wie sluit het vierkante doosje aan?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, moonchild zei:

Installatiepakket is binnen, Zyxcel modem en klein vierkant doosje met eigen voeding. Dus geen PoE en dus wcd op punt binnenkomst nodig.

 

Van Gelder telecom komt op 8 feb het glas het gebouw binnen brengen. Hierna gaat Gideon een afspraak voor installatie maken. Maar wie sluit het vierkante doosje aan?

Zwart Rechthoekig Doosje – 9.5 x 6.5 x 4 cm – 10 Stuks • Alles Voor Je  Huwelijk

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...