Ga naar inhoud


Glasvezel aansluiting door Open Dutch Fiber en T mobile


moonchild

Aanbevolen berichten

Open Dutch Fiber heeft hier glas onder de stoeptegels gelegd. Via T mobile is een 1 gb aansluiting mogelijk. In huis nog geen infrastruktuur.

 

Heeft iemand ervaring met het traject mocht ik voor een T mobile aansluiting kiezen. Wat krijg je, hoe lang gaat het duren, betrouwbaarheid etc?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen ervaring met T-Mobile via glasvezel. Wij hebben in november 2021 glasvezel aangelegd gekregen via KPNnetwerk. Keurig vooraf toestemming gevraagd of ze bij ons in de meterkast mochten. Toestemming hebben we gegeven. De glasvezel werd gelegd door Roemenen met 1 Nederlands sprekende 'voorman'. De glasvezel werd eerst tot het tuinhek geplaatst. Deze zou later in de 2de fase tot in de meterkast worden getrokken en aangesloten. Een maand later was iedereen weg en de glasvezel lag nog steeds voor het tuinhek. Gebeld naar KPNnetwerk. Klopt meneer! We leggen alleen aan in de meterkast als u bij ons een abo neemt. Heb toen de brief gestuurd waarin ze aangeven aan te leggen tot in de meterkast.. Oh shit! Die brief heeft u nog?? Ja wacht dacht u dan? Ik moet er een dag vrij voor nemen.. Schoorvoetend werd er een afspraak gemaakt en die zijn ze ook keurig nagekomen. Een TK01 NT kastje geplaatst en doorgemeten.

 

Later heeft mijn nieuwe ISP door Cambrium een Genexis patchcover laten plaatsen.

 

In de wijk waren wel veel klachten wat betreft schade aan bestaande infrastructuur. Doorgeprikte coaxleidingen en opvallend veel riolering kapot... Heb nu sinds april 2022 glasvezel en dat werkt tot op vandaag prima. De eerste 3 maanden om de 8 dagen een hele korte disconnect en modem reset. Sindsdien nog geen enkele uitval of disconnect gehad. Ik ben over van 160Mbit VDSL pairbonding (XS4ALL) naar 500Mbit fiber (zelfs 3 euro goedkoper)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

afbeelding

Met buik 😁

 

Let op want voor je een ervaring überhaupt kunt opdoen met die glasvezel aansluiting van dutch fiber en t-mobile moet je wel een aansluiting hebben, dus regelen bij je huurbaas of woningcorporatie.

 

Ik dacht ik ga eens bellen om te weten te komen hoe snel dat er bij mij zou kunnen liggen met een werkend abonnement!!!

Ja dan vallen je schoenen toch uit... of zakt je broek van zelf af. (2024)

 

Bovendien T-Mobile is in september 2021 verkocht aan

Quote
Eigenaar: Investeringsfondsen APAX en Warburg Pincus
Motto of slagzin: We won't stop untill everyone is connected.

 

de afnemer van deze diensten als die ooit "connected" wordt zal t.z.t. ervaringen kunnen delen

 

t-mobile-flyer.jpg

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een juf van de helpdesk gesproken. Alles zou zonder problemen verlopen, altijd. Gewoon via hun site aanmelden en dan doen zij de rest. Mooie goede wereld helpdeskpraat dus.

 

Over levertijd wer geen uitspraak gedaan, maar hun overstapservice in samenwerking met online.nl zou perfect werken.

 

De leidingen liggen trouwens vlakbij de oppervlakte, ik schat iets van 10 cm.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glas is ongevoelig voor electromagnetische storing dus hoeft niet zo diep te liggen. Alleen veel gevoeliger voor graafwerkzaamheden omdat het zo dicht aan de oppervlakte ligt..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meer uit kostenoverwegingen worden glasvezel kabels met micro trenching technieken ondiep in de grond gestopt.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, moonchild zei:

De leidingen liggen trouwens vlakbij de oppervlakte, ik schat iets van 10 cm.

 

wat schat je schat?

grapje

 

bij ons in NEDERLAND is een actie in de ondergrond wegens graafwerkzaamheden vanaf 40 centimeter en dieper alleen mogelijk als er een archeologisch onderzoek wordt uitgevoerd vooraf aan die graafwerkzaamheden. Men behoeft een vergunning ook voor kabels. Dus niemand wil honderdduizenden euro's voor een glasvezeltje uitgeven per straatlengte.

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In landbouwgebieden zal die zaak anders liggen omdat dan bij iets dieper ploegen zo'n kabel aan flarden gaat. Ook zandpaden worden daar af en toe geploegd.

Daarom zijn ze hier dieper gegaan en ik denk niet voor een paar honderd duizend extra voor die kilometer naar 1 huis.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-10-2022 om 21:05, moonchild zei:

De leidingen liggen trouwens vlakbij de oppervlakte, ik schat iets van 10 cm.

Dat lagen ze hier ook en dat ging goed tot de Yuca achter het huis het heel slecht deed en ik dacht van d"an zet ik hem voor het huis waar hij minder zon krijgt".

Dus keurig een vierkantje in de voortuin gestoken en bij het uitspitten kwam er een stuk oranje kabel mee 😲

Bleek ook dat de glasvezel maar op 10 cm diepte zat.

2 dagen later kwam er een monteur die aangaf dat een kabel en ook een glasvezel toch echt op 40 cm hoort te zitten en die heeft de hele voortuin open gegraven.

een las gemaakt om de vezels weer aan elkaar te maken en heeft alles op een diepte van 40 cm gelegd met een lint erbovenop zodat bij het volgende boompje de glasvezel een veel grotere kans heeft om heel te blijven.

 

Zelf heb ik al jaren internet via de glasvezel (denk al wel een jaar of 15 tenminste de kinderen gingen nog naar de lagere school) eerst via XS4all maar na alle wijzigingen door KPN overgestapt naar Freedom met een 1 gig up en 1 gig down snelheid werkte perfect tot voor een paar weken, Lan poort 1 van het  modem stuk. modem werd wel erg warm en vaak maar een snelheid van nog nog 50MB en email kon regelmatig niet ontvangen worden.

Gebeld en na overleg met de helpdesk zou een nieuw modem alleen dan komt het want dan krijg je een verificatiecode toegestuurd maar met een haperend internet en dat het soms wel een half uur duurt voordat een bericht binnenkwam wordt de actie dan niet verder gezet.

Uiteindelijk een 4G verbinding opgezet om zo de code te krijgen en nu sinds 3 dagen weer probleemloos internet

1779610087_speedtest15okt2022.jpg.9b3ec96508635824c3b78b7c26b7daa6.jpg

 

en dat voor 49 euro per maand incl. virusscanner op 5 apparaten.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens t-mobile wordt de verbinding op 11 november opgeleverd, maar er moet nog wel wat gebeuren.

 

- aannemer doet een schouwing ter plekke of via bouwtekeningen en maakt dan een afspraak voor aanleg. Indien er toestemming van een vve nodig is dan moet ik dat maar regelen! Wat, ik ben gewoon een huurder en moet nu gaan onderhandelen met een vve over toestemming.

 

- daarna moet ik een afspraak met Guidion maken voor installatie en het huidige abonnement opzeggen. Maar deze overstap zou Pricewize juist regelen inclusief internetgarantie.

 

De twijfels nemen nu toch wel toe.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, moonchild zei:

- aannemer doet een schouwing ter plekke of via bouwtekeningen en maakt dan een afspraak voor aanleg. Indien er toestemming van een vve nodig is dan moet ik dat maar regelen! Wat, ik ben gewoon een huurder en moet nu gaan onderhandelen met een vve over toestemming.

Dat is standaard, ongeacht wat voor aansluiting je wilt laten aanleggen.

De eigenaar van het gebouw moet toestemming geven voor bouwkundige ingrepen aan het gebouw.

 

1 uur terug, moonchild zei:

- daarna moet ik een afspraak met Guidion maken voor installatie en het huidige abonnement opzeggen. Maar deze overstap zou Pricewize juist regelen inclusief internetgarantie.

Wil je het goed of goedkoop hebben?

Wat probeert een firma te zeggen met een naam als... Pricewize?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...