Ga naar inhoud


Glasvezel aansluiting door Open Dutch Fiber en T mobile


moonchild

Aanbevolen berichten

Open Dutch Fiber heeft hier glas onder de stoeptegels gelegd. Via T mobile is een 1 gb aansluiting mogelijk. In huis nog geen infrastruktuur.

 

Heeft iemand ervaring met het traject mocht ik voor een T mobile aansluiting kiezen. Wat krijg je, hoe lang gaat het duren, betrouwbaarheid etc?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen ervaring met T-Mobile via glasvezel. Wij hebben in november 2021 glasvezel aangelegd gekregen via KPNnetwerk. Keurig vooraf toestemming gevraagd of ze bij ons in de meterkast mochten. Toestemming hebben we gegeven. De glasvezel werd gelegd door Roemenen met 1 Nederlands sprekende 'voorman'. De glasvezel werd eerst tot het tuinhek geplaatst. Deze zou later in de 2de fase tot in de meterkast worden getrokken en aangesloten. Een maand later was iedereen weg en de glasvezel lag nog steeds voor het tuinhek. Gebeld naar KPNnetwerk. Klopt meneer! We leggen alleen aan in de meterkast als u bij ons een abo neemt. Heb toen de brief gestuurd waarin ze aangeven aan te leggen tot in de meterkast.. Oh shit! Die brief heeft u nog?? Ja wacht dacht u dan? Ik moet er een dag vrij voor nemen.. Schoorvoetend werd er een afspraak gemaakt en die zijn ze ook keurig nagekomen. Een TK01 NT kastje geplaatst en doorgemeten.

 

Later heeft mijn nieuwe ISP door Cambrium een Genexis patchcover laten plaatsen.

 

In de wijk waren wel veel klachten wat betreft schade aan bestaande infrastructuur. Doorgeprikte coaxleidingen en opvallend veel riolering kapot... Heb nu sinds april 2022 glasvezel en dat werkt tot op vandaag prima. De eerste 3 maanden om de 8 dagen een hele korte disconnect en modem reset. Sindsdien nog geen enkele uitval of disconnect gehad. Ik ben over van 160Mbit VDSL pairbonding (XS4ALL) naar 500Mbit fiber (zelfs 3 euro goedkoper)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo