Ga naar inhoud


Nieuwe zenderlijst TV Vlaanderen


Sprietje

Aanbevolen berichten


On 11/8/2022 at 3:27 PM, Sprietje said:

Hey @Sprietje... zie jij een verschil (buiten dat een hulpje weer in de lijst verkl**t heeft (zie ment)) ?  'T is bij TVV altijd raden wat er juist is veranderd.

Handig zou toch zijn om te markeren wat er verandert maar dat is denk ik weer te veel gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke tip:
Misschien ook eens de franse zenders van de TF 1 groep, die nu ook fta via 19° te ontvangen zijn, toevoegen in de zenderlijst, dan naast France 2, mss ook enkele franstalige kijkers content. Nu wel al te bekijken via de app van telesat bvb, maar niet via TV-Vlaanderen zenderlijst....
Wel staat TF 1 in de lijst maar via de 13° positie enkel met kaart..

Nadat canal+ frankrijk deze zenders uit hun betaald pakket haalden, en dit niet er naar toe uitzag dat ze gingen terugkomen, en na tegenvallende kijkcijfers in frankrijk, heeft de TF-1 groep dan maar beslist deze zenders tijdelijk? fta uit te zenden via de Astra satelliet.

 



 

aangepast door Pieter-Brugge

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of die uitzending een blijver is, lijkt mij twijfelachtig, gelet op het akkoord dat er ondertussen is tussen TF1 en Canal.  De zenders van de TF1-groep zijn bij Tvvlaanderen trouwens nooit aangeboden geweest, omdat de doorgiftevergoeding gigantisch hoog was.

 

Wat eventueel wel een mogelijkheid zou kunnen zijn, is om France 3, 4 en 5 door te geven, ik kan mij niet inbeelden dat France Televisions een hoge vergoeding zou vragen en de zenders zitten sowieso al op Astra1 voor Canal en Telesat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, PLsat said:

Of die uitzending een blijver is, lijkt mij twijfelachtig, gelet op het akkoord dat er ondertussen is tussen TF1 en Canal.  De zenders van de TF1-groep zijn bij Tvvlaanderen trouwens nooit aangeboden geweest, omdat de doorgiftevergoeding gigantisch hoog was.

 

Wat eventueel wel een mogelijkheid zou kunnen zijn, is om France 3, 4 en 5 door te geven, ik kan mij niet inbeelden dat France Televisions een hoge vergoeding zou vragen en de zenders zitten sowieso al op Astra1 voor Canal en Telesat.

jaren terug zaten de France Television Zenders (France 2/3/4/5 en Outre-Mer) waren al deel van TVV paket.  Maar begin vorig decenium werden ze allemaal verwijderen om wille van kosten.   Sinds een paar jaar is France2 terug maar de rest kan je niet meer ontvangen.   Ik had eigenlijk verwacht dat TVV een franstalig pakket zou hebben (analoog aan TéléSat pakket voor nederlandstalige zenders) maar dit is klaarblijkelijk niet gewild).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt in de begin jaren zaten alle zenders van France television in het TVV pakket, het omgekeerde kan wel, je neemt een hoofdabonnement op de Waalse tak (Telesat) en neemt dan het pakket Vlaamse zenders erbij.. Waarom het nooit mogelijk geweest is omgekeerd is me een raadsel. De laatste jaren wordt satelliet ontvangst gewoon afgebouwd, en iedereen richting IP of met hun eigen decoders geduwd. In Frankrijk, Duitsland, Portugal en Italië is satelliet nooit weggeweest. Hier in de BeNeLux een tiental jaren terug redelijk wat abonnees op canal digitaal (filmzenders) en tv vlaanderen.
Sinds er zo veel legaal of illegaal op internet is, is dat verminderd en dan bouwt de M7-groep, nu canal+, de satellietmarkt in België natuurlijk af. Is enkel nog  interssant voor campers, op boten in de ardennen in buitenverblijf enz. Heel weinig mensen in grootsteden die dit nog hebben. Ze betalen liever massa's aan TeleNet of Proximus. Voor heel wat zenders die zelfs gewoon fta zitten. Ik zou echt de Engelse tv-zenders niet meer kunnen missen. Heel vroeger zat hier in West-Vlaanderen nog ITV Meridian en Channel 4 op de kabel, maar dat is historie...

Idd is een tijdelijke fta uitzending, maar momenteel toch wel handig, voor de mensen die met TNT-sat op 19° verstoken waren van de tf1 znders... Het gaat er zeker uitdraaien op een akkoord, maar dan wel dat de groep minder moet betalen voor de zenders. Vroeger was het net andersom, de zenders betaalden om in het pakket te mogen verdeeld worden. Nu moet er betaald worden om door te geven, terwijl commerciële zenders al van hun reclame-inkomsten zouden moeten kunnen opereren.

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-11-2022 om 01:43, Pieter-Brugge zei:

Leuke tip:
Misschien ook eens de franse zenders van de TF 1 groep, die nu ook fta via 19° te ontvangen zijn, toevoegen in de zenderlijst, dan naast France 2, mss ook enkele franstalige kijkers content. Nu wel al te bekijken via de app van telesat bvb, maar niet via TV-Vlaanderen zenderlijst....
Wel staat TF 1 in de lijst maar via de 13° positie enkel met kaart..

Nadat canal+ frankrijk deze zenders uit hun betaald pakket haalden, en dit niet er naar toe uitzag dat ze gingen terugkomen, en na tegenvallende kijkcijfers in frankrijk, heeft de TF-1 groep dan maar beslist deze zenders tijdelijk? fta uit te zenden via de Astra satelliet.

 



 

Ik had TF1, France 2,3 en 4 FTA via de 9E, totdat ze gingen uitzenden in een andere uitzendnorm (volgens mij zitten ze er nogsteeds op, maar ik kan ze niet ontvangen vanwege die andere uitzendnorm).

 

Ik denk dat TF1 HD FTA op de 19,2E geen blijvertje is, ze willen geld verdienen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze zijn met de juiste ontvanger nog steeds fta te ontvangen op 5 west

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ceesv zei:

Ze zijn met de juiste ontvanger nog steeds fta te ontvangen op 5 west

@ceesv,mijn ontvanger kan die zenders niet weergegeven, omdat ze een andere uitzendnorm hebben.

Misschien wordt het tijd voor mij om een andere ontvanger aan te schaffen.

Ik kan de Clark Belt ontvangen van 57E t/m 15W maar mijn ontvanger kan die bepaalde zenders niet weergegeven.

Groetjes man

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

TF1 zenders zijn nog altijd vrij te ontvangen via 19,2 ° Oost, ik gok tot dat WK Voetbal gedaan is, extra reclame 😉 inkomsten mss, terwijl ze bij TNT-Sat en TeleSat terug gewoon via de gecodeerde kanalen terug te ontvangen zijn met respectievelijk TeleSat kaartje en TNT-sat kaartje.  Bij TeleSat zelfs nu de keuze, zowel op 13° alsop 19° Oost..  Begrijp niet waarom ze die niet even ergens extra kunnen plaatsen, zou zelfs nog reclame kunnen zijn voor TeleSat later als ze terug weg zijn... Andere tig zenders met geen interessante programma's. Op TF1 Series/Films en TF1 zelfs heel wat films en series in Engels origineel geluid.. En maar schermen met copyright en rechten niet betalen voor heel Europa... Toch bizar dat dit nu plots, hetzij tijdelijk wel mag/kan

 

aangepast door Pieter-Brugge

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...