Ga naar inhoud


Wat en hoe kan je besparen als je in een sociale huurflat woont?


Miauw

Aanbevolen berichten


Op 19-11-2022 om 23:43, ceesv zei:

Waarna je modem een update mist en jij weer klaagt dat het allemaal zo slecht werkt.

 

Bij een stroomverbruik van 700 kWh per jaar zijn de kosten voor je modem verwaarloosbaar.

 

 

Ik neem aan dat updates meerdere malen aangeboden worden, die kunnen ook opgevraagd worden.

 

Die problemen komen door werkzaamheden werd mij door KPN verteld, ze waren van Tot naar her aan het rijden om het netwerk te optimaliseren. 

 

Er zou maar eens een persoonsalarm aan hangen, die doet dan even niets, ik vraag mij af hoe ze een persoonsalarm oplossen sinds alles digitaal is en er werkzaamheden uitgevoerd worden als de boel onderbroken is, dan hebik het nog niet eens over bedrijfsalarmen.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Tonskidutch zei:

je kan beter de oplader van je SM setje uit het stopcontact trekken 😁

Of alle andere opladers die stroom blijven gebruiken ook al ben je niet aan het laden...

 

Laders gaan uit het stopcontact bij geen gebruik, is standaard bij mij.

 

Over het eerste laat ik mij niet uit.;)

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, theparasol zei:

Las laatst dat bepaalde types van samsung magnetrons een standby vermogen van 7W verstoken om display met de klok te tonen.

Dus heb je nog een stekker(blok) met schakelaar over dan zou ik zulke keukenapparatuur ook pas inschakelen als je hem daadwerkelijk gebruikt.

 

Sharp combinatie magnetrons zijn wel goed, was mijn vorige lang geleden, heb al een tijd LG die ondanks best getest door Consumentenbond, mij tegen gevallen is qua oven gebruik.

 

Het is inderdaad wel een ding om even na te trekken wat het verbruik in de "standby" is.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, wanderer zei:

vergeet de beltrafo niet...

 

Die heb ik niet, nou ja, die zit in het trappenhuis van de partiekflat die ik huur, denk niet dat de buren het mij in dank afnemen als ik de stop uit schakelaar. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-11-2022 om 17:10, theparasol zei:

Las laatst dat bepaalde types van samsung magnetrons een standby vermogen van 7W verstoken om display met de klok te tonen.

Dus heb je nog een stekker(blok) met schakelaar over dan zou ik zulke keukenapparatuur ook pas inschakelen als je hem daadwerkelijk gebruikt.

 

Besparing: 27 euro op jaarbasis.

Dan ga ik niet lopen hannesen met stekkerblokkies. 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet iedereen kan zich dat veroorloven, aan de onderkant van het loonhuis/uitkering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij toeval een 3 jarig contract 2,5 jaar geleden afgesloten, toen stond het tarief zo laag, echter had dat niets met de situatie van dit jaar te maken. Per 1 juni 2023 verloopt mijn contract, ik bereid mij alvast voor, want als de prijs nog steeds hoog staat, dan ga ik dat flink voelen.

 

Ik zit in de Wajong, dat voelt dubbel, had mijn leven anders voorgesteld, aan de andere kant is er gelukkig een vangnet. Ik wil er openlijk niet op in gaan, via PB heb ik er minder moeite mee. Het is topsport, maar dan op een andere manier.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2022 om 12:24, Tonskidutch zei:

Gaat het nu over mogelijke besparingen op de energiekosten algemeen of jou persoonlijke gezondheidstoestand?

Mocht die combinatie heel bepalend zijn moet je toch echt met een begeleider / mitigator spreken. Er zijn Buddies die dat allemaal voor je regelen.

 

Niet rot bedoeld, het gaat om energie besparen, 27 euro op jaarbasis maal het aantal apparaten, is voor mij een hoop geld. Ik legde in het kort uit waarom het veel geld is, anders kan ik hier een boek schrijven wat niet de bedoeling is.

 

Ik ben op de hoogte van diverse regelingen, heb een PGB die voor mijn gezondheid en ondersteuning is. Vanaf het nieuwe jaar ga ik volledig op PGB en ZZP over, want de non-profit organisatie vreet mijn budget te hard leeg en doen maar waar ze zin in hebben. Dit even terzijde, voor tips, vragen en of opmerkingen over mijn gezondheid en ondersteuning, dat graag via een persoonlijk bericht.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een losse stroommeter, begrijpen hoe deze werkt is een ander verhaal, er zitten blijkbaar te veel instelmogelijkheden op.

 

Wat verbruikt een apparaat is voor mij het belangrijkste, mogelijk kan iemand daar tips over geven. Het is een SilverCrest modelnummer Z30412 die ik begin 2013 bij Lidl heb gekocht, maar nooit echt goed begrepen heb.

 

Als iemand tips heeft, heel graag. Ik heb een handleiding, echter kom ik er niet zo goed in uit, wel dat ik nieuwe batterijtjes moet plaatsen i.v.m. dat ze leeg zijn.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb na 2 jaar toestemming gekregen van mijn huurbaas en de VVE om een airco te plaatsen.

na 3 jaar kan ik zeggen een winwin situatie.

ik verwarm alleen de huiskamer ongeveer 80 vierkante meter en mijn verbruik is van 900 kub gas na 130 kub gas gegaan.

elektra is ongeveer 900 kw meer verbruik voor koelen en verwarmen.

nu zijn er al 4 bewoners die het ook gaan doen gezien de energie prijzen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...