Ga naar inhoud


Wat en hoe kan je besparen als je in een sociale huurflat woont?


Miauw

Aanbevolen berichten

Tochtstrippen heb ik al, het tochte te veel bij mijn voordeur in het portiek van de portiekflat die ik huur.

 

Energiezuinige lampen heb ik al, nog wel de oude versies die op een vervrommelde TL balk lijkt, als ze stuk gaan en op zijn, dan koop ik pas led verlichting, want het verschil tussen die twee is als ik het goed heb verwaarloosbaar.

 

Douchkop is energiezuinig. 

 

Al mijn apparaten zijn energiezuinig gekocht, daar valt niet verder op te bezuinigen.

 

Voor de rest lijk ik afhankelijk te zijn van een sociale woningcorporatie, heb wel dubbelglas uit als ik het goed heb 1984, dus telt dat niet echt meer mee.

 

Spouwmuur isolatie die ik regelmatig in mijn tuin terug vindt, is volgens mij sinds 1984 aanwezig en zich zelf aan het verwijderen.

 

Centrale verwarming heb ik niet, ik verwarm mijn woning met een eigen gashaard.

 

Wat kan ik als huurder verder zelf doen met kleine investeringen, want mijn ramen vervangen ondanks dat deze in waardeloos kunststof kozijnen koud in het oude houd van 1954 zit, dat is een investering die niet voor mijn rekening kan nemen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die oude verfrommmelde TL buizen heel gauw de kliko in gooien en koop led lampen. Daarnaast, hoe oud zijn je koelkast en vriezer ? Zijn ze behoorlijk op leeftijd, koop heel snel een nieuwe.

Ik heb door mijn oude twee combi koelkasten te vernieuwen al heel wat energie bespaart.

 

Daarnaast, koop een p1 meter, welke aansluit op je slimme meter. Bijvoorbeeld homewizzard. Met de gegevens, die dan verkrijgt, kun je waarschijnlijk nog wel meer gaan besparen.

 

Met vriendelijke groet, Paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, paardengek zei:

Die oude verfrommmelde TL buizen heel gauw de kliko in gooien en koop led lampen. Daarnaast, hoe oud zijn je koelkast en vriezer ? Zijn ze behoorlijk op leeftijd, koop heel snel een nieuwe.

Ik heb door mijn oude twee combi koelkasten te vernieuwen al heel wat energie bespaart.

 

Daarnaast, koop een p1 meter, welke aansluit op je slimme meter. Bijvoorbeeld homewizzard. Met de gegevens, die dan verkrijgt, kun je waarschijnlijk nog wel meer gaan besparen.

 

Met vriendelijke groet, Paardengek

 

Oeps, met de oude vervrommelde TL buizen bedoel ik de spaarlampen net voor de ledlampen, ze knipperen niet als ze aan gaan en zijn 80% besparend.

 

Mijn tafelmodel koelkast en tafelmodel vrieskast heb ik als A+++ gekocht in het vorige label, weet niet wat voor label ze nu zouden hebben, ik gok energielabel C.

 

Ze zijn inmiddels denk ik 10 jaar oud en van Leifheid, maakt het zoveel uit met het verschil met de nieuwe labels?

 

De volgende apparaten koop ik van Bosch, is ondanks onderhandelingskorting voor de Leifheid apparaten, goedkoper en prijs/prestatie past het beter in mijn budget, maar om de oude koelkast en vriezer nu al af te schrijven als er nauwelijks betere energiezuinige apparaten voor zijn, gaat mij wat te ver.

 

Ik heb geen slimme meter, ik ben wel energiebewust.

 

Stroomverbruik schommelt tussen de 700 en 800KW per jaar, gasverbruik is onder de 800m3 per jaar.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woningbouw corporaties zijn verplicht jou advies te geven over het verduurzamen om energieverbruik omlaag te krijgen.

In sommige gevallen hebben ze zelfs al een eigen plan voor verduurzaming in de la liggen dat ze gaan uitvoeren met de subsidie regelingen die daarvoor bestaan.

Daarvoor bel je met hun en maakt een afspraak.

Alles wat wij eraan toe kunnen voegen is niet zo zinvol daar we jouw woning absoluut niet kennen.

 

Zo is kierdichting niet aan te bevelen als er geen dauerluftung aanwezig is daar je een gashaard gebruikt.

 

Gewoon bellen zou ik zeggen en afspraak maken.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Miauw zei:

Stroomverbruik schommelt tussen de 700 en 800KW per jaar, gasverbruik is onder de 800m3 per jaar

 

Kan je hier nog op besparen dan? 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Psychosammie zei:

 

Kan je hier nog op besparen dan? 

 

Ja exact dat is echt idioot laag, hier is het een factor 9 meer ofzo.  Als je een server en pc draait gaat het hard 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Kan je hier nog op besparen dan? 

 

Ja, het kan nog minder, alles wat standby staat uit. Dat lijkt mij voor een TV niet goed, maar als ik niet thuis ben, mag van mij de stroom van de glasvezelmodem, de modem die er achter staat en de IPTV tuner er af, dan duurt het maar wat langer dan de boel opgestart is.

 

Het gaat vrij snel, alleen de IPTV tuner is de traagste.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Psychosammie zei:

Ja dat kan inderdaad. Gaat mij veel te ver.

 

Ik begrijp je wel, ik moet echter wel van een Wajong rond komen, dus dan zoek je naar alle mogelijkheden.

 

Ik ga bijvoorbeeld 5 verschillende supermarkten in mijn woonplaats af als ik daardoor goedkoper uit kan zijn, gelukkig is mijn woonplaats niet zo groot.

 

aangepast door Miauw
  • Like 1

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken die situatie met minimaal geld. Had alleen een klein oud zwart-wit TV-tje als luxe.

Op de fiets de stad door langs supermarkten waar iets net wat goedkoper was. Elke cent telde letterlijk.

Dan staat elk lampje uit waar mogelijk.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Ken die situatie met minimaal geld. Had alleen een klein oud zwart-wit TV-tje als luxe.

Op de fiets de stad door langs supermarkten waar iets net wat goedkoper was. Elke cent telde letterlijk.

Dan staat elk lampje uit waar mogelijk.

 

Dat klopt, niet nodig, dan gaat elke energieverbeuiker uit.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

Woningbouw corporaties zijn verplicht jou advies te geven over het verduurzamen om energieverbruik omlaag te krijgen.

In sommige gevallen hebben ze zelfs al een eigen plan voor verduurzaming in de la liggen dat ze gaan uitvoeren met de subsidie regelingen die daarvoor bestaan.

Daarvoor bel je met hun en maakt een afspraak.

Alles wat wij eraan toe kunnen voegen is niet zo zinvol daar we jouw woning absoluut niet kennen.

 

Zo is kierdichting niet aan te bevelen als er geen dauerluftung aanwezig is daar je een gashaard gebruikt.

 

Gewoon bellen zou ik zeggen en afspraak maken.

 

De woningcorporatie waar ik van huur heeft elke 2 jaar een ander plan, zo ook elke 2 jaar een nieuwe directeur.

 

De rechter heeft bij grondige verbouw en zeker bij nieuwbouw een streep door veel plannen de afgelopen week gehaald wegens ondeugdelijke stikstof berekeningen en natuurgebieden, daar zit het volledig nieuwe plan van veel woningen hier in de plaats waar ik woon dichtbij, het gaat hier weer een geweldige kant op.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 9-11-2022 om 20:19, Miauw zei:

Ja, het kan nog minder, alles wat standby staat uit. Dat lijkt mij voor een TV niet goed, maar als ik niet thuis ben, mag van mij de stroom van de glasvezelmodem, de modem die er achter staat en de IPTV tuner er af, dan duurt het maar wat langer dan de boel opgestart is.

Wordt hier zeer sterk afgeraden, als meerdere abonnees in dezelfde buurt dit doen denkt de provider dat er iets fout is met het systeem in die buurt en dan wordt het onnodig foutzoeken (wat natuurlijk later wel weer op je rekening komt)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, oldebroek zei:

Wordt hier zeer sterk afgeraden, als meerdere abonnees in dezelfde buurt dit doen denkt de provider dat er iets fout is met het systeem in die buurt en dan wordt het onnodig foutzoeken (wat natuurlijk later wel weer op je rekening komt)

 

Staat ergens in de voorwaarden dat ik de stroom niet van KPN apparatuur mag halen? Als KPN dat nou zelf zouden leveren is het een ander verhaal.

 

Er zijn regelmatig werkzaamheden tussen 2 uur in de nacht tot 7 uur in de ochtend is mij door KPN verteld, niet heel langdurig, echter heb ik ze diverse malen al meegemaakt, ook door de week.

 

Tijdens de werkzaamheden die ik meegemaakt heb, gaat het tweede lampje van de glasvezel modem ongeveer 10 minuten op rood en werkt niets meer. 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarna je modem een update mist en jij weer klaagt dat het allemaal zo slecht werkt.

 

Bij een stroomverbruik van 700 kWh per jaar zijn de kosten voor je modem verwaarloosbaar.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...