Ga naar inhoud


NL Supermarkt accepteerd Apple Pay en Google Pay niet (Althans niet bij mij)


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Laatst op een terras in NL. Achteraf bleek dat contant geld of EC kaart niet geaccepteerd werden, maar dat je alleen met een tikkie kon betalen. Wij weten niet wat een tikkie is en willen het ook niet weten. Wij hebben contant geld op tafel gelegd en gezegd: bekijk het maar. Die idioterie.

 

@drs IJzerbout       Bij de kassa had ik mijn beide smartphones bij me

Ik zie het al, dubbele zekerheid dat er niet een smartphone leeg is zodat je geen betaling kan doen.

aangepast door boudeman
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het voegt niets toe, maar wij zijn vorige maand 3 weken in Nederland geweest en kon werkelijk OVERAL betalen met mijn Google Pay... behalve.. , u raadt het al,  bij de Albert Heijn. Bij zeker 5 vershillende AH s geweest, maar geen enkele accepteerde Google Pay.

Stond er wel van te kijken want makkelijker kan het niet wanneer je toch al je bonuskaart ook in je mobiel hebt zitten en je dus je telefoon al in je handen hebt.

Anyway, er zijn jammer genoeg wel belangrijkere issues in de wereld op dit moment.

Ik ga al 40 jaar van het principe uit dat 'Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat"

 

En doorrr...:)

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, cookie monster zei:

1) Dat zou niet mogen , geld is geld !!

 

Zo werkt dat hier in Nederland dus niet.

Hier mag de winkelier zelf aangeven op welke manier hij betaald wil krijgen.

Enige voorwaarde is dat voordat de klant betaald al duidelijk aangegeven moet zijn op welke manier men betaald wil worden.

Meestal is dat dan een sticker of een bordje op/bij de entreedeur en staat daar dat contant geld niet geaccepteerd wordt dan heb je de keus, elektronisch betalen of ergens anders gaan winkelen.

Ik ben dan wel zo iemand die simpel vraagt "wil je mijn geld niet"?, "prima dan ga ik wel ergens anders naar toe"

 

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Volgens mij heeft Apple Pay/Google Pay niets met de feitelijke financiële transactie te maken.

 

Ik geloof nooit dat Apple of Google dit zo maar voor niets allemaal gaan regelen en dat een ander er geld mee kan verdienen, er zal linksom of rechtsom een verdienmodel aan gekoppeld zijn.

En bij dat verdienmodel kan men zelf naar hartenlust aan de knoppen gaan draaien zodra een ieder maar afhankelijk genoeg is aan deze manier van betalen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, boudeman zei:

tikkie

Een betaalapp

 

3 uren geleden, boudeman zei:

Wij hebben contant geld op tafel gelegd en gezegd: bekijk het maar.

Als je cash bij je hebt , kan je betalen , weigeren ze dat ....

 

2 uren geleden, gerrit B zei:

Zo werkt dat hier in Nederland dus niet.

Er zijn dus duidelijk cultuur- & wetsverschillen tussen B & NL !!

 

2 uren geleden, gerrit B zei:

Ik ben dan wel zo iemand die simpel vraagt "wil je mijn geld niet"?, "prima dan ga ik wel ergens anders naar toe"

Vwala !! 🙂👌

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

in belgie moet het duidelijk bij binnenkomen vermeld staan dat hij geen cash aanvaard ? Zijn al torenhoge boetes voor uitgedeeld.Zoals gezegd : wil de man mijn geld niet dan ga ik op een ander :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft hier een restaurant al wat op gevonden,.

Simpel vooraf betalen.

Dus bij binnenkomst kun je opgeven met hoeveel personen je komt eten, afrekenen en een plekje opzoeken waar het eten en drinken je aan tafel wordt bezorgd.

Dit mede omdat sommigen nog snel even naar de auto moesten om wat op te halen maar dan vertrokken zonder te betalen , maar ook dat sommigen riepen van "ik hoor bij die groep" zich rond aten en vervolgens ook weer zonder te betalen vertrokken.

Kom je nu met een groep van 10 man dan wordt er voor 10 man betaald en worden er ook maar 10 naar binnen gelaten en de 11e kan eerst weer afrekenen voordat deze naar binnen kan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, gerrit B zei:

Daar heeft hier een restaurant al wat op gevonden,.

Simpel vooraf betalen.

Dus bij binnenkomst kun je opgeven met hoeveel personen je komt eten, afrekenen en een plekje opzoeken waar het eten en drinken je aan tafel wordt bezorgd.

Dit mede omdat sommigen nog snel even naar de auto moesten om wat op te halen maar dan vertrokken zonder te betalen , maar ook dat sommigen riepen van "ik hoor bij die groep" zich rond aten en vervolgens ook weer zonder te betalen vertrokken.

Kom je nu met een groep van 10 man dan wordt er voor 10 man betaald en worden er ook maar 10 naar binnen gelaten en de 11e kan eerst weer afrekenen voordat deze naar binnen kan.

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zijn er hele groepen die zich via deze weg bedienen…. De waard zal dus wel moeten….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-11-2022 om 12:02, Jürgen zei:

Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd te noemen.

Ik kom weliswaar niet vaak bij de door jou genoemde supermarkt maar die enkele malen dat ik daar wel iets kocht betaalde ik gewoon met Apple Pay via mijn iPhone.

 

Zelf heb ik ook geen cash meer bij me maar ook geen betaalpas want ik betaal alles via Apple Pay en tot heden heeft dit nog nooit enig probleem opgeleverd.

 

Ik denk dat ik nu weet waarom ik bij AH met Apple Pay wel kon betalen, ik heb daar namelijk zowel de PIN pas als mijn creditcard in vastgelegd en de PIN staat als Default.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland kijkt men (sinds kort) niet meer raar op als je met je GSM (eh smartphone) of Smartwatch betaald.

Het nieuwste probleem is dat Maestro-kaarten massaal omgeruild worden tegen Visa of MasterCard Debit kaarten.

Veel kleine handelaars accepteren deze kaarten niet.  Ik ben eens benieuwd wat ik dan in Belgie tijdens de kerstdagen weer ga meemaken.

 

PS Ik heb het ook ooit eens meegemaakt dat ik in Frankrijk aan de kassa stond en ze mijn Visakaart niet wouden accepteren.

Na een kort "Au Revoir" was ineens wel mogelijk 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...