Ga naar inhoud


Windows 10 en 11 zo stabiel als geen eerdere versies van Microsoft


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wanderer,

Aanbevolen berichten

Aan upgraden naar Windows 11 wordt hier nog niet gedacht die werkt nog steeds niet goed met mijn AMD Ryzen 7 processor. Laten ze dat eerst maar eens oplossen.

 

Windows 10 pro 22H2 werkt hier uiterst stabiel en doet alles wat het moet doen, never change a winning team! Er is tot Oktober 2025 nog tijd zat om te upgraden.

 

Maart:  https://www.windowslatest.com/2023/03/17/kb5023706-watch-out-for-these-critical-bugs-in-windows-11-march-2023-update/

 

April: https://www.windowslatest.com/2023/04/13/windows-11-kb5025239-issues-file-explorer-ssd-bsod/

 

Sommigen zitten al te bibberen voor de Mei update.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


40 minutes ago, Tonskidutch said:

issues for some users...

 

😜

 

 

ik gebruik dus ook al 7 jaar SSD en Windows maar w11 pas 1 heel jaar. Kan nog geen issue melden behalve wat pietluttigheden.

 

Ik rijd al jaren auto maar nooit lekke band gehad, mijn buurman al 4x sinds vorig jaar. Dat jij geen issues hebt zegt helemaal niks noppes over het feit dat een ander wel issues kan hebben.

 

Het is enkel voor jou persoonlijk fijn dat het allemaal prima draait. Microsoft is verre van perfect dus altijd issues vandaag voor Jan morgen voor Piet en Freek heeft het volgende week 😉

 

Maar alle gekheid op een stokje, ik heb Windows 11 via WinPE op een 3.0 USB stick staan en ondanks dat dit niet al te rap gaat kan ik wel alles doen en laten wat ik wil met het OS. Ik moet er helaas te veel mee tweaken om het naar mijn zin te zetten eerlijk gezegd, ik bepaal toch liever gewoon zelf hoe mijn desktop scherm eruit ziet en wat ik ermee kan doen. Ik gebruik Cortana ook nooit die is voledig uitgeschakeld, ook Meet is uitgeschakeld net zoals People en news and interests. Ik wil mijn desktop met zo min mogelijk aan Microsoft poespas, apps vliegen er ook af want gebruik ik niet. Edge wil ik niets van weten en is ook voledig uitgeschakeld. Ik wil dus eigenlijk enkel maar de schil gebruiken om andere 3e party apps die er voor mij wel toe doen te gebruiken en te starten.

 

En ja ik voerde mijn brommer vroegah ook gewoon op 🏍️😉

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Uh, om er even op terug te komen dat windows 10 en 11 zo stabiel zijn als geen eerdere versie!!!

 

Ik had vorige vrijdag een Team gesprek met een Belgische Jobrecruiter en haar beeld bleef de hele tijd knipperen met groene pauzes tussendoor maar wel de audio was constant. Toen heb ik haar gevraagd met welke windows versie ze werkte. 10 (22H3)

Ik adviseerde haar naar windows 11 te upgraden. Dit zou ze overwegen en haar ICT technieker er eens naar laten kijken.

Afgelopen vrijdag was ze weer op Team gesprek met mij en het beeld was rotsvast en stabiel zonder beeld flikkeringen.

Ze had haar ICT technieker inderdaad laten upgraden "met behoud van software + bestanden" en die had dat daarna ook bij alle overige collega's geupgrade.

 

Amai nog bedankt voor den Tip zei ze nog.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Oh je bent dus wel wakker maar niet up to date? :P

retorisch

 

 

Er is een kwestie van up to date zijn en niet up to date willen zijn omdat je het ergens niet mee eens bent. In de schil zijn bij 11 punten verwijderd die zeer handig zijn waardoor op 10 blijven gewoon fijner is. Het maakt vooral niet uit als je enkel 3e party software gebruikt en alle apps van Microsoft links laat liggen zoals hier het geval is.

 

Kortom nieuw hoeft niet voor iedereen beter te zijn.

 

Dat beiden stabiel zijn is duidelijk maar dat alleen in combinatie met ondersteunde hardware.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-12-2022 om 12:23, Tonskidutch zei:

Nog niet eerder gezien maar er worden normaal meer problemen en nadelen gemeld dan de voordelen van de laatste Windows versies inclusief updates.

Omdat we in het bureau nog oude CAD software gebruiken die niet meer op Windows 11 zal gaan werken kwam er een discussie op gang onder collega's.

Gaat het bureau overstappen en naar welke software? Dat is een investering + rendement vraagstuk voor de leiding. Ook omdat CAD programma's aangeleerd moeten worden, dus scholing etc.

 

Zelf gebruik ik andere en veel modernere CAD software die met een beetje extra hulp ook op de allerlaatste Windows versie 11 werkt.

 

Natuurlijk heb ik best wel moderne pC's thuis met ook de laatste BIOS en Driver updates en geen oeroude randapparatuur dus ervaar ik maar weinig problemen met Windows 11. Op de Windows 10 pC ervaar ik nagenoeg helemaal niets aan problemen de afgelopen 3 jaar.

 

Alleen dat wel eens de thumbnails weg zijn na een update.

 

Hoe ervaren jullie de versies?

 

 

 

 

 ik gebruik ook van de beginne windows 11 en heb helemaal nog geen problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...