Ga naar inhoud


Windows 10 en 11 zo stabiel als geen eerdere versies van Microsoft


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wanderer,

Aanbevolen berichten

Er zijn eigenlijk niet gek veel bestanden die ik nodig heb. Er staan er enkele op onedrive web en de meeste op Premiumize maar eigenlijk in hoofdzaak de mailbackups van mijn 3 adressen. DCC-E2 en dreamboxedit en ccleaner en dergelijke kan ik steeds opnieuw installeren. Op de ipad staan de foto's ook en ook nog eens 2 mail accounts.

Maar de stress krijg ik van de tegengestelde meningen.

Tonskidutch gaat niet lukken.

ceesv  zonder probleem

Ik twijfel er niet aan dat de raad met de beste bedoelingen gegeven wordt ook door de enorme ervaring van beide maar jammer genoeg val ik in herhaling ;voor een oudje is dit onrustwekkend.🤣

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 24-12-2022 om 13:49, pirrewit zei:

.... Alleen weet ik ook niet waar ik de licentie zou moeten vinden en of deze nog geldig /overdraagbaar is....

 

Gelukkig houdt @Tonskidutch dit chaotische draadje springlevend:

192385910_windows10installeren.jpg.c4480d9c3e16bbe096efdd4c6482f469.jpg

 

Ik weet niet of @pirrewit het nog aandurft om te updaten, maar die licentievraag kunt je overslaan.

Bij de Acer laptop staat die in de bios of zijn opvolger uefi en heb je dus niet nodig, want die is gewoon nog geldig.

Het filmpje dat ik plaatste heb ik zelf gebruikt om een nog oudere Acer w8 te upgraden en dat lukte prima.

De in dat filmpje geopperde truuk met de virteel geheugen instelling zorgde voor een veel sneller proces, maar is niet noodzakelijk, als je  zwemt in de tijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Nederlandse link van Old Satterhand nog eens helemaal doorgelezen en ik begreep dat indien het misloopt ik altijd terug kan met systeemherstel naar 8.1 .

Dat is voor mij wel de ultieme geruststelling. Dus waarom zou ik het avontuur niet aangaan?

Eens diep ademhalen en dan gaan met die banaan in de loop van de week en ja ik zwem in tijd dus voor mij geen polonaise met geheugen instelling.

Ik houd jullie op de hoogte.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, pirrewit zei:

....Eens diep ademhalen en dan gaan met die banaan in de loop van de week....

 

Nog een paar tips:

Sluit de laptop altijd aan op de voeding en met een ethernet kabel bij elke belangrijke update, zoals deze.

Kies bij de vraag of je meteen de updates wilt installeren voor nee.

Dan weet je sneller of het gelukt is.

Gebruik de laptop pas om het internet op te gaan als alle updates zijn geïnstalleerd. Dat zijn er heel wat, dus geduld is een schone zaak.

Niet in paniek raken als er schijnbaar niets gebeurt, gewoon dat ding zijn gang laten gaan.

Succes ermee!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel komen de updates bij het afsluiten van de pc. Kan ik dus afsluiten na de gelukte update? Dat is swipen(touch screen) naar links en dan komen de vragen "afsluiten" of "updaten en afsluiten" of "updaten afsluiten  en herstarten" Wanneer de  pc dan werkelijk afsluit en herstart na updates dan ben ik zeker dat alle updates er in staan bij deze laatste optie.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De update naar Windows 10 zal beginnen met een installatie routine, dus moet je meerdere vragen en instellingen invoeren, hetgeen betekend dat die pC vanzelf niet gaat afsluiten en dat toont die W10 dan ook op het scherm.

Maar je hebt blijkbaar niet begrepen wat ik in eerdere berichten heb geschreven over per USB stick manueel installeren (of zelfgebrande  DVD met iso erop) dat de voorkeur heeft in plaats van online updaten.

 

Dat staat op de website die ik je al enkele malen heb aangereikt.

 

Overigens ben ik voor die ene HP Slice gisteren dus ook teruggegaan naar Windows10 omdat ie bij Windows11 op dat toestel de nieuwe 22H2 maandelijkse update niet kan installeren.

Dus ook terug kan, anders had ik geen screenschot gemaakt en geplaatst van het downloaden voor USB (of DVD).

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het beste een image backup maken van je gehele harde schijf. Indien alles fout gaat kun je dan nog steeds simpel terug naar de oude situatie. Ik gebruik daarvoor de gratis versie van Macrium Reflect. Een Image Backup maken en een rescue set zodat je altijd kunt opstarten vanaf cd of USB en daarna de image terugzetten mocht de installatie helemaal fout gaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

 

 

Overigens ben ik voor die ene HP Slice gisteren dus ook teruggegaan naar Windows10 omdat ie bij Windows11 op dat toestel de nieuwe 22H2 maandelijkse update niet kan installeren.

 

 

 

Wat raar, zelfs die oeroude Probook 6570B waar ik een tijdje geleden op die speciale manier W11 op gezet heb (volgens Microsoft is dat ding veel te oud voor W11) krijgt gewoon de 22H2 updates binnen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apparaatnaam    HP-6570B-W11
Processor    Intel(R) Core(TM) i5-3340M CPU @ 2.70GHz   2.70 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen    8,00 GB
Apparaat-id    8A277A92-0AED-4D0F-92C3-57B91B8F3D3A
Product-id    00326-10000-00000-AA028
Type systeem    64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken    Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
 

Editie    Windows 11 Home
Versie    22H2
Installatiedatum    ‎2-‎12-‎2022
Build van besturingssysteem    22621.963
Ervaring    Windows Feature Experience Pack 1000.22638.1000.0
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer maar niet gelukt. Na pakweg 3 uur bij het laden van de updates tot ongeveer 26% is het updaten gestopt. Zwart scherm met de melding "de wijzigingen in deze pc worden teruggezet" Pc start opnieuw foutloos  in W8.1  .

De huidige exe Tool22H2 is niet helemaal gelijk de you tube video van Old Satterhand. Geen keuze om de updates later binnen te halen. Eens gestart wil hij helemaal tot

het einde. Ook enkel een mogelijkheid instal met behoud van bestanden . Dus keuzes zijn minder.

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel nu ook vast dat tijdens de install er geen vragen werden gesteld hoe ik W10 wil instellen. Na 40 minuten kreeg ik direct een blauw scherm met install en oplopende percentages tot 100%  dan een herstart waarna direct de updates volgden. Dus ook geen vragen over privacy enkel dacht ik 2 maal akkoord of niet met de regels van microsoft.

Dus is er toch een en ander niet volgens het boekje gelopen denk ik. Is een nieuwe poging aangewezen?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...