Ga naar inhoud


Windows 10 en 11 zo stabiel als geen eerdere versies van Microsoft


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wanderer,

Aanbevolen berichten


19 uren geleden, pirrewit zei:

Ik heb dan toch uiteindelijk ook een iso bestand gedownload en dat zou je niet moeten branden op dvd volgens sommige google voorbeelden. Eens gedownload zou dit een virtuele dvd moeten zijn die je uit de download moet kunnen openen en dan de exe uitvoeren. Maar de iso geeft ook een fout en wil niet openen (mounten) en dus niet koppelen. In de downloads staat het iso bestand als schijfkopiebestand te openen met windows verkenner.

 

De informatie dat je het ISO bestand niet hoeft te branden of over te zetten op een USB drive is niet correct.

Dat komt o.a. omdat zo'n virtuele DVD veel teveel geheugen in beslag neemt die het updateprogramma zelf nodig heeft om correct te werken.

Dat zal dus de reden zijn van de vele foutmeldingen.

Gewoon je nog eens verdiepen in Rufus en niet het ISO bestand branden op een DVD. Dat werkt alleen als je precies weet wat je moet doen.

 

Als je toch perse een DVD wilt branden dan kan dat kennelijk ook met de laatste versies van Rufus, volgens de info die @Tonskidutch heeft gegeven.

Maar dat heb ik zelf niet getest, ik heb de USB drive methode gekozen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat eerst de MSH fout er uit moet voor ook maar iets kan slagen op welke wijze ook.

Dit vond ik op google en lijkt mij wel heel simpel (zelfs ik kan dat zomaar) maar onwaarschijnlijk.

Mocht dit toch lukken daarna toch maar eens de usb methode testen.. (.nl.thefilibusterblog geeft nog 4 andere methodes)

Het volgende zou dan toch een cleane start met behoud van alles moeten zijn maar hoe ga je daarna dan terug naar een gewone start.

  • Sommige gebruikers zeggen dat het wijzigen van de Windows-taalinstellingen naar Amerikaans Engels de MSH-fout kan oplossen. Druk hiervoor op de Windows-toets + R- sneltoets .
  • Voer ” Configuratiescherm ” in het vak “Openen” in en klik op de knop ” OK “.
  • Klik op het vervolgkeuzemenu “Bekijken op” om ” Categorie ” te selecteren.
the-category-view.png?w=640&ssl=1
  • Klik op Klok, taal en regio om de applet te openen.
  • Klik vervolgens op Regio en taal om het venster Regio en taal te openen.
  • Klik in dit venster op het tabblad Locatie.
  • Selecteer Verenigde Staten in het vervolgkeuzemenu Huidige locatie.
  • Klik vervolgens op ” Toetsenbord wijzigen ” op het tabblad “Toetsenborden en talen”.
  • Selecteer het tabblad Algemeen in het venster Tekstservices dat wordt geopend.
  • Selecteer vervolgens Engels (Verenigde Staten) in het vervolgkeuzemenu Standaard invoertaal.
  • Selecteer de optie ” Toepassen ” en klik op de knop ” OK ” om het venster te sluiten.
  • Start daarna uw desktop of laptop opnieuw op.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan wel aangeven dat je niet seniel bent met emoji maar één wizkid op het vlak van Windows ben je nu ook niet.

Dat is geen verwijt maar dat mag je accepteren als je wilt.

 

Hetgeen ik schreef over updaten online of geforceerd per USB/DVD baseert op een website van Microsoft zelve.

Quote

(.nl.thefilibusterblog geeft nog 4 andere methodes)

zal best.

Er zijn massa's websites met uitleg.

 

De methode per USB heeft de voorkeur want iedereen heeft een USB slot en USB sticks. En steeds minder hebben een DVD drive in hun pC.

 

Dat je de taal en regio instellingen nu onder ogen ziet, had ik al eerder vermeld dat het belangrijk is, kan ertoe leiden dat je misschien succes hebt!!! Misschien.

Woon je en verblijf je tijdens de update in Nederland?

Geo Locatie en Land en taalinstellingen zijn voor de desbetreffende server waar een online update vandaan komt elementair.

 

m.a.w. een bootable usb maken die opgestart wordt is GEO locatie onafhankelijk, pas als de vers geïnstalleerde versie van Windows contact maakt met wereldwijde servers komt dat weer aan de orde.

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch ik ben inderdaad absoluut geen wizkid op windows nog op andere vlakken van computors. Daarom ben ik zo dankbaar dat velen hier willen helpen en geduld opbrengen. Dus absoluut geen hard feelings.

maar juist omdat ik geen wizkid ben ik zo voorzichtig en probeer steeds iets te begrijpen. Als dat niet lukt dan blijf ik er meestal van af.

Af en toe ga ik dan toch een avontuur aan maar dan lukt het niet en dan ben je verder van huis. Zoals bij mijn eerste poging die een heel eind ging tot zelfs de installatie maar dan spontaan aan de updates begon en dan halverwege ergens afbrak. Dan blijkt nadien dat er toch iets is achtergebleven met name het modern setup host probleem. Volgens mijn logica moet dat er eerst weer uit.

Ik woon in vlaanderen doe de update in Antwerpen met locatie België en taal Nederlands.Ik heb ook een vpn indien nodig.

Indien ik MSH fout wil verwijderen(trachten) met Verenigde Staten en Engels Verenigde staten moet ik dan VPN ook op Verenigde staten zetten?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed precies hetzelfde W10 op de harde schijf als iso bestand (deze staat er nog steeds) maar met verkenner niet te openen. Geeft steeds fout bij openen aan dus de inhoud met de exe zie ik niet verschijnen. Dat had ik al eens eerder geschreven.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 uren geleden, pirrewit zei:

Ik deed precies hetzelfde W10 op de harde schijf als iso bestand (deze staat er nog steeds) maar met verkenner niet te openen. Geeft steeds fout bij openen aan dus de inhoud met de exe zie ik niet verschijnen. Dat had ik al eens eerder geschreven.

Een iso file is geen .exe file.

Het is een exacte kopie van een medium, in dit geval van de CD-rom, gekopieerd naar jouw harde schijf.

 

 
Wat kan ik doen met een ISO-bestand? U kunt het ISO-bestand starten met een virtuele schijflezer, opslaan als back-upbestand of branden op cd of dvd. De ISO-bestandsextensie vertegenwoordigt feitelijk een virtuele schijf. Het bestand kan dus op dezelfde manier worden gebruikt als een fysieke schijf.
 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hoor het is niet duidelijk want ik kan het iso bestand niet koppelen zoals reeds eerder vermeld.🤣 Dus opent niet en geen exe.

maar terug naar de TS is uiteraard ook goed dan maak ik wel een nieuwe topic aan en gaan we daar verder.😂

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, pirrewit zei:

Dus opent niet en geen exe.

Nogmaals, een iso bestand is geen exe bestand.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv bedankt maar ik lees toch het volgende bij microsoft. Heb ik dan een verkeerde interpretatie  van setup.exe naar W10

Ik heb een iso in de downloads en doe dan het volgende maar dubbelklik op koppelen geeft nog steeds een fout. dit is precies gelijk aan jouw you tube alleen wil hij niet mounten/koppelen

 

Als je Windows 10 rechtstreeks van het ISO-bestand wilt installeren zonder een dvd of flashstation te gebruiken, kan dat door het ISO-bestand te koppelen. Hiermee werk je je huidige besturingssysteem bij naar Windows 10.

ISO-bestand koppelen:

  1. Ga naar de locatie waar het ISO-bestand is opgeslagen, klik met de rechtermuisknop op het bestand en kies Eigenschappen.
  2. Klik op de Algemene tab op Wijzigen... en kies Windows Explorer om ISO-bestanden te openen en kies vervolgens Toepassen.
  3. Klik met de rechtermuisknop op het ISO-bestand en selecteer Koppelen.
  4. Dubbelklik op het ISO-bestand om te zien welke bestanden het bevat. Dubbelklik op setup.exe om de installatie van Windows 10 te starten.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pirrewit

Ik zeg het nog 1 keer, dit is ook de laatste keer.

Je hebt te weinig intern geheugen voor deze methode, gebruik Rufus om een DVD of USB drive te voorzien van de ISO.

Gelukkig heeft @ceesv meer geduld dan ik. Die zal je wel verder helpen.

Ik hoop dat hij (moderator) dit draadje kan opschonen door alle hier aan gerelateerde berichten in een nieuw draadje te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...