Ga naar inhoud


Windows 10 en 11 zo stabiel als geen eerdere versies van Microsoft


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wanderer,

Aanbevolen berichten


Old Satterhand ik heb rustig de tijd genomen om rufus te bestuderen en uiteindelijk uit voeren. Dit is mij gelukt en ik heb nu een setup boot autorun en nog wat op de USB staan. Maar jammer genoeg bij de setup laad hij Windows tot 100% en weer dezelfde fout als weleer nl. "modern setup host probleem" .

Ik heb wel de pc geen reboot gegeven . Weet niet of dat nodig is? Een gewone reboot of een reboot met de usb in de pc? Ik weet wat er gebeurt met dit laatste

 

Oh ja nog allen een voorspoedig 2023 met veel hulp voor de medesatters👍

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 minuten geleden, pirrewit zei:

en weer dezelfde fout als weleer nl. "modern setup host probleem"

 

Op 29-12-2022 om 15:00, ceesv zei:

Dat zou pas actueel worden wanneer je windows 10 op je computer hebt geïnstalleerd.

 

Heb je dit gelezen en de aanbevelingen van Microsoft gevolgd?

 

 

 

Op 29-12-2022 om 10:03, ceesv zei:

De Modern Setup Host-fout treedt waarschijnlijk op omdat sommige achtergrondprogramma's de Windows Update van uw pc verstoren of de software van uw pc conflicteert. 

Heb je dit gelezen en de aanbevelingen van Microsoft gevolgd?

 

Op 29-12-2022 om 10:03, ceesv zei:

Leesvoer:

 

De Modern Setup Host-fout treedt waarschijnlijk op omdat sommige achtergrondprogramma's de Windows Update van uw pc verstoren of de software van uw pc conflicteert. 

 

Een schone opstart kan u helpen dit probleem op te lossen omdat het u in staat stelt uw computer op te starten met alleen de essentiële opstartprogramma's en stuurprogramma's. Het zal u ook helpen de conflicterende software te identificeren die u kunt uitschakelen en doorgaan met de Windows Update.

Opmerking: Zorg ervoor dat u het netwerk loskoppelt voordat u uw pc opnieuw opstart met clean boot.

 

Om een schone boot uit te voeren:

    Zorg ervoor dat je bent aangemeld bij je pc als beheerder.
    Open Windows zoeken en typ msconfig.
    Selecteer Systeemconfiguratie.
    Ga naar het tabblad Algemeen en deselecteer Opstartitems laden.
    Ga naar het tabblad Services en vink het vakje 'Alle Microsoft-services verbergen' aan en klik vervolgens op Alles uitschakelen.
    Ga naar het tabblad Opstarten en selecteer Taakbeheer openen.
    Ga in Taakbeheer naar het tabblad Opstarten.
    Selecteer elk opstartitem in de lijst, klik er met de rechtermuisknop op en selecteer vervolgens Uitschakelen.
    Zodra u alle taken hebt uitgeschakeld, sluit u Taakbeheer en gaat u terug naar de systeemconfiguratie.
    Ga nu in het venster Systeemconfiguratie naar het tabblad Opstarten > en selecteer OK. 


 

 

Zolang je dit niet oplost zal je steeds die melding krijgen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal dus eerst dit moeten uitvoeren om die foutmelding kwijt te raken.

 

Leesvoer:

 

De Modern Setup Host-fout treedt waarschijnlijk op omdat sommige achtergrondprogramma's de Windows Update van uw pc verstoren of de software van uw pc conflicteert. 

 

Een schone opstart kan u helpen dit probleem op te lossen omdat het u in staat stelt uw computer op te starten met alleen de essentiële opstartprogramma's en stuurprogramma's. Het zal u ook helpen de conflicterende software te identificeren die u kunt uitschakelen en doorgaan met de Windows Update.

Opmerking: Zorg ervoor dat u het netwerk loskoppelt voordat u uw pc opnieuw opstart met clean boot.

 

Om een schone boot uit te voeren:

    Zorg ervoor dat je bent aangemeld bij je pc als beheerder.
    Open Windows zoeken en typ msconfig.
    Selecteer Systeemconfiguratie.
    Ga naar het tabblad Algemeen en deselecteer Opstartitems laden.
    Ga naar het tabblad Services en vink het vakje 'Alle Microsoft-services verbergen' aan en klik vervolgens op Alles uitschakelen.
    Ga naar het tabblad Opstarten en selecteer Taakbeheer openen.
    Ga in Taakbeheer naar het tabblad Opstarten.
    Selecteer elk opstartitem in de lijst, klik er met de rechtermuisknop op en selecteer vervolgens Uitschakelen.
    Zodra u alle taken hebt uitgeschakeld, sluit u Taakbeheer en gaat u terug naar de systeemconfiguratie.
    Ga nu in het venster Systeemconfiguratie naar het tabblad Opstarten > en selecteer OK. 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn post van 30 december heb ik ook reeds aangehaald dat volgens mij eerst de MSHfout er uit moet. Ik vond dit logisch.. Ik verwees naar de nl.filibusterblog waar 5 methoden instaan om MSH te verwijderen. De 2 simpele heb ik getest (taal en settupprep) zonder resultaat. Maar een clean start was daar ook een van de mogelijkheden.

 

dus die schone boot zal mij misschien wel lukken maar wat gebeurt er dan ? Kan ik dan zien of er iets fout is? Krijg ik dan een mijn bureaublad met enige gaten?

Moet ik dan gelijk proberen met een usb te setuppen . En wat gebeurt er na een schone boot? gewoon afsluiten en normaal herstarten.?

 

Een schone boot is waarschijnlijk  voor 90% van de satters hier appeltje ,eitje maar voor mij stresserend wegens totaal onbekend.

 

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schone boot uitgevoerd . Maar zelfs in veilige modus met alles uitgeschakeld blijft de foutmelding MSH komen. Wel veel geleerd maar uiteindelijk geen resultaat.Ik ben ten einde raad wat nu nog kan gedaan worden.Zie melding in bijlage.

Modern setup komt eerst en daarna setup host.

IMG_2894.jpg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat gebeurd als je de bios instelt op booten per USB en dus ook een bootable medium op USB hebt aangemaakt met windows 10 erop en die pC dan herstart?

MSH kan niet werken online!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dit wordt de laatste keer dat ik er tijd in stop

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerk staat/stond uit als je dat bedoeld met MSH online . Bios instellen op booten per usb gaat mijn petje eigenlijk ver te boven. Ik heb nu nog altijd een werkende pc en dat wil ik graag houden. Ik ben nu reeds ver buiten mijn comfort zone geweest.

Maar de mensen die een inspanning leverden om mij toch verder te helpen ben ik wel dankbaar dus ook jij Tonskidutch. En alle begrip dat het ergens ophoud.

Maar we komen van online updaten en dan per usb en dan schone boot en nog een paar andere en telkens loopt het mis bij de MSH. Dus wat hebben al die anderen waar het wel nog bij lukte in 2023?  Waarom hebben die geen MSH foutmelding?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo bekijk, blijven er nog maar drie opties over.

- eerst je huidige systeem uitgebreid uittesten, omdat daar kennelijk onregelmatigheden in huizen, alvorens aan een upgrade te denken.

- een schone W10 installatie waarbij je alle instellingen en apps opnieuw moet instellen.

- blijven bij v8.1 en een eventueel veiligheidsrisico voor lief nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo bekijk is nu windows defender verleden tijd . Dus is er een veiligheidsrisico .

Kan ik dan geen andere antivirus /spyware installeren zoals Avast of AVG of andere.

Ben ik dan niet terug beschermt met 8.1.

Een volledig nieuwe pc kopen met windows 11 is ook "no big deal" maar ik vind het zo zonde een perfect werkende pc in de kliko te werpen.😢

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
41 minuten geleden, pirrewit zei:

perfect werkende pc

 

Op 6-1-2023 om 22:16, boudeman zei:

- eerst je huidige systeem uitgebreid uittesten, omdat daar kennelijk onregelmatigheden in huizen, alvorens aan een upgrade te denken.

IMG_2894.jpg

 

Lees/schrijfbewerking geheugen is mislukt.

 

Je hebt nog wat zaken op je huidige computer welke niet perfect werken.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar wanneer ik niet wou updaten naar W10 had ik daar nooit wat van ondervonden/geweten. Dus met die "Lees/schrijfbewerking geheugen is mislukt" kon ik perfect leven en die is ook maar eenmaal opgetreden bij de tig keer dat ik wou updaten. Dat gebeurde eenmaal bij een  rufus poging.  Die modern setup host die is tig keer opgekomen behalve de allereerste keer dat ik naar W10 ging.

Maar ik aanvaard dat W10 niet gaat lukken.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende ergens bij Microsoft te hebben gelezen dat update van 7 naar 10 niet mogelijk was . Dat je eerst naar 8.1 moest voor naar 10 te gaan.

Maar ik kan mij ook vergissen. Ik heb hier nog een Asus met 7.0 dus uit nieuwsgierigheid toch maar eens kijken of het nog lukt.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...