Ga naar inhoud


Windows 10 en 11 zo stabiel als geen eerdere versies van Microsoft


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wanderer,

Aanbevolen berichten

Een up to date handleiding kun je hier vinden;

https://uk.pcmag.com/migrated-3765-windows-10/143981/still-stuck-on-windows-81-how-to-upgrade-to-windows-10-or-windows-11

Ik zou wel eerst kijken of je voldoende lege ruimte hebt op je HDD. Ik ga er ook vanuit dat je het e.e.a. als administrator moet uitvoeren. En eerst een image maken is al een paar keer genoemd.

aangepast door boudeman
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, pirrewit zei:

120 GB vrije ruimte zou toch moeten voldoen toch?

Tijdens de update maakt Windows een map aan met Window.old (de vorige versie dus) afhankelijk van wat je allemaal op 8.1 hebt staan aan data en programma's etc kan die map behoorlijk groot zijn. Als Windows 10 daarnaast een installatie partitie aanmaakt kan het krap worden.

 

kijk maar eens naar een systeem backup hier in de afbeelding

waarbij ik er ook al eens een van 96 GByte heb gehad toen ik nog een heel zwaar CAD pakket op de pC had staan

 

Screenshot_25.png.296f9f78e99b77bb2a9667517278c3c2.png

 

Het beste is om vooraf ook even de schijf op te schonen / disk clean up tool

https://youtu.be/UuVpjJbA61s

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, pirrewit zei:

Ik stel nu ook vast dat tijdens de install er geen vragen werden gesteld hoe ik W10 wil instellen

Alleen de volgorde is een beetje verandert, maar die vragen komen alsnog. Moet de installatie wel doorlopen natuurlijk...😉

Ik had echt nul problemen met de upgrade van een oude Samsung notebook van 8.1 naar 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, pirrewit zei:

Jammer maar niet gelukt. Na pakweg 3 uur bij het laden van de updates tot ongeveer 26% is het updaten gestopt. Zwart scherm met de melding "de wijzigingen in deze pc worden teruggezet"

 

Je moet de harde schijf controleren op fouten als je zo'n melding krijgt.

Waarschijnlijk is een slechte sector de oorzaak.

In de door mij geplaatste film wordt duidelijk gewaarschuwd om eerst de media creation tool te downloaden en niet direct te updaten.

 

Kun je nog eens in detail uitleggen hoe je te werk bent gegaan. Alleen dan kunnen we je verder helpen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies gedaan zoals in jouw nl voorbeeld is geschreven. Stap voor stap maar het liep dus mis. Vandaag opnieuw maar na download kreeg ik een foutmelding :"Modern Setup Host werkt niet meer" dus ik vrees dat het nu ook voor mij helemaal voorbij is. Ook bij een 2 of derde poging gaat hij steeds tot Windows 100% en dan de pop up met de foutmelding.

Ook nog eens een bestand voor dvd  aangemaakt . Dat doet hij ook netjes. Ik heb een iso bestand van pakweg 4.7 GB maar ook daar komt een foutmelding als ik de iso wil mounten voor het exe bestand. Fout bij het koppelen van bestand.

Dus downloaden ja ,exe niet meer.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel Windows 10 en 11 zijn zeer stabiele besturingssystemen. Je moet wel erg je best doen om ze te saboteren. Als ik terugdenk aan die ellendige Windows 98 en nog ellendiger Millennium, dan zijn 10 en 11 een geschenk uit de hemel.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag bevestigen dat w10 en w11 zo goed zijn maar jammer genoeg loopt het steeds fout bij 8.1 naar 10.

Zou de microsoft foutmelding "Modern Setup Host werkt niet meer" verdwijnen wanneer ik een herstelpunt installeer dat ik maakte voor mijn update?

Wanneer ik deze foutmelding google dan ben ik lang niet de enige blijkbaar waar het fout liep. En de fout is moeilijk weg te krijgen.Althans voor mij.

Dan zou ik nog eens een poging kunnen doen.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Leesvoer:

 

De Modern Setup Host-fout treedt waarschijnlijk op omdat sommige achtergrondprogramma's de Windows Update van uw pc verstoren of de software van uw pc conflicteert. 

 

Een schone opstart kan u helpen dit probleem op te lossen omdat het u in staat stelt uw computer op te starten met alleen de essentiële opstartprogramma's en stuurprogramma's. Het zal u ook helpen de conflicterende software te identificeren die u kunt uitschakelen en doorgaan met de Windows Update.

Opmerking: Zorg ervoor dat u het netwerk loskoppelt voordat u uw pc opnieuw opstart met clean boot.

 

Om een schone boot uit te voeren:

    Zorg ervoor dat je bent aangemeld bij je pc als beheerder.
    Open Windows zoeken en typ msconfig.
    Selecteer Systeemconfiguratie.
    Ga naar het tabblad Algemeen en deselecteer Opstartitems laden.
    Ga naar het tabblad Services en vink het vakje 'Alle Microsoft-services verbergen' aan en klik vervolgens op Alles uitschakelen.
    Ga naar het tabblad Opstarten en selecteer Taakbeheer openen.
    Ga in Taakbeheer naar het tabblad Opstarten.
    Selecteer elk opstartitem in de lijst, klik er met de rechtermuisknop op en selecteer vervolgens Uitschakelen.
    Zodra u alle taken hebt uitgeschakeld, sluit u Taakbeheer en gaat u terug naar de systeemconfiguratie.
    Ga nu in het venster Systeemconfiguratie naar het tabblad Opstarten > en selecteer OK. 


 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, pirrewit zei:

Ook nog eens een bestand voor dvd  aangemaakt . Dat doet hij ook netjes. Ik heb een iso bestand van pakweg 4.7 GB maar ook daar komt een foutmelding als ik de iso wil mounten voor het exe bestand. Fout bij het koppelen van bestand.

 

wat doe jij eigenlijk? mounten waarom?

een iso moet als bootable device opgestart worden

dat stel je in je bios in, opdat eerst die cd/dvd wordt gelezen en dus gestart wordt

 

heb je echt nog niet eens een youtube bekeken van het installeren van windows 10 via de CD/DVD ?

 

 

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, pirrewit zei:

Dus downloaden ja ,exe niet meer.

 

Uit deze cryptische zin begrijp ik dat je de ISO compleet binnen hebt, maar dat het met de DVD niet gelukt is?

Er ging dus kennelijk iets mis met het branden van de ISO.

Het is echter veel makkelijker om het op een USB drive te zetten!

Zoek een lege, niet te trage, USB memory stick van 8 Gb en kijk nog eens op 9min 10sec van het filmpje (uitleg Rufus).

Je kunt dan gewoon de exe file starten vanaf de USB drive, als dat al niet vanzelf gebeurt.

Je hoeft dus niets te mounten!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

een iso moet als bootable device opgestart worden

dat stel je in je bios in, opdat eerst die cd/dvd wordt gelezen en dus gestart wordt

 

Nee, je kunt die update gewoon vanuit windows uitvoeren.

Dat die bootable is, is handig voor systeem beheerders om snel een nieuwe installatie te doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja USB drive of DVD lukt via Rufus (laatste versies) altijd. @Old Satterhand

 

Ik gebruik Rufus voor alle Linux Distro's die ik op de computers zet middels USB of DVD.

Voor Windows gaat dat beslist ook maar het mediacreationtool op de website die "wij systeem beheerders" gebruiken werkt zonder problemen.

Er is als je de bestanden al hebt gebackupped dus een voordeel aan die systeem beheerders methode.

 

Ik kan me voorstellen dat die Lap-tobben van @pirrewit niet een origineel NL versie van W8.1 heeft maar een International of US English OEM versie.

 

Een tijd geleden (maart) heb ik een multiversie gedownload van Windows Microsoft website die ter plekke bepaald hoe hij zichzelf moet manifesteren qua home, pro, enterprise en in welke regio daar de licentie op de chip staat.

 

 

 

manifesteren en/of ontplooien

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

 

 

heb je echt nog niet eens een youtube bekeken van het installeren van windows 10 via de CD/DVD ?

 

 

 

Ik mag dan wel oud zijn ik ben nog niet seniel🤣. Dus heb ik de filmpjes van Old Satterhand nederlands  en engele versie aug 2020 alsook de versie van baudeman en nog diverse andere op google bekeken  en niet eenmaal maar tig keer. Ook jouw Rufus url's.

Maar iedereen gaat er van uit dat het gewoon in windows moet lukken zonder usb of dvd en dat blijf ik dus proberen.

Ik heb dan toch uiteindelijk ook een iso bestand gedownload en dat zou je niet moeten branden op dvd volgens sommige google voorbeelden. Eens gedownload zou dit een virtuele dvd moeten zijn die je uit de download moet kunnen openen en dan de exe uitvoeren. Maar de iso geeft ook een fout en wil niet openen (mounten) en dus niet koppelen. In de downloads staat het iso bestand als schijfkopiebestand te openen met windows verkenner.

Maar het wordt stilaan duidelijk dat ik naar de pc shop zal moeten om een en ander op te lossen.

Bij zoeken op google kwam ik ook op microsoft een officiêle windows 10 licentie tegen voor pakweg een tientje. Kan ik daar wat mee? En waar haalt de pc shop dan de Eur 150 vandaan om te upgraden?

Voor de goede orde ik sta ook een beetje versteld van het opgebrachte geduld door jullie. Hoedje af.

 

Ik heb een all in one pc met touch screen dus geen laptop maar dat terzijde.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, pirrewit zei:

Bij zoeken op google kwam ik ook op microsoft een officiêle windows 10 licentie tegen voor pakweg een tientje. Kan ik daar wat mee?

Dat zou pas actueel worden wanneer je windows 10 op je computer hebt geïnstalleerd.

 

4 uren geleden, ceesv zei:

De Modern Setup Host-fout treedt waarschijnlijk op omdat sommige achtergrondprogramma's de Windows Update van uw pc verstoren of de software van uw pc conflicteert. 

Heb je dit gelezen en de aanbevelingen van Microsoft gevolgd?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...