Ga naar inhoud


TV-satelliet volledig uitgevallen - honderden TV-kanalen niet te ontvangen


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Maandagavond rond 20.30 uur heeft een belangrijke satelliet in een geostationaire baan de geest gegeven.

De satellietoperator probeert de noodsituatie onder controle te krijgen met back-up circuits.

 

het betreft BADR 6

ondanks verschillen de verzoeken tot reanimatie van de satelliet is dit tot op heden niet gelukt

en is men als nood maatregeling begonnen om de zenders onder te brengen op andere satellieten

 

bron: https://www.digitalfernsehen.de/news/empfang/satellit/tv-satellit-komplett-ausgefallen-hunderte-tv-sender-nicht-empfangbar-1069022/

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze hebben nog 4 andere satellieten op die positie staan dus het zal allemaal wel meevallen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Press Release: ARABSAT Direct To Home (DTH) Services on BADR-6

ARABSAT Direct To Home (DTH) Services on BADR-6 experienced an outage that occurred yesterday,06 February. Arabsat experts and its engineering team immediately engaged with customers and smoothly implemented a restoration plan to bring DTH services back successfully.  With state-of-the-art technology and backup solutions, Arabsat always assures service reliability to the end users with high standards. we express regret for the disruption of our customers and viewers experience.

 

Persbericht: ARABSAT Direct To Home (DTH) diensten op BADR-6

ARABSAT Direct To Home (DTH) diensten op BADR-6 ondervonden gisteren, 06 februari, een storing. Arabsat deskundigen en haar technische team zijn onmiddellijk in gesprek gegaan met de klanten en hebben soepel een herstelplan uitgevoerd om de DTH diensten met succes terug te brengen.  Met state-of-the-art technologie en back-up oplossingen, verzekert Arabsat altijd de betrouwbaarheid van diensten aan de eindgebruikers met hoge normen. Wij betreuren de verstoring van onze klanten en kijkers ervaring.

 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mojo zei:

Zijn toch 13 Ku en 12 C band ( 10 data+2TV) transponders die "even" opgevangen moeten worden.

 

Je beseft dat de meeste satellieten een aantal reserve TP's hebben waardoor ze uitval van diverse eigen transponders of andere satellieten kunnen opvangen. Bovendien is de capaciteit van een satelliet zelden volledig benut. Het wordt lastiger als het de enige "bird" is op de betreffende positie. Je kunt niet zomaar even een satelliet verplaatsen want dat kost meestal tijd.  Als bijv. Astra 3B op 23,5 oost uitvalt kunnen ze niet zo snel wat denk ik. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Sprietje zei:

Ik neem aan dat Drs.IJzerbout zich op dit moment grote zorgen maakt.


Grote zorgen niet maar wel vervelend. 
We zijn niet alleen op BADR6 aangewezen. De kabelproviders krijgen direct via glasvezel aangevoerd en nemen doorgaans niet van de feeds van BADR6.

We zijn in overleg met BADR over andere capaciteit. We krijgen waarschijnlijk weer een nieuw (ander) ruimtesegment aangeboden. Het kan goed zijn dat de MBC Group zenders weer makkelijk in NL/België te ontvangen zijn vanwege een voor jullie gunstigere footprint. 
Ik laat het weten. Ben nu met verlof op de Philippines en hoor daarom niet direct het laatste nieuws. 

 

  • Like 3

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:


Grote zorgen niet maar wel vervelend. 
We zijn niet alleen op BADR6 aangewezen. De kabelproviders krijgen direct via glasvezel aangevoerd en nemen doorgaans niet van de feeds van BADR6.

We zijn in overleg met BADR over andere capaciteit. We krijgen waarschijnlijk weer een nieuw (ander) ruimtesegment aangeboden. Het kan goed zijn dat de MBC Group zenders weer makkelijk in NL/België te ontvangen zijn vanwege een voor jullie gunstigere footprint. 
Ik laat het weten. Ben nu met verlof op de Philippines en hoor daarom niet direct het laatste nieuws. 

 

Kijk maar uit dat ze je niet van verlof terug roepen. Zet je telefoon maar uit.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ben nu met verlof op de Philippines en hoor daarom niet direct het laatste nieuws. 

Toch wel een paar telefoons mee genomen 😉

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar op het eiland waar ik ben heb je daar niet veel aan. Het GSM net is slecht, overbelast en heel matig. 

Dit alles vanwege de taifun RAI eind 2021. 

Ik ben op het eiland Bohol en daar trof de taifun het zwaarst. 

Wees blij dat jullie dit soort natuurverschijnselen in NL niet hebt. 

Ik ben nog steeds treurig hoe het hier is. 

Misschien zal ik in Off Topic wat foto's plaatsen hoe het hier is. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:


Grote zorgen niet maar wel vervelend. 
We zijn niet alleen op BADR6 aangewezen. De kabelproviders krijgen direct via glasvezel aangevoerd en nemen doorgaans niet van de feeds van BADR6.

We zijn in overleg met BADR over andere capaciteit. We krijgen waarschijnlijk weer een nieuw (ander) ruimtesegment aangeboden. Het kan goed zijn dat de MBC Group zenders weer makkelijk in NL/België te ontvangen zijn vanwege een voor jullie gunstigere footprint. 
Ik laat het weten. Ben nu met verlof op de Philippines en hoor daarom niet direct het laatste nieuws. 

 

Zet maar om naar Badr4 inderdaad. 😄

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Codx zei:

 

Je beseft dat de meeste satellieten een aantal reserve TP's hebben waardoor ze uitval van diverse eigen transponders of andere satellieten kunnen opvangen. Bovendien is de capaciteit van een satelliet zelden volledig benut. Het wordt lastiger als het de enige "bird" is op de betreffende positie. Je kunt niet zomaar even een satelliet verplaatsen want dat kost meestal tijd.  Als bijv. Astra 3B op 23,5 oost uitvalt kunnen ze niet zo snel wat denk ik. 

Dat besef ik wel maar het is niet even een schakelaartje omzetten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als/zolang Badr 6 niet hersteld wordt, dan zal m.i. dit overgenomen worden door Badr 5.

Dit staat op Satbeams bij Badr 5:
56 Ku and Ka-band transponders to provide full in-orbit back-up capacity both for Badr-4 and Badr-6 television services


De Badr 5 heeft ook exact de Ku-band kanalen die door Badr 6 in gebruik was, via MENA BSS Beam, welke vergelijkbaar is met de BSS Beam van Badr 6.

 

Echter geen van de overige satellieten heeft C-band capaciteit. Verhuizing naar Arabsat 5A (30.5°E) of Arabsat 5C (20.0°E)?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Alex1970 said:

Echter geen van de overige satellieten heeft C-band capaciteit. Verhuizing naar Arabsat 5A (30.5°E) of Arabsat 5C (20.0°E)?

Dat geeft weer veel andere problemen. Dan zullen de kijkers de schotel anders moeten afstellen. En voor hoelang?

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...