Ga naar inhoud


Video modeselctie Vu+ Zero 4k


Anoniemanoe

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

2160p is meestal 50 of 60 Hz en 2160p 30 is geforceerd op 30 Hz... maar die laatste moet je alleen gebruiken als je problemen hebt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn VU+Zero4K staat op 1080p omdat er bijna geen 4K kanalen zijn. Als ik Love Nature 4K kijk ziet dat er net zo uit als 2160….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Mimisiku zei:

Mijn VU+Zero4K staat op 1080p omdat er bijna geen 4K kanalen zijn. Als ik Love Nature 4K kijk ziet dat er net zo uit als 2160….

 

Nou als je een UHD zender kijkt is het wel aan te raden om echt 2160p te gebruiken, maar voor HD zenders om upscaling door de box te voorkomen kun je prima 1080i/p als uitgang opgeven.  Er was ooit een plugin waarmee dit allemaal automatisch ging. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nadeel daarvan is dat wanneer je aan het zappen bent die steeds de resolutie omschakelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk maar zéér zelden naar een 4K kanaal. Ik kan er zo prima mee leven….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Nadeel daarvan is dat wanneer je aan het zappen bent die steeds de resolutie omschakelt.

 

Nee, hoor dat hoeft niet.

Je kunt dat beperken door instellingen te maken die alleen de resolutie wijzigt als je UHD wilt bekijken.

 

Ik gebruik nu altijd de UHD resolutie. Die geeft bij mij geen problemen over HDMI.

Het voordeel daarvan is dat de kleurruimte dan altijd op  rec.2020 blijft staan.

 

De autoresolutie plug-in houdt geen rekening met de kleurruimte of colorgamut.

Dat kan ook niet omdat E2 dat ook niet doet. Die kiest altijd voor 709 bij HD en 2020 bij UHD.

De keuze voor HD 1080p betekent automatisch de keuze voor een te krappe color-gamut.

 

UHD resolutie, dus 2160p is dan de beste optie, omdat 709 uitzendingen redelijk nauwkeurig worden geschaald naar 2020.

 

Meer over colorgamut  https://www.benq.com/en-us/business/resource/trends/understanding-color-gamut.html

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn LG Oled zelf professioneel ISF gecalibreerd en heb de instelling op mijn Vu Duo 4K SE op YCbCr 444 10 bit staan,ik kan je zeggen dat ik op elke zender zoals NPO 1,NPO2 ect zeer mooi natuur getrouw beeld heb 

 

op SD,HD,UHD(HDR10) het juiste plaatje

 

 

aangepast door usefullaliman
  • Like 1

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, usefullaliman zei:

Ik heb mijn LG Oled zelf professioneel ISF gecalibreerd en heb de instelling op mijn Vu Duo 4K SE op YCbCr 444 10 bit staan,ik kan je zeggen dat ik op elke zender zoals NPO 1,NPO2 ect zeer mooi natuur getrouw beeld heb 

 

op SD,HD,UHD(HDR10) het juiste plaatje

 

 

Ik heb ook zo'n Oled van LG. Zou je voor mij wat instellingen van die Oled kunnen doorgeven al dan niet via p.m. ? Ook van je VU? Ben wel eens benieuwd wat dit oplevert i.c.m met mijn Vu Uno SE 4K...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erwinnaar

 

Welke type Oled van LG heb je?moet er wel bij zeggen dat  calibratie speciefiek voor dat toestel is dit ivm de situatie in je huis b.v. licht inval van het huis(gordijnen dicht/ open, welke Gamma Grijsschaal CMS stand, en of Isf dag/nacht stand staat,ik heb mijn toestel op 150 nits gecalibreerd op stand Isf Expert Day(voor avond/nacht 100 Nits is de advies voor overdag)in deze stand  kan ik zowel overdag als ''savonds kijken.

 

Moet er wel bij vermelden dat de intern pattern generator op  de LG Alpha9 toestellen nog steeds problemen geven  om te calibreren op Dolby Vision met de huidige firmware''s,ik zelf calibreer zelf met een externe pattern generator waardoor Dolby Vision goed te calibireren is..

 

Heb zelf geen 8K toestel maar de pattern generator kan het wel aan,zoals eerder gezegd de instellingen op de Vu Duo 4K Se is

 

HDMI kleurruimte YCbCr 4::4:4

HDMI kleurdiepte 10bit 

 

Advies neem geen calibratie settings over van het zelfde merk/type toestel die je op het net kan vinden(zie bovenste text) ,dit kan een ander plaatje opleveren omdat elke huis situatie anders is,calibratie is het einge optie.

 

Nog een tip,zet je Contrast en helderheid goed heb je al heel veel winst behaald(dit is het enige dat je op het oog kan doen,de rest zoals Gamma,,Grayscale ,CMS(Color Managmend System) is op het oog onmogelijk te doen en dit moet ook goed staan voor een goede calibratie) 

 

p.s zet je toestel niet op stand:Levendig,Standaard,Sport

 

  • Like 1

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, moonchild zei:

Maar wie heeft de betere scaler? Je Vu+ of je LG Oled? Dat is eigenlijk de 1e vraag. Ik heb net een nieuwe LG en ben heftig aan het twijfelen of de interne scaler. Maar is ook niet ge Isf'd.

Ik kan je zeggen dat de Lg G2 oled zijn schaal werk zeer goed doet!!!

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...