Ga naar inhoud


Viaplay zet Grandprix Radio een HAK


hugogertie

Aanbevolen berichten

Zoals vele weten is het commentaar van Viaspeel nou niet zo goed bij de F1. Daar kunnen die twee gasten niets aan doen die zijn gevraagd om dit te doen en wie zou dit nu niet willen doen dus ik neem die commentators niets kwalijk.

Dat ze er verstand van hebben en een goed commentaar geven bij de F1 nou nee. Het is voor de kenner en mensen die F1 langer volgen dan Max verstappen een downsizing van hier tot Tokyo. Gelukkig hadden we Grand prix Radio waar we het commentaar van Olaf en Jack konden toevoegen en het in ieder geval wel wat leuker werd om naar te kijken. Dit heb ik het afgelopen jaar gedaan met de F1tvPro app en het was ouderwets met wat aanpassingen met plezier de F1 volgen. Olaf zit er regelmatig naast (gisteren ook weer met de banden van Max) maar dat neem ik voor lief want het is nog altijd een toevoeging van ervaring en kennis van de sport die hij wel heeft alleen ziet hij dingen te laat of niet.

Nu werkte Grand Prix Radio plots niet meer het commentaar was er wel uhhhhhh maar niet meer in Nederland. Hoe dan??

Viaspeel heeft de Radio rechten van de F1 opgekocht en daar was het commentaar uit voor Nederland😫 Het belachelijke is dat ze die rechten alleen maar gekocht hebben om Grand Prix Radio uit te schakelen in Nederland. In plaats van dat ze dit geld besteden aan betere commentatoren gaan ze Olaf en Jack pesten denken ze maar ze pesten Nederland het meest. Via een VPN verbinding met België toch nog commentaar gehad maar dat is voor mij een eitje maar voor heel veel gebruikers van die app niet.

Het is jammer dat een club zomaar de rechten kan kopen en er een janboel van maakt omdat de beelden via hun kanalen ook nog niet eens het aanzien waard zijn. Bij Ziggo hadden we zelfs 4K F1 bij Viaspeel die ik zie bij mijn buurman komt het niet verder dan beeldbuis kwaliteit uit de jaren 80 of het beeld valt helemaal uit, vanaf volgende race kijkt die ook via de F1 tv pro app dat is nu wel zeker omdat hij bij ons heeft gekeken. (€ 65,00/jaar)

Jammer dat deze club bestaat en alleen maar geld wil beuren van abonnees (€ 15,99/maand) maar wegkijkt van de klachten en dan op een achterbakse manier het commentaar van Olaf en Jack de nek omdraait. Maar als je geld hebt als investeerder kun je dit gewoon doen omdat je het leuk vind...............🤢 

Ik krijg steeds minder sympathie voor deze club die nogal wat rechten heeft gekocht, Darts, Duits en Engels voetbal en de rechten van de F1. 

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@hugogertie, je moet dit anders zien. Viaplay heeft inderdaad de rechten gekocht. Maar het is Liberty Media die de rechten verkocht heeft.
Liberty Media is de eigenaar van de F1 en die hebben uiteindelijk het besluit genomen om aan Viaplay te verkopen. Ze hadden ook de rechten bij Olaf met zijn Grand Prix radio kunnen laten.

Zij zijn degenen die niet aan de uiteindelijke toeschouwer denken maar uitsluitend de allerhoogste winsten willen maken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

@hugogertie, je moet dit anders zien. Viaplay heeft inderdaad de rechten gekocht. Maar het is Liberty Media die de rechten verkocht heeft.
Liberty Media is de eigenaar van de F1 en die hebben uiteindelijk het besluit genomen om aan Viaplay te verkopen. Ze hadden ook de rechten bij Olaf met zijn Grand Prix radio kunnen laten.

Zij zijn degenen die niet aan de uiteindelijke toeschouwer denken maar uitsluitend de allerhoogste winsten willen maken.

Zo ver heb ik niet gekeken maar je hebt gelijk wat betekent dat Ziggo door hun eigenaar genaaid is en Die alleen maar poen wil binnen harken en zoveel mogelijk en de kijker geen moer interesseert 😭 

De macht van de investeerder 😶 de macht van de kijker is dus nul

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nieuws van midden verleden jaar.

Helft van Viaplay-kijkers overweegt abonnement op te zeggen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn kennissenkring is overgestapt op F1pro

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeik bij en met dat Viaplay….. Wat ben ik blij dat ik dat gewoon lineair kan kijken met gewoon gesynchroniseerd geluid….. En dan nog belachelijke abo-prijzen bij Viaplay en geen fatsoenlijk product kunnen leveren! Boycotten die zooi….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi . tijdens de gp bezig geweest om commentaar  van Olaf werkend te krijgen , Commentaar van viaplay is een ramp , ik zou dan overstappen op een engelse of duitse zender . mijn huisgenoten zeggen dat ik me niet zo druk moet maken , maar ik vind het echt verschrikkelijk , de commentator tijdens de race lijkt wel een schoolmeester uit de eerste klas , zou onnatuurlijk articulerend . IK BEDOEL DUS NIET ALARD KALF !! die is net zo goed als Olaf !! en enkele andere commentatoren kunnen er mee door maar ook enkele helemaal niet . De dame is aardig maar weet er veel te weinig van , ik zou me niet als soort pinup willen laten gebruiken . Een familielid zit in het f1 nieuws wereldje en hoort nog wel eens wat , o.a. dat de viaplay commentatoren erg bezig zijn met wat er over hun gezegd wordt . Ik zou me de kritiek maar eens aantrekken i.p.v. te negeren of als je het niet beter kunt de concurentie uit te schakelen , anders zit straks echt iedereen bij F1TV , als die nu zo slim zijn om Olaf en Jack te nemen , is het afgelopen met Viaplay . Dit is Nederland en niet Zweden ( weten we nog "we gaan iets nieuws beginnen " 😂 )

 

Maar het Mol commentaar is me niet gelukt : de app dus ,onderste regel (alleen in Belgie ), Nord VPN , en .... Werkt precies 2minuten en 7 seconden !! Opnieuw en werkt precies 2minuten en 7 seconden !! Opnieuw en werkt precies 2minuten en 7 seconden !! Opnieuw en werkt precies 2minuten en 7 seconden !!  enz !!

 

Hulp ik weet het niet meer 🤪  ( net als een simm in een 800 V2 plaatsen i.p.v . een chip , een keer gelukt 2 keer niet , denk dat ik het nu weet maar vind geen goedkope V2 , na diverse keren solderen heen en weer , ziet het er niet meer uit  )

 

A.U.B . Hoe krijg ik commentaar van Olaf en Jack ????? Is mijn vrouw van mijn gezeur af ( en ik van het hare ).

 

Ad

aangepast door aanj

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Olaf en Jack terug te krijgen zet je eerst een VPN verbinding op met het juiste land België.

Ik doe dit met een laptop en ga naar de .be versie. en voila.

 

Het is inderdaad jammer dat een land als zweden bepaald hoe wij naar de F1 moeten kijken vandaar dat wij niet met Viaspeel in zee gaan en kijk via de F1pro app en het Engels commentaar daar is niks mis mee. Ook de technische updates worden door F1 pro prima in beeld gebracht. Het is alleen anders dan we gewend waren, maar Olaf zit er ook regelmatig naast alleen brengt hij wel veel meer enthousiasme dan die twee koekebakkers 🤢van Viaspeel die ook hoorbaar zijn via de F1pro app🥶

Melroy Heemskerk komt uit de autosport, ik had daar toch meer van verwacht maar commentaar geven en racen is toch een ander vak blijkt en zijn collega Nelson tja heeft wel ervaring met commentaar geven en toch komt het erbij de F1 niet uit maar waarom ik weet het niet, het zou aan de duo presentatie kunnen liggen maar ik vind die twee ronduit irritant om aan te horen en het blijkt met mij nog velen.

Ook meneer Kalf ziet het niet goed die tijdens de GP2 commentaar gaf bij de eerste wedstrijd, totaal niet in de gaten hoe goed dat Richard Verschoor bezig was nadat die eerste ronde in de vierde bocht van de baan was getikt, pas 5 ronden voor het einde melde hij er iets van.🤨😢 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi . afgelopen weekend gewoon kunnen kijken met commentaar van Olaf en Jack 😀 Het lukte nu wel , ik gebruikte altijd mijn telefoon met app en dan via bluetooth naar de versterker  , de eerste race hetzelfde geprobeerd , met Nord VPN , maar lukte toen dus niet , deze keer eerder opgestart , VPN automatisch laten starten bij boot , locatie uitgezet ( vermoedde dat hij toch nog zag dat mijn locatie Ned was ) telefoon opnieuw laten starten en voila het werkte 😁 de vrede in huis ook terug  . Computer met VPN en browser werkte overigens ook !!

 

Helaas toch nog een irritatie , ik gebruik het beeld van Ziggo en als de race is afgelopen en het goede commentaar stopt krijgen we dan nog wat Viaplay geluid  , de dame van het commentaar van viaplay  had blijkbaar uren doorgebracht bij de grimeur , en was voorzien van een laag plamuur waarmee een ALFASUD nog door de apk te halen was , totaal overbodig ,  zonder die poespas ziet ze er beter uit . Dit kwam me wel op commentaar van mijn vrouw te staan helaas .

 

Betreft fouten maken een uitspraak van mijn vader : iedereen maakt fouten , maar domme mensen de meeste .

 

Voor mij is het commentaar van Olaf en Jack het meest passend bij een race , ik heb het gevoel dat ik de meeste relevante informatie krijg en het past wat beleving betreft het beste bij de race , het geeft de juiste sfeer weer . Ik heb vroeger met de motor diverse motor GP's bezocht in heel europa , en krijg een beetje het gevoel wat je krijgt als je er zelf bent . Francorchaps , ieder jaar dezelfde mensen op hetzelfde veldje in het bos , hout sprokkelen , vuurtje stoken ,kijken naar gekke Duitsers die uitlaat er af halen en gassen tegen de begrensor . Na de training of race zelf effe de baan op , dezelfde gekke Duitsers ontwijken die je horizontaal na een bocht tegen komt . In het dorp rellen met agenten bekijken , en motoren in volle vaart met duopassagier op een wiel ontwijken . Zo ging dat in opa en oma (ook op de motor ) hun tijd .

 

 

 

Ad

 

 

 

 

fra.jpg

fa2.jpg

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...