Ga naar inhoud


DreamWorks via de Astra 3B-satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Komt hier prima binnen.

Ik gebruik de witte CI module van CDS met oranje kaart, ik had vroeger het Basis pakket.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


M7CAM701, CAM803 of witte CI 3.5 gebruiken óf een gecertificeerde ontvanger….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Anoniemanoe zei:

Is dit een maatregel om card sharing tegen te gaan zoals Sky UK paar jaar geleden heeft gedaan? Gaat het ook gelden voor andere zenders van Canal Digital?

 

ik denk dat alleen Canal Digitaal dat weet.  Het zou maar zo kunnen dat volgende week seca mode ineens weer actief is op dat kanaal. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2023 om 23:40, Codx zei:

 

ik denk dat alleen Canal Digitaal dat weet.  Het zou maar zo kunnen dat volgende week seca mode ineens weer actief is op dat kanaal. 

Hoi Codx,

Zou kunnen inderdaad; maar ik denk van niet.

CDS wil volgens mij langzamerhand van het satelliet-gebeuren af.

CDS wil groot worden dmv internet-tv.

Daar is CDS dan wel telaat mee.

En als CDS toch Seca gaat toevoegen, moeten ze ook weer voor de Seca-licentie gaan betalen.

 

Zo denk ik erover

(Ik kan het helemaal mis hebben hoor).

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, D-box zei:

Hoi Codx,

Zou kunnen inderdaad; maar ik denk van niet.

CDS wil volgens mij langzamerhand van het satelliet-gebeuren af.

CDS wil groot worden dmv internet-tv.

Daar is CDS dan wel telaat mee.

En als CDS toch Seca gaat toevoegen, moeten ze ook weer voor de Seca-licentie gaan betalen.

 

Zo denk ik erover

(Ik kan het helemaal mis hebben hoor).

 

 

Ik dacht ooit toen fox sports 2 van nano 01 overging op alleen CAK7 mode dat dit ook het begin van het einde zou zijn voor seca mode op de andere zenders. Inmiddels zijn we ruim 6-7 jaar verder en heeft ESPN4  al lang weer seca mode. Maar ik denk ook dat ze hebben ingezien dat er best veel mensen kijken met eigen apparatuur en ze die anders zouden kwijt raken als klant gezien dat sat kijken steeds meer een niche  markt wordt.

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne is al failliet. Dus als CD mee stopt, betekent het geen aanbod meet van NL zenders op satelliet. Zou wel zonde zijn. Ik ben nog niet overtuigd van tv kijken via internet. Als je goede kwaliteit wil, zit je al gauw bij de grote aanbieders en betaal je de hoofdprijs. Ik weiger ook om aan een monopolist (kabelbedrijf) bijna 100,- te betalen voor een basis pakket met heel slecht internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ‘aanbod’ is eigenlijk alleen mog maar duur betaalde reclame! Enige inhoud/kwaliteit is er allang niet meer. Of je die pulp nu via sat, kabel of IPTV aangeleverd krijgt…

CDS is er bij mij allang uit, Ziggo vanaf volgende maand.. 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Het ‘aanbod’ is eigenlijk alleen mog maar duur betaalde reclame! Enige inhoud/kwaliteit is er allang niet meer. Of je die pulp nu via sat, kabel of IPTV aangeleverd krijgt…

CDS is er bij mij allang uit, Ziggo vanaf volgende maand.. 

 

Grotendeels waar maar dat geldt dan voor elke aanbieder., daar kan Canal Digitaal weinig aan doen. 

 

<klaagmode aan>

Nederlandse TV is de laatste 10-15 jaar  enorm veel slechter geworden. Enerzijds is veel content naar andere diensten verhuisd en wordt er nauwelijks  geïnvesteerd, herhaling op herhaling vooral bij de commerciëlen.  Anderzijds wordt je continue gehersenspoeld en kun je het nieuws bijna niet meer kijken, eerst door overheid veroorzaakte financiële crisis, daarna corona, nu stikstof zus stikstof zo, wij gaan jou wel even vertellen hoe je moet denken.  Zelfs in elke reclame wordt je godverdomme  geconfronteerd met verplichte kleurlingen en diversiteits bullshit anders mag de reclame niet op TV.  🤮

 

Of je zet 1 of ander dom hersen dodend spelletje op en dan wordt je geconfronteerd met WOKE vragen omdat het programma gesponsord blijkt te worden door de postcode loterij die verbonden is aan allerlei criminele clubjes die zo hun invloed willen uitoefenen. Praatprogramma's waar allemaal dezelfde mensen met dezelfde mening uitgenodigd worden, lekker journalistiek verantwoord allemaal. De publieke omroep die volledig verweven blijkt met mensen uit de politiek, nee is geen belangenverstrengeling hoor.  En blijkbaar zijn alleen homo mannen leuk op TV, die waren toch al enorm onder vertegenwoordigd. 🤣

 

Tegenwoordig mag een echte hetero stoere man op TV niet meer, daar kunnen ze niet tegen dan komen er gelijk van die feministische kuthoeren vrouwen die 'm proberen te cancellen of als dat niet werkt. Beschuldig je toch jaren later van seksueel misbruik of overschrijdend gedrag. Alles om iemand weg te krijgen en dat schijnen we dan normaal te moeten vinden? 

 

Nee er mag snel schoon schip worden gemaakt in TV land. Begin maar met een zender waar DE EIGEN CULTUUR wordt gepromoot, moet je is opletten hoe hard die gaat. 

<klaagmode uit>

  • Like 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik opteer een rerun van ‘Swiebertje’

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog steeds klant van CD. De enige reden dat ik nog niet weg ben gegaan is dat ik de indeling van de kanalen zelf kan bepalen. 

Bij al die aanbieders via de kabel of internet zit je vast aan de kanaalvolgorde die ze je voorschotenen.

Enige tijd geleden werd er omgeschakeld naar glasvezel, en het koperen netwerk ging half november uit de lucht. Toen ben ik eens gaan kijken naar een abonnement voor internet en tv.

Maar zover ik het hebben kunnen nagaan, zit je overal vast aan de opgelegde volgorde. 

En dat wil ik niet, omdat je zenders niet kan wissen of verplaatsen.

Dat is ook de reden dat ik geen automatische fastscan van CD gebruik  omdat je dan ook niets kan veranderen.

Qua kwaliteit vind ik CD tegenwoordig minder.

SBS 9, Fox NL, RTL Z  en nog een aantal zenders worden nog steeds niet in HD aangeboden. De kanalen van Discovery zijn weg, en dan krijg je van die vage zenders als ONS, waar ik nog nooit naar heb gekeken. BBC First en Entertainment, dat voegt ook niets toe, ik kan via 28,2° alle BBC varianten al zien.

CD moet toch echt meer uit de kast halen om klanten vast te houden. Dreamworks opent bij mij ook al niet.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Codx zei:

 

Grotendeels waar maar dat geldt dan voor elke aanbieder., daar kan Canal Digitaal weinig aan doen. 

 

<klaagmode aan>

Nederlandse TV is de laatste 10-15 jaar  enorm veel slechter geworden. Enerzijds is veel content naar andere diensten verhuisd en wordt er nauwelijks  geïnvesteerd, herhaling op herhaling vooral bij de commerciëlen.  Anderzijds wordt je continue gehersenspoeld en kun je het nieuws bijna niet meer kijken, eerst door overheid veroorzaakte financiële crisis, daarna corona, nu stikstof zus stikstof zo, wij gaan jou wel even vertellen hoe je moet denken.  Zelfs in elke reclame wordt je godverdomme  geconfronteerd met verplichte kleurlingen en diversiteits bullshit anders mag de reclame niet op TV.  🤮

 

Of je zet 1 of ander dom hersen dodend spelletje op en dan wordt je geconfronteerd met WOKE vragen omdat het programma gesponsord blijkt te worden door de postcode loterij die verbonden is aan allerlei criminele clubjes die zo hun invloed willen uitoefenen. Praatprogramma's waar allemaal dezelfde mensen met dezelfde mening uitgenodigd worden, lekker journalistiek verantwoord allemaal. De publieke omroep die volledig verweven blijkt met mensen uit de politiek, nee is geen belangenverstrengeling hoor.  En blijkbaar zijn alleen homo mannen leuk op TV, die waren toch al enorm onder vertegenwoordigd. 🤣

 

Tegenwoordig mag een echte hetero stoere man op TV niet meer, daar kunnen ze niet tegen dan komen er gelijk van die feministische kuthoeren vrouwen die 'm proberen te cancellen of als dat niet werkt. Beschuldig je toch jaren later van seksueel misbruik of overschrijdend gedrag. Alles om iemand weg te krijgen en dat schijnen we dan normaal te moeten vinden? 

 

Nee er mag snel schoon schip worden gemaakt in TV land. Begin maar met een zender waar DE EIGEN CULTUUR wordt gepromoot, moet je is opletten hoe hard die gaat. 

<klaagmode uit>

Had ik dit hier neer getypt?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...