Ga naar inhoud


Installateur zonnepanelen overleden na val van vier verdiepingen.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1484681680/installateur-zonnepanelen-overleden-na-val-van-vier-verdiepingen

 

In Rotterdam is vrijdag een man overleden nadat hij van vier verdiepingen hoog naar beneden is gevallen. Het slachtoffer plaatste zonnepanelen op het dak van een wooncomplex toen het ongeval gebeurde.

 

De inspectie zegt dat veel van die ongelukken gebeuren doordat installateurs zich niet zekeren, het ontbreekt aan dakrandbeveiliging en er geen gebruik wordt gemaakt van steigers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tja, Die tak van installatie is een groeimarkt waar ook cowboys hun graantje mee willen pikken.

 

Volgens de inspectie is het al het vijfde dodelijke slachtoffer in drie jaar tijd bij de installatie van zonnepanelen en neemt het aantal ongelukken bij deze werkzaamheden toe. In de afgelopen anderhalf jaar is in veertig gevallen sprake geweest van ernstig letsel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-3-2023 om 22:07, ceesv zei:

Tja, Die tak van installatie is een groeimarkt waar ook cowboys hun graantje mee willen pikken.

 

Volgens de inspectie is het al het vijfde dodelijke slachtoffer in drie jaar tijd bij de installatie van zonnepanelen en neemt het aantal ongelukken bij deze werkzaamheden toe. In de afgelopen anderhalf jaar is in veertig gevallen sprake geweest van ernstig letsel.

Precies! De helft van de installaties om mij heen werden gemaakt zonder enige vorm van beveiliging en er staat geen naam op de bedrijfsauto.

De laatste die ik bezig zag schopte het ijs uit de dakgoot en het is geen bungalow.

 

Ik zie dat ik ze kan bellen als ik onveilig werk zie, goed idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De installateurs bij mij hadden dakrandbeveiliging. Dat gaf mij ook een geruststellend gevoel

Maar als je op diverse fora leest over offertes zonnepanelen, is het enige wat daar telt, de "prijs per Wp", zoals dat heet.

En daar rekent men elkaar op af. ("Jou wordt een poot uitgetrokken".)

 

Misschien een idee voor DH om hetzelfde te doen als bij cv installateurs per 1 april a,s,:

Minister De Jonge geeft installatiebranche tot 1 april 2023 om CO-certificaat te halen | Nieuwsbericht | Rijksoverheid.nl

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat er nu weer gediscuteerd wordt in de eerste kamer over de invoering van de Omgevingswet / DSO { Digitaal Stelsel Omgevingswet } zou elk nieuw zonnepaneel daarin moeten worden opgenomen. Wegens de zekerheden die Gemeente en Overheid krijgen voor veiligheidsvoorzieningen en aanwijzingen die moeten kunnen worden uitgevaardigd. Een handwerker die van het dak flikkert is er één teveel.

Met het DSO moet in het ideale geval ook een zonnepaneel montage worden gemeld en daarmee ook toezicht en handhaving op de regelgeving m.b.t. montage werkzaamheden kunnen worden gedelegeerd.

Maar het is natuurlijk wel zo dat er nagenoeg geen toezicht en handhaving plaatsvindt in het cowboy stoere binken op de bouw systeem.

 

Afgezien van het verhaal dat iedereen maar denkt dat dit vergunning vrij is, zijn eventuele schade gevallen door brand, storm en of windhozen en dus ook zo'n dodelijk ongeval natuurlijk niet te verhalen op een verzekering en sta je als opdrachtgever of werkgever zelf garant voor de kosten.

En achteraf krijg je dan natuurlijk retrospectief als werkgever ook nog een boete van de Arbeidsinspectie.

 

Wim Sonneveld :

Hé dat doe je verkeerd.

Wat dan?

Dat moet je een ander laten doen!

 

 

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/15/2023 at 9:39 AM, OFDM said:

 

Ik zie dat ik ze kan bellen als ik onveilig werk zie, goed idee.

heeft dus nut gehad dat belletje:

 

De Nederlandse Arbeidsinspectie heeft vorige week in totaal 250 overtredingen geconstateerd op 140 verschillende bouwplaatsen. In meer dan de helft van de gevallen was de situatie zo gevaarlijk dat de werkzaamheden direct zijn stilgelegd.

bron nu.nl

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...