Ga naar inhoud


Streamen vanaf DM920 naar apparaat elders.


guppje29

Aanbevolen berichten

In huis kijk ik regelmatig via telefoon of tablet vanaf m'n Dreambox 920. Maar is er een uitleg hoe ik het buitenhuis kan (veilig) maken. Ik draai momenteel Open Atv. Moet dat bv via vpn of andere manier? 

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe dit via een VPN verbinding.

 

Ik kan in mijn router (of in mijn Synologie NAS) een VPN instellen.

 

Als ik dan via mijn telefoon of tablet een VPN verbinding opstel naar mijn router dan lijkt het of ik op mijn eigen netwerk bezig ben.

Zo heb ik geen last van de juiste poorten openzetten.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om van buitenaf die VPN op te zetten naar je Synology NAS moet je ook poorten openzetten op je router dacht ik?

 

Voor @guppje29 is de vraag hoe je dat nu intern doet, met welke app bijvoorbeeld?

Heb je een eigen router, zo ja welke? Zo nee, wat heb je dan van welke provider en kan je daar zelf in programmeren?

 

Naast een VPN-verbinding maken via een NAS of via je router, kan je ook een VPN-verbinding maken met de Dreambox zelf meen ik, met OpenVPN plugin.

 

Naast de VPN (wat wel de veiligste oplossing is), kan je ook één port forwarden naar de Dreambox.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo te zien heeft @Alex1970 geen statisch ip adres in gebruik.

Dat beperkt het aantal mogelijkheden om van buiten contact te maken met zijn ontvanger.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Alex1970 zei:

Om van buitenaf die VPN op te zetten naar je Synology NAS moet je ook poorten openzetten op je router dacht ik?

 

Nee hoeft niet.

 

ik heb ook geen statis IP adres, maar via de fabrikant van mijn router (ASUS) of NAS (Synologie) kan je steeds een VPN opzetten.

Beiden krijgen automatisch een melding als je IP adres veranderd en zo kan je via de naam die je aan je toestel geeft steeds toegang via je IP adres.

BV mijnrouter.ASUS.com is het adres van mijn router om een VPN op te zetten

Mijn modem staat wel in bridge, dus die speelt niet mee.

 

Er zijn ook betalende site's die dit doen, maar als klant krijg je dit bij beiden dus gratis.

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de DM920 kun je prima OpenVPN draaien. Ook bieden veel routers tegenwoordig een VPN installatie. Dat is niet het grootste obstakel. Lastiger wordt de verbinding van buitenaf als je géén statisch IP hebt én je telefoonprovider dubbel NAT gebruikt.

 

Zelf heb ik een vast IP adres en een FritzBox waar VPN in zit. Via mijn Vodafone verbinding kan ik zo wel verbinding maken…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook nog zoiets als een cloudflare tunnel, daarvoor hoef je helemaal geen poort open te zetten.  Maar het is niet makkelijk in te stellen dan een VPN server opzetten denk ik.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een Synologie NAS en een Unifi router. Beide kunnen met VPN overweg. ga me eerst eens goed verdiepen in VPN opzetten. Intern stream ik met e2remote lite app. Thx voor alle antwoorden alvast.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

Zo te zien heeft @Alex1970 geen statisch ip adres in gebruik.

Dat beperkt het aantal mogelijkheden om van buiten contact te maken met zijn ontvanger.

Hé zit je nou te neuzen in de logs om te zien vanaf welk IP-adres ik op het forum inlog? 😜

Overigens, dat doe ik ook vaak vanaf andere locaties, dus dan zijn dat ook steeds andere IP-adressen.

Maar mijn provider garandeert ook geen statisch IP-adres, echter heb ik bij DuckDNS een gratis domeinnaam en die wordt vanuit de Fritz!Box geüpdatet indien nodig.

Met een Unifi router moet je zeker wel een VPN kunnen opzetten, bij de meeste providers is je IP-adres redelijk stabiel en anders moet je ook denken aan zo'n Dynamische DNS service.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...