Ga naar inhoud


Kan ik op een nieuwe laptop geleverd met Windows 11 alsnog Windows 10 installeren ?


Pluizebol
Ga naar oplossing Opgelost door Pluizebol,

Aanbevolen berichten


Ja dat kan natuurlijk. Als je veel tijd over hebt.

Je moet dan wel een en ander weten over de uefi en de bios van je desbetreffende apparaat maar vooral ook inzake het MBR en GPT partitioneren.

 

Als ik eerlijk ben zeg ik doe het liever niet downgraden.

 

  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn bestelling voor een laptop met Windows 11 geannuleerd (net op tijd).

Vandaag had ik gegokt en mijn Windows 10 desktop ge-upgrade naar Windows 11.

Dit trekt nergens op, ik vind het echt een kl*te windows versie.

Gelukkig had ik een system-backup gemaakt van mijn harde system disk waar enkel Windows10 op staat en die heb ik gerestored.

I am happy again.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Had het even wat tijd gegeven.

Sat4all heeft een tijdje geleden de layout veranderd, het commentaar daarop was niet van de lucht.

Wanneer we vandaag zouden downgraden naar de oude situatie zouden van dezelfde personen dezelfde klachten gemeld worden.

 

Van Windows 8 naar Windows 10 was ook wennen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerlijk gezegd een voorgevoel dat het niet van "Hoera wat is het allemaal veel beter dan Win10" zou zijn.

Maar instellingen proberen aan te passen : no luck.

I  kan niet wennen aan :

- Het start menu

- De verdomde taakbalk in het midden die ik niet naar links krijg

- Het verdwijnen van de ribbon in de file-manager

- enz, enz, enz

 

De 22H2 is echt niet mijn meug.

Eind 2023 is nog ver weg, er kan nog vanalles gebeuren (weet ik) maar ik zie Win11 echt niet zitten.

Ik werk al sinds Win3.1 met Windows en heb nooit anders gezien dat MS telkens weer dezelfde volgorde volgt : een goede versie gevolgd door een slechte en dan weer een goede. Win10 is een goede - Win11 is een slechte - straks misschien terug een goeie.

  • Like 1

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Windows 11 werkt erg tegen de echte wensen van de gebruikers in. Google staat er vol mee. Ik kon met de laatste computer aankoop kiezen Windows 10 pro of Windows 11 aangezien ik Windows 11 al gebruikt had via diverse WinPE sticks heb ik zelf gelijk voor Windows 10 pro gekozen omdat die meer aan mijn wensen voldoet. Ik houd ook niet van de verplichte look van Windows 11 die taskbar in het midden ziet er niet uit en geeft een te weinig ruimte gevoel. Ik blijf voorlopig op deze computer Windows 10 pro gebruiken en als ik ooit wil upgraden is 1 druk op de knop voldoende. Windows 11 is helaas op dit moment enkel te tweaken naar de wensen van de gebruiker met 3eparty software.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Tonskidutch said:

dan heb je nog niet ontdekt dat je die ook naar links kan plaatsen middels de instellingen

Ik wil hem net zoals Windows 10 over de hele lengte van het scherm hebben dus niet een linkstaande ingekorte taskbar net als zovelen,

 

En Zoals de vraag is: Windows kun je downgraden van 11 naar 10 door de Windows 10 mediacreation tool te gebruiken.

 

https://pureinfotech.com/downgrade-windows-11-10/

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De conclusie is, dat je dezelfde mogelijkheden en zelfs extra's hebt voor de taakbalk als in windows 10.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conclusie is dat ik zeer tevreden ben met Windows 10 Pro momenteel en daar gewoon mee blijf werken tot de support wegvalt en dan zien we wel verder met misschien wel tegen die tijd een Windows 12. Zolang er nog support is heb ik echt geen haast.

 

Windows 11 heb ik via WinPe op een USB stick staan en dat kan ik ook booten en gebruiken wanneer ik dat wil.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Satterdam said:

ja je kan teruggaan naar windows 10 met de mediacreatontool. zorg er wel voor dat je de sleutel van windows noteert. dan kan je later probleemloos weer upgraden naar windows 11. Al gaat dat automatisch vanuit windows 10.

Als je een Microsoft account gebruikt als login dan is je sleutel gekoppeld aan je account, je hoeft dan niets te noteren voor een upgrade.

 

Dat wilde ik er even aan toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...