Ga naar inhoud


Kan ik op een nieuwe laptop geleverd met Windows 11 alsnog Windows 10 installeren ?


Pluizebol
Ga naar oplossing Opgelost door Pluizebol,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vergelijk het met een nieuwe auto, daar zitten de knopjes net weer op een andere plaats, maar of dat een reden is om dan de auto weer in te leveren voor je oude auto?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 1-4-2023 om 11:45, Tonskidutch zei:

 

Yep, heb ik gelezen thanks.
Maar een aantal van die registry-wijzigingen werden in een laatste update alweer onmogelijk gemaakt.

Zolang Windows 11 in beta (of alpha) blijft ga ik er niet meer voor (en dat is final want MS maakt Windows 11 voor zichzelf, niet voor de gebruiker).

Er wordt bij elke update weer iets veranderd (vooral weer onmogelijk gemaakt).

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Vergelijk het met een nieuwe auto, daar zitten de knopjes net weer op een andere plaats, maar of dat een reden is om dan de auto weer in te leveren voor je oude auto?

 

Rare vergelijking 😂:

Wanneer ik een nieuwe auto koop kijk ik eerst wat ik er allemaal mee kan en waar alles zit (jij niet soms?)

Indien het mij niet zint koop ik hen niet en doe ik gewoon verder met wat ik heb.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen.

Ik vergelijk Windows 11 met Windows 8 destijds : alles helemaal anders.

Dat vond ik echt niks en ben er ook nooit voor gegaan.

Hetzelfde gevoel heb ik nu met Windows 11 : het is niet mijn ding en ik ga geen dagen spenderen om het een beetje aan te passen naar mijn goesting (dat wordt in een volgengende update immers door MS teruggedraaid en ik mag herbeginnen).

Ik moet/wil Windows 11 niet/never en schrijf mij daarom uit op dit draadje.
Toch bedankt om mij met zoveel ijver te blijven ijveren om mij te helpen 👍.

  • Like 1

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, ceesv said:

Over Windows 10 kan je dezelfde klachten terug lezen bij de introductie, nu hoor je er niemand meer over.

Precies daarom Windows 10 nu blijven draaien tot de klachten van Windows 11 voorbij zijn 😉 Maar dan is er waarschijnlijk al een Windows 12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door schade en schande wordt men wijs...

Na DOS, leuk zelf alles kunnen regelen en dat ging prima want je dacht zelf, kwam Windows waar anderen het voor je bepaalden en je na elke upgrade weer bezig kon met alle veranderingen en er een beetje afwisselend een hopeloze en een vrij goede upgrade kwam. Maar ook dan elk jaar weer een paar keer bezig met aanpassingen, beveiligingen en her-installaties. Daar zijn we gelukkig van verlost sinds de overstap.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ceesv zei:

Vergelijk het met een nieuwe auto, daar zitten de knopjes net weer op een andere plaats, maar of dat een reden is om dan de auto weer in te leveren voor je oude auto?

Kleine veranderingen is een ding maar als het stuur opeens aan de rechterkant geplaats wordt dan gaat het nergens meer over. Je moet iets wat goed werkt niet willen veranderen. Don't fix what's not broken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Op 30-3-2023 om 13:13, Penthe zei:

Ik wil hem net zoals Windows 10 over de hele lengte van het scherm hebben dus niet een linkstaande ingekorte taskbar net als zovelen,

 

En Zoals de vraag is: Windows kun je downgraden van 11 naar 10 door de Windows 10 mediacreation tool te gebruiken.

 

https://pureinfotech.com/downgrade-windows-11-10/

 

 

 

 

Dit ga ik ik alle geval onthouden voor als ik eens veel tijd heb.

Het lijkt mij de beste oplossing gezien er nergens nog laptops met Windows 10 Home edition beschikbaar zijn.

Of windows 11 moet eindelijk uit de beta-release geraken : bij elke update worden een paar dingen toegevoegd maan een nog groter aantal teruggedraaid.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

en bill weet meer en meer van je en verrijkt zich lekker. 1984

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Pluizebol said:

 

Dit ga ik ik alle geval onthouden voor als ik eens veel tijd heb.

Het lijkt mij de beste oplossing gezien er nergens nog laptops met Windows 10 Home edition beschikbaar zijn.

Of windows 11 moet eindelijk uit de beta-release geraken : bij elke update worden een paar dingen toegevoegd maan een nog groter aantal teruggedraaid.

Alle laptops en PCs hier draaien enkel onder Windows 10. Ik lees elke dag het nieuws over Windows 11 en kijk naar de gebruikers op de vele forums en lees hun ervaring omtrent Windows 11. Er zijn heel veel gebruikers die een week na de aankoop van een Windows 11 computer vragen of ze hem naar Windows 10 kunnen zetten.

 

Met de Windows 10 mediacreation tool is dat een fluitje van een cent en kost de tijd van een normale Windows 10 installatie. Dus een downgrade zal in 1 avondje wel  gedaan zijn.

 

De mediacreation tool is trouwens een soort van wondermiddeltje, als je hardnekkige problemen heb met je Windows installatie die maar niet opgelost kunnen worden. Dan kun je een In-Place Upgrade doen waarbij al je programmas en bestanden behouden blijven(echt er gaat niets verloren). Heb hiermee al veel update gerelateerde problemen opgelost maar ook andere problemen zijn erna van de baan.

 

https://www.wintips.org/repair-windows-10-with-in-place-upgrade/

 

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-4-2023 om 12:41, ceesv zei:

Verandering van spijs doet eten, is een oud Nederlands gezegde.

Veranderingen houden je jong en dagen de geest uit lenig te blijven.

 

Wanneer een nieuw operating systeem er hetzelfde uit zou zien als het oude, dan was het geen nieuw systeem.

 

Zou Windows 11 er dan zo uitzien?

 

image.jpeg

 

 

 

of zo

 

PCtools.thumb.jpg.e4e332775671dbc862b2992acc60f45d.jpg

 

Toen had je alleen maar virussen via de floppy met illegaal gekopieerde software!

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Tonskidutch said:

Toen had je alleen maar virussen via de floppy met illegaal gekopieerde software!

Onder DOS wel ja, maar in die tijd liep de PC ver achter op Amiga, Atari en Archimedus en Norton begon dat toen al te kopieeren en later zag de eerste Windows er kwa look er erg verdacht uit. Zowel Apple en Microsoft hebben de look gejat maar beiden zouden de kwaliteit van het Amiga OS niet hebben geëvenaard als het nu nog had bestaan.

 

Ik heb met pijn in mijn hart over moeten stappen van Amiga naar PC en zou direct weer terug gaan als dat mogelijk zou zijn.

 

Verandering van spijs doet niet altijd eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...