Ga naar inhoud


Kan ik op een nieuwe laptop geleverd met Windows 11 alsnog Windows 10 installeren ?


Pluizebol
Ga naar oplossing Opgelost door Pluizebol,

Aanbevolen berichten

Nog één laatste opmerking :

Ik snap niet waarom MS bij iedere nieuwe versie van Windows alles weer overhoop gooit en dat je als gebruiker steeds weer op zoek moet waar alles zit en hoe je het kunt naar jou meug kunt aanpassen.

Windows 10 was goed, puik zelfs. Waarom moest nu persé weer alles anders in Windows 11 ?

En nu hou ik er mee op.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 minutes ago, Pluizebol said:

Nog één laatste opmerking :

Ik snap niet waarom MS bij iedere nieuwe versie van Windows alles weer overhoop gooit en dat je als gebruiker steeds weer op zoek moet waar alles zit en hoe je het kunt naar jou meug kunt aanpassen.

Windows 10 was goed, puik zelfs. Waarom moest nu persé weer alles anders in Windows 11 ?

En nu hou ik er mee op.

Dat doen ze al jaren lang bijv. met Office, nieuwe versie uitbrengen veel veranderen en dan komt er een boek uit van die versie Office. Handig nee het is irritant, alsof ze je stuur in je auto ineens aan de rechterkant plaatsen. Daarom blijven veel bedrijven ook extra lang op de zelfde versies draaien om zo iedere keer omscholen van het personeel te voorkomen en ook tijd en geld te besparen.

 

En zolang er nog support is voor je OS hoef je echt niet te upgraden, niet alles wat nieuw uitkomt is per definitie beter. Denk aan Vista het meest rotte OS dat Microsoft ooit uitgebracht heeft.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de vele redenen dat ik 10 jaar geleden toen Windows voor mij niet meer verplicht was naar een iMac overgestapt ben.  Dat apparaat draait nog steeds probleemloos en ik typ dit bericht er op. Alleen een paar keer gratis nieuwe software erop gezet waardoor hij steeds wat sneller werd zonder dat je elke keer aanpassingsproblemen kreeg.

Maar goed, hier heeft een verknochte Windows gebruiker vermoedelijk weinig aan naast wat overwegingen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, minplus zei:

Maar goed, hier heeft een verknochte Windows gebruiker vermoedelijk weinig aan naast wat overwegingen.

 

Ik heb geen moeite met andere inzichten en andere voorkeuren. Ik heb zelf jaren aan de IMac gewerkt en aan Linux kisten en aan Windows NT Professional, XP W10 en W11. Het is gewoon ter informatie; je kan Windows 11 volledig op het Classic Userinterface van Windows 10 instellen.

Had ik eergisteren nog in een Youtube filmpje gezien.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Windows 11 problemen


Bij een nieuwe Windows duiken ook nieuwe problemen en kwesties op. Bekijk vooraf bekende problemen en oplossingen, zodat je bent voorbereid.

 

Prestatieproblemen met SSD en HDD
Problemen met kleuren op HDR-schermen
Problemen met usb-printers
Windows 11 22H2 update halveert snelheid
Windows 11 22H2 update blokkeert inloggen extern bureaublad
Windows 11 problemen met AMD Ryzen processors

https://www.ct.nl/achtergrond/windows-11/

 

Ik heb een AMD Ryzen 7 processor

Ik gebruik een 512GB SSD

Ik heb een USB printer

 

Het gaat dus NIET enkel over de taskbar, of de look van de interface. Er zijn meer redenen om Windows 11 nu nog niet te gebruiken vooral niet als je een prima werkende en stabiele Windows 10 hebt. En hier staat sinds kort ook een brandnieuwe IMAC M1 in huis en ik moet zeggen dat ik er(nog) geen fan van ben maar mijn vrouw zweert er bij. De tijd zal het leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Penthe zei:

 

Ik heb een AMD Ryzen 7 processor

Ik gebruik een 512GB SSD

Ik heb een USB printer

 

Het gaat dus NIET enkel over de taskbar, of de look van de interface. Er zijn meer redenen om Windows 11 nu nog niet te gebruiken vooral niet als je een prima werkende en stabiele Windows 10 hebt. En hier staat sinds kort ook een brandnieuwe IMAC M1 in huis en ik moet zeggen dat ik er(nog) geen fan van ben maar mijn vrouw zweert er bij. De tijd zal het leren.

 

M.a.w. Windows 11 is nog in bèta of moet ik zegge alfa.
Dat is althans wat ik er van vond tijdens een dag testen.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Ik heb geen moeite met andere inzichten en andere voorkeuren. Ik heb zelf jaren aan de IMac gewerkt en aan Linux kisten en aan Windows NT Professional, XP W10 en W11. Het is gewoon ter informatie; je kan Windows 11 volledig op het Classic Userinterface van Windows 10 instellen.

Had ik eergisteren nog in een Yout

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Ik heb geen moeite met andere inzichten en andere voorkeuren. Ik heb zelf jaren aan de IMac gewerkt en aan Linux kisten en aan Windows NT Professional, XP W10 en W11. Het is gewoon ter informatie; je kan Windows 11 volledig op het Classic Userinterface van Windows 10 instellen.

Had ik eergisteren nog in een Youtube filmpje gezien.

ube filmpje gezien.

 

Youtube filmpje nog niet gezien of gevonden.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Dat heb ik dus niet gedaan tijdens mijn testdag met Win11.

Maar waarom zou ik eigenlijk ? : MS vindt bij elke nieuwe versie steeds dat de gebruikers een dage (of dagen) moeten spenderen om het weer een voor hen vertrouwelijke omgeving te maken.

Het is voor MS blijkbaar "alles veranderen gewoon om te veranderen". En de gebruiker ? die zoekt het maar uit 👿

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verandering van spijs doet eten, is een oud Nederlands gezegde.

Veranderingen houden je jong en dagen de geest uit lenig te blijven.

 

Wanneer een nieuw operating systeem er hetzelfde uit zou zien als het oude, dan was het geen nieuw systeem.

 

Zou Windows 11 er dan zo uitzien?

 

image.jpeg

 

 

  • Haha 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen was de iMac er nog niet.

Vergelijk liever de veranderingen sinds 2000. Of in mijn geval van de jaren Dos en Windows tot ik in 2013 over kon stappen, dus de laatste 10 jaar.

Dan zie ik bij m'n zusje die bij Windows is gebleven aanpassingsproblemen bij een vernieuwing terwijl alles hier na Snow Leopard steeds geen gewenning vroeg.

Een vriendin is net van Windows 11 na het jaren kloten naar een iMac gegaan en is erg enthousiast. Haar ega werkt trouwens in de ICT.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt bij Microsoft natuurlijk in grote teams van software ergonomen en analytici gekeken naar de GUI en onderhuids wat verbeterd kan worden.

Mede door de miljoenen gebruikers die hun gegevens delen met Microsoft ontstaan zo verbeteringsvoorstellen opdat mensen niet afgeleid worden en hun toepassingen makkelijker en efficiënter gebruiken.

Het lijkt me een beetje aanmatigend om te beweren dat Microsoft geen verbeteringen moet aanbrengen.

Je draait het net andersom door je stelling.

12 uren geleden, Satterdam zei:

Microsoft leert niet van haar fouten.

 

En op fora wordt altijd geklaagd in plaats van zich bezig te houden met de objectieve kennis, zoals die taakbalk. Evident niet?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al de klachten die TS had waren op te lossen wanneer hij het tijd gegeven had.

 

Al met al geen relevante beoordeling van Windows 11.

 

 

Over Windows 10 kan je dezelfde klachten terug lezen bij de introductie, nu hoor je er niemand meer over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meesten konden niet snel genoeg overschakelen op W11.

Gewoon om te zien wat er veranderd is.

Zie ook de manieren die gezocht worden om W11 toch maar te kunnen instaleren op computers die niet ondersteund worden door MS.

Zoals door ceesv  al gezegd verandering van spijs doet eten.

Trouwens de laptop van mijn vrouw is overgezet naar W11.

Ze is helemaal niet mee met de digitale veranderingen en toch heb ik haar niet horen klagen over W11.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...