Ga naar inhoud


Hoeveel is een normale internetsnelheid bij Telenet?


pirrewit
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Bij een speedtest heb ik binnen 2 uur waarden van 8MBPS tot 50 Mbps  draadloos na de router met modem only van Telenet. Bekabeld heb ik 180 Mbps.

Wat is een aanvaardbare snelheid draadloos?

Reset is reeds gebeurd.

 

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Draadloos is geen stabiel meetinstrument.. Storing van andere gebruikers die het kanaalspectrum gebruiken. Een speedtest doe je met LAN….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Draadloos is afhankelijk van het moment van de dag, hoeveel buren er op jouw WiFi frequentie zitten en de afstand tussen je WiFi acces punt en jouw draadloos apparaat.

Verder maakt het gebruikte kanaal uit hoeveel informatie, bandbreedte kunt overdragen.

WiFi 2,4 of WiFi 5 GHz maakt ook een groot verschil.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was eigenlijk op zoek naar een getal wat minimaal moet te halen zijn alvorens een Telenet technieker in te schakelen. Ik vind dat ik nu teveel buffer problemen heb.

Met 8Mbps is niet te kijken op een mediaplayer maar met 40/50 gaat dat als een speer.

De 2 reacties hiervoor zijn natuurlijk 100% juist maar daar heeft de helpdesk jammer genoeg geen boodschap aan.

Theoretisch zou  tot 100 Mbps kunnen volgens abo. Alleen "zou" is hier teveel aan.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draadloos is te storings gevoelig, als je nu 80Mbps meet kan dat over 5 minuten nog maar 5Mbps zijn. Als je hinder ondervind bij draadloos kijken zou je de afstand tot je router moeten gaan verkleinen om de storing te verminderen of door bijv een Wifi Extender te gebruiken om het signaal te boosten.

 

Ik woon dan niet in Belgie maar hier in Spanje bied mijn provider een Wifi Extender aan bij eventuele storingen of om Wifi over grotere afstand te kunnen gebruiken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe je woont.

 

Woon je in een alleenstaand huis, met buren die wat verder weg wonen of zit je in een appartement met veel buren die allemaal op wifi zitten.

 

Als je geen last hebt van buren en je zit niet te ver van je acces point ga je toch een stabiel wifi netwerk moeten hebben met minstens 50 Mb/sec.

 

een Wifi extender is mooi, maar halveert al meteen je snelheid.

beter is dan om voor een Mesh netwerk te kiezen die dan ook nog bekabeld zijn aangesloten

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv had gelijk. Reeds vroeg stond een technieker van telenet aan de deur. Geweldige service👍Toestellen van telenet allemaal prima in orde. Router stond op 2.4 Ghz

Deze op 5 gezet en vlot 180 Mbps gehaald. Alleen was de router niet stabiel en viel steeds terug op 2.4 Ghz.

Router is Asus RT -N66U. Op die router brand steeds het ledje van 2.4G  alhoewel  de PC Wifi 5G aangeeft. Na een tijd valt de 5G terug op 2.4. Zou dat de reden kunnen zijn dat het signaal niet stabiel is.?

Zo ja hoe kan ik dan het ledje van 2.4 op 5 krijgen.

Ik ga in de router en kies 5G en toepassen en rebooten en toch blijft het ledje 2.4 aangeven.

Ik woon in een wijk met enkel landhuizen en buren op minstens 30 meter langs alle kanten. De router op 5 meter van de Pc.

Met een utp kabel ook vlotjes 190Mbps dus signaal is prima.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, je zal dan moeten investeren in een WiFi mesh systeem met meerdere WiFi acces points.

5 Ghz. is meer gevoelig voor betonnen muren, en andere obstakels, waardoor je systeem weer snel kan terugvallen naar 2.4 Gig.

 

Doorgaans zal je router zowel op 2,4 en gelijktijdig op 5 Gig werken, maar je mobiel toestel kan bij ontvangst problemen op 5 Gig door bijvoorbeeld afscherming van muren snel terugvallen naar 2.4 Gig.

 

Ook worden 5 Gig kanalen regelmatig geblokkeerd door de luchtvaart.

Zij hebben het eerste gebruiksrecht van die frequenties en wanneer je router een Luchtvaart radar signaal detecteert, zal dat kanaal voor een bepaalde tijdsduur geblokkeerd worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan de router veel wijs maken, maar jouw telefoon, tablet of laptop kijkt gewoon welk signaal het sterkst is en zal daarop een verbinding maken.

 

Sommige routers kan je een WiFi band uitschakelen, je kan proberen de 2,4 Gig band op jouw router uit te schakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat niet om een 5Gtelefoon abonnement maar om een wifi verbinding op de 5 Gigaherz band.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je wifi is maar zo snel als de traagste gebruiker.Velen denken verkeerd want wifi is een gedeeld medium van gebruikers na elkaar.Als er dus een gebruiker op zit die traag is dan zijn de anderen ook traag.Zelfs al maak je verbinding met een hoge snelheid.Zelfde redenering als ik heb wifi ontvangst dus heb ik internet wat helemaal niet juist is. Ook reikt de 2.4 GHz verder dan de 5 GHz maar dichtbij is de 5GHz beter omdat die meer draaggolven heeft en dus sneller zal zijn.De meeste toestellen kan je blokkeren op 1 snelheid of op je router de niet gebruikte uitschakelen.Voor een betere ontvangst kan je inderdaad zo een netwerk aanleggen maar de boodschap blijft ofwel bekabelen of je gebruikt de nieuwste powerline adapters die hoge snelheden aankunnen .

Heb ik hier gedaan voor de sat ontvanger want de 5GHz is rampzalig daarmee maar de 2.4 Ghz werkt prima.Komt door omstandigheden in de woning zoals een poutrel ( zware metalen draagbalk) tussen beiden.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...