Ga naar inhoud


Server hardware sat4all op z'n laatste benen. Jullie hulp nodig!


Big fellow
Ga naar oplossing Opgelost door Michel,

Aanbevolen berichten

Moet je die server dan nog zelf bouwen en plaatsen? wordt die niet gewoon naast andere gelijke servers gezet (ik was eens gaan surfen naar die website van die naam). Waar gaat die staan? Heb je een foto van de oude ? Post eens een foto zodra je die nieuwe hebt.  En vertel eens wie de buren zijn 🧐

 

Vroeger stonden de BBS-en thuis, om de cd met shareware te vervangen. Ik veronderstel dat die server niet in de keuken komt te staan (of wel?)😄

 

Effe een QWK bestandje downloaden en dan snel de verbinding verbreken. Elke minuut telt, nietwaar?  Alles of line lezen, beantwoorden en dan maar hopen dat FIDO - meewerkt om alles weer up te loaden. Heeft me dat veel geld gekost. Het usenet is ook niet meer wat het vroeger was.

 

Ik ben jaren van het internet weggebleven wegens verslaaft. Nu ben ik zo achter met de nieuwe technologie dat het niet te geloven is.

 

Hugo

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Samenstellen, bestellen en uiteindelijk plaatsen (in het datacenter). Er komt zeker t.z.t. een foto van oud en nieuw, maar er komt uiteraard geen foto van de buren.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel,

 

Quote

Dat wordt zeer op prijs gesteld, want bij de oorspronkelijke calculatie was geen rekening gehouden met een redundante voeding. Die moet er eigenlijk wel in en is gewoon 3 tot 4x zo duur als een normale voeding.

 

Mocht het te weinig zijn, laat het mij weten.

 

Sat4all moet blijven ☺️ , gr.

 

Zilverster.

  • Like 1

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LEUK! 😀

 

Hoe was de bestelling Nog kunnen onderhandelen of leuke kortingen en of extraatjes kunnen verkrijgen?  Of was het gewoon een saaie boel?  🤔

 

Technology en prijzen wijzigen snel. Een offerte en een bestelling, zeker  met wat tussentijd kunnen wijzigen🙃 <<<<<je had toch nog wel wat marge hoop ik.

 

We zijn hier om te lezen nietwaar? Om te helpen nietwaar?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er moest een klein beetje geld bij. Standaard korting en gewoon online besteld bij de vaste leverancier van mijn werkgever. Wel op eigen naam uiteraard.

 

De server is iets zwaarder geworden dan noodzakelijk, echter dat komt voornamelijk door één optie die er echt op moest en dat is een chassis met redundante voeding. Die is meteen 350 euro (excl. btw) duurder.

 

Daarna kom je in de rabbit-hole dat dan een iets zwaardere processor, iets meer geheugen en iets grotere harddisks letterlijk tientjeswerk is en het dan zonde is om dat niet te doen aangezien we er ook weer jaren meer vooruit willen kunnen.

 

Die VM van sat4all is 160GB groot en groeit steeds verder door. Dat komt voornamelijk omdat we in 23 jaar de database en de bijlagen-map nooit uitgedund hebben. In principe is het mogelijk hier nog berichten van 23 jaar geleden te vinden.

 

Als je dan lokaal én off-site back-ups wilt maken is het wel fijn als je snellere en wat grotere  disks hebt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En? Al bekend wanneer Sat4all plat gaat voor de overschakeling?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dit weekend de server klaar gemaakt. Nu nog een vrije dag zien te vinden waarop ik naar Amsterdam kan.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...