gerrit B Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden 3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Wat is UWV eigenlijk? Hier zeggen ze altijd "Umunnig Waardeloos Volk" (gigantisch waardeloze instantie) De uitkeringsinstantie voor werklozen die er voor moet zorgen dat mensen zo snel mogelijk weer aan het werk zijn/geraken maar waar nogal eens wat fout gaat en die soms geen uitkering verstrekken waar het wel had gemoeten waardoor mensen flik in de problemen komen maar veel vaker flink met geld strooien terwijl dat niet had gemoeten. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Wat gaat er fout? Dat was een vraag. De markt en economie is veelal van jonge consumenten afhankelijk geworden. Daar hoef je verder geen nader onderzoek naar te doen. Dat is een feit. Die spenderen alles en nog meer dan ze hebben ( verdienen ) aan kauweflul. Bouwen daarmee ook geen vermogen op en zijn straks de pensioen zombies. Ook in dat licht moet je kijken naar onze samenleving. De UWV sollicitatie plicht is helder. Alleen is niet helder waarom instanties, bedrijven of middenstanders ons oudere jongeren niet meer een kans geven. We hebben een gemiddelde leeftijd. Dat was mijn aanvulling aan het topic van Blitz10 Budak Coorperate SAGA
gerrit B Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 1 uur geleden, Tonskidutch zei: Alleen is niet helder waarom instanties, bedrijven of middenstanders ons oudere jongeren niet meer een kans geven. Dat is vrij eenvoudig in te vullen kijk wat een jongere verdient, kijk wat een 50 plusser verdient. En dat terwijl de productiviteit van de jongere vaak hoger ligt dan die van de 50 plusser, de jongere nog te kneden valt en vaak ook niet moeilijk doet als er extra gewerkt moet worden, sneller om kan schakelen als er nieuwe werkmethoden worden ingesteld, makkelijker met ICT oplossing om kan gaan, minder vaak ziek is enz. (minder versleten) zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 6 uren geleden Moderator Geplaatst: 6 uren geleden De hoofdoorzaak, waarom oudere werknemers niet meer aangenomen worden is volgens mij het risico wat de werkgever loopt bij ziekte of arbeidsongeschiktheid. Wordt een werknemer ziek, dient de werkgever 2 jaar het loon door te betalen en bij arbeidsongeschiktheid een re-integratie traject te betalen. Vooral kleinere werkgevers met een paar man personeel kunnen zoiets niet betalen. Of het risico op ziekte of arbeidsongeschiktheid groter is bij oudere werknemers is de vraag. Jongeren met sport ongelukken kunnen ook een zware kostenpost vormen.. Mijn ervaring in een productie omgeving is dat jongere medewerkers vooral na het weekeinde een onzekere factor zijn. Oudere werknemers werken in het begin van de week langzamer dan jongeren, maar blijven de hele week dat tempo volgen waarbij jongeren aan het einde van de week inkakken. Ik heb ooit eens een jongere medewerker voor een gesprek uitgenodigd en hem gezegd dat hij bijzonder was. Zijn waarom heb ik beantwoord met de constatering dat hij het afgelopen jaar op ruim 20 maandagen in het jaar zich ziek meldde. De week heeft 7 dagen, alleen op maandag ziek melden is een dusdanige bijzonderheid, dat hij met dat talent mee moest gaan spelen in de loterij. Het gesprek heeft geholpen, zijn ziekmeldingen gingen terug naar 0. Het beste is een gezonde mix in de leeftijdsopbouw van een bedrijf. Helaas hebben bedrijven tegenwoordig een kader van leidinggevenden die dat niet herkennen en menen dat je met die oudjes niets kan beginnen en dat jong het a en o zijn. Het gesprek heeft geholpen, zijn ziekmeldingen gingen terug naar 0. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Het domme bij dit alles is dat werkgevers vaak niet doorhebben hoe belangrijk de ervaring is die een oudere heeft. Ik kan daar veel voorbeelden van geven in veel gevallen maar dat blijft elke keer n=1 en dat is statistisch irrelevant. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Terradon Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Ik heb een soortgelijk verhaal, ik werk vanaf 1978 en heb tot 2007 gewerkt als allround meubelstoffeerder en doordat ik veel ouderwets klassiek stofferen deed kwam er pijn in mijn handen dus ander werk gezocht, daarna een jaar middenkader van grote meubelfabriek in Limburg ging slecht daar dus terug en heb toen 15 jaar in de zorg gewerkt GGZ daar reorganisatie meegemaakt uren ingeleverd toch maar weer andere baan gezocht kreeg contract voor 2 jaar daarna over, jaartje thuis nagedacht toch weer gaan solliciteren kreeg weer werk in mijn oude vak maar werkgever kwam maar niet met contract, weer gezocht weer werk met slecht min max contract was ff lekker voor het geld apk auto ed nu sinds januari met mijn derde baan van dit jaar bezig ditmaal als leidinggevende en dat bevalt mij erg goed. dus het kan echt wel ook al ben je de 60 gepasseerd...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen