Ga naar inhoud


Astra 23.5 E FTA?


MatthijsNL

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

 

Ik zou graag mijn Wavefrontier T90 weer in gebruik gaan nemen. 

 

Voor het uitrichten van de Astra 23.5 LNB moet ik wel 100% weten welke uitzendingen FTA zijn. Anders blijf ik uren zoeken zonder oiit iets te vinden :-).

 

Welke uitzendingen op de Astra 23.5 zijn op dit moment FTA waarop ik de Astra LNB kan uitrichten?

 

Is er ook een link waar dit actuele overxzicht (FTA zenders) wordt bijgehouden?

 

Groet Matthijs

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom

Veel fta is er niet op Astra 3, 23,5

Hier klikken voor een overzicht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog een tip, het afstellen van een T-90 doe je op de centrale LNB en de 2 uiterste LNB's.

De rest hoef je slechts volgens de tabel op de juiste plaats van de rails te schroeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Wij kijken heel veel duitse zenders (FTA 19E) en italiaanse zenders (FTA 13). Daarom de Wavefrontier.

 

Ik wil eerst een uitzending op FTA 23E uitgericht hebben alvoerens de keuze te maken ook gecodeerde uitzendingen te gaan bekijken.

 

 Info kanaal van CDS of TVV zou dus kunnen helpen voor het uitrichten. Ik was al bezig met TV Gelderland en TV Drenthe maar kreeg geen beeld..... 

aangepast door MatthijsNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, MatthijsNL zei:

Voor het uitrichten van de Astra 23.5 LNB moet ik wel 100% weten welke uitzendingen FTA zijn. Anders blijf ik uren zoeken zonder oiit iets te vinden :-).

 

Volgens mij kun je prima uitrichten op een signaal lock. Beeld is leuk maar zeker niet nodig om een optimaal signaal te krijgen, sterker nog op den duur kun je wel beeld hebben maar dat wil niet zeggen dat de schotel of lnb optimaal staat. Daarvoor vertrouw je juist op signaal waardes. C/N en BER.  

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

maar wat heb je aan een T90 met 23,5 als je geen smartcard hebt?

 

Gelukkig , vele feeds. 😄

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

juist heel makkelijk vrij te ontvangen zenders zitten op transponder 12168V

 

Klopt niet Sprietje. De gemakkelijkste FTA TP is 12343 H 29900 , bvb. CT 24 HD.
Ik gebruik bij de installatie op de 23,5°E altijd deze trouwe vriend , laat met nooit in de steek... 😏

ST831484.JPG

  • Like 2

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

maar wat heb je aan een T90 met 23,5 als je geen smartcard hebt?


EarthX TV, Ócko, Óckostar en Relax zijn wel aardig. En je hebt een paar Nederlandse radiostations.
Maar je hebt meer aan 28.2E lijkt me.

Tenzij je een TivùSat-kaart hebt, anders heb je op 5W (en met een multistream ontvanger) nog wel wat FTA zenders die op Hotbird gecodeerd zijn (La 7, La 7d, alle Rai zenders).

Voor het uitrichten heb je zeker geen ongecodeerde zender nodig, wel voor identificatie als dezelfde parameters (frequentie/symbolrate e.d.) op een naburige satelliet ook gebruikt worden.

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Crazy Sat zei:

 

Klopt niet Sprietje. De gemakkelijkste FTA TP is 12343 H 29900 , bvb. CT 24 HD.

Ja dat klopt wel Crazy Sat. Bij een stortbui zijn alle zenders al weg inclusief de Duitse op de Astra 19,2 en dan blijven de zenders op transponder 12168V van de Astra 23,5 nog vrolijk doorspelen. Test het zelf met een vochtige zeem. Geen enkele zender te ontvangen en als de zeem wat opdroogt, komen de zenders van transponder 12168V als eerste in beeld. Ook kun je de lnb ik weet niet hoe ver uit positie zetten voordat de zenders pas wegvallen.

Het gaat dan om de zenders Ócko, Ocko Star, TV Lux, Canber TV en RTL.

Bij mij blijven de zenders doorspelen als de signaalkwaliteit slechts 1% is.

Ga maar weg met je meetapparatuur, de praktijk is de realiteit.

 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...