Ga naar inhoud


Ziggo beeld storing


blitz10

Aanbevolen berichten

Ik heb een next box en een vu duo 2 met sat/kabelaansluiting.

Beide boxen zijn apart aangesloten op een tratec versterker.

 

Heb sinds een week het volgende probleem.Op verschillende zenders zoals nl 1 , rtl 4 , L1, heb ik af en toe blokkerig wegtrekkend beeld.soms is het een geruime tijd niet en plotseling doet het zich voor.

 

ik heb vanuit het aop punt van ziggo een hirschmann kabel rechtstreeks naar box gelegd, het probleem doet zich nog altijd voor. stekkers nagekeken enz, enz

 

Het rare is dat ik in het verleden, ook al eens dit probleem heb gehad, toen bleek een kabelbreuk in de straat uiteindellijk het probleem te zijn.Er waren toendertijd zeker 8 monteurs langs geweest om naar probleem te kijken, hebben toen alles vervangen

 

Heb ziggo gebeld,ze gaven me het advies om eens na de splitter te kijken, terwijl ik aangaf dat ik rechtstreeks van aop naar box een kabel getrokken had.( geen verder commentaar😄 )er komt over 8 dagen een monteur langs

🤔

 

Iemand nog een idee, wat de oorzaak zou kunnen zijn.

aangepast door blitz10
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had gisteren ook erg veel storingen in de Ziggo ontvangst.

Ik kan me niet voorstellen dat jou box in de straat hetzelfde heeft als mijn box in de straat mbt roest en of kabelbreuk.

 

Of het nog met de plaatselijke onweders te maken heeft gehad van bepaalde kopstations durf ik niet te zeggen, want hier was geen onweder.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overgestapt op de Next mini. Een verademing. Geen lelijke box op de kast en geen coax meer in huis.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu komt de storingsmonteur aanstaande vrijdag.

 

Heb het euvel via Vu duo2 opgenomen.

 

Immers via next box, heeft dit weinig zin, aangezien de next box opnames via de cloud gaan ( internet ).

 

Wel nog ff via mail aangegeven dat als het aan mijn installatie ligt dat er kosten ( 50 € ) aan verbonden zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je je ontvanger en TV wat hoger plaatsen 😄

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-7-2023 om 19:13, John van Dreumel zei:

@Tonskidutch

Hier idem. Overigens merkte ik dit pas nadat ik de diverse opnames ging bekijken. Zo constateerde ik het oa. bij de Oranjezomer.

 

De Oranjezomer wordt live via satellietverbinding uitgezonden en daar gaat soms wat fout, dat heeft niks met Ziggo te maken. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...