Ga naar inhoud


Van modem veranderd


Hendeson

Aanbevolen berichten

Ik heb van mijn provider een andere modem gekregen met wifi , mijn vorige modem was ook met wifi , op mijn vorige modem zat een wachtwoord

en op mijn  nieuwe zit een ander wachtwoord , nu heb ik vanaf september 2022 zonnepanelen en een omvormer met een lampje dat brand als er zonneenergie wordt opgewekt en op mijn smartphone een app waar ik kan zien of er en hoeveel er opgewekt wordt , nu heb ik eens op mijn smartphone gezien dat er vanaf  augustus nog niks is opgewekt , tijdens de installatie van alles vroegen ze het wacht woord van mijn wifi , zou het zo zijn omdat ik nu een andere modem heb met andere wachtwoord dat dat het probleem is , WIE WEET DE OPLOSSING mijn instalateur is op vacantie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer jouw zonnepanelen via wifi het verbruik doorgaven zal je op je converter ook het nieuwe Wifi modem en password moeten ingeven.

Dit is onafhankelijk van de teruglevering of energie opwekking, die gaat gewoon door maar wordt niet meer geregistreerd door je app op je telefoon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 2 mogeljke oplossingen. 

 

-Of je stelt op de omvormer het nieuwe wachtwoord van je Wifi modem in.  

 

-Of je veranderd je Wifi wachtwoord op het modem terug naar het oude wachtwoord wat je eerst had.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Codx zei:

f je stelt op de omvormer het nieuwe wachtwoord van je Wifi modem in.  

 

-Of je veranderd je Wifi wachtwoord op het modem terug naar het oude wachtwoord wat je eerst had.

 En dan maar hopen dat de naam van de modem niet is gewijzigd, anders moet je dat ook nog aanpassen

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, jeevanhoof zei:

 En dan maar hopen dat de naam van de modem niet is gewijzigd, anders moet je dat ook nog aanpassen

 

Ja je bedoeld de SSID ja die moet mogelijk ook aangepast worden dan.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al een aantal keren overgegaan naar een ander modem met een ander IP, SSID en WW.

Als je het nieuwe modem dan instelt met de zelfde IP-reeks, SSID en WW (oude) gegevens

dan zullen in de basis alle cliënts jouw nieuwe modem gewoon weer zien en dus herkennen. 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik van provider veranderde(andere modem) zette ik altijd mijn eigen SIDD (netwerk naam)en mijn eigen wachtwoord  in,hoefde ik niet al mijn apparaten die via Wifi connectten te veranderen.

 

ik gebruik nooit de modems(alleen even om in te trainen)die providers leveren

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oude wachtwoord op je nieuwe router instellen kan, maar mocht de nieuwe provider een update met nieuwe firmware uitvoeren, dan loop je de kans dat je het wachtwoord van de router dan opnieuw moet instellen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...