Ga naar inhoud


Nieuwe outlook


Hansw

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Je kan nu nog Windows mail blijven gebruiken.

In 2024 stopt Windows mail en tegen die tijd zal je een andere mail programma moeten kiezen.

 

Het is je vrije keuze of dat Outlook gaat worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het een heeft niets met het ander te maken.

Je kan je bestaande e-mail account inrichten op elk gewenst e-mail programma.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
16 uren geleden, ceesv zei:

Het een heeft niets met het ander te maken.

Je kan je bestaande e-mail account inrichten op elk gewenst e-mail programma.

 

 

Vooropgesteld dat er IMAP gebruikt wordt. Bij POP3 zal je wel je mail moeten veiligstellen .

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een outlook of hotmail account hebt en daarmee op windows aanmeld is alles automatisch geregeld

als je ook nog windows 365 personal abo neemt hoef je helemaal niets meer te doen

 

alle windows mailclients gaan met de mailaccount die eenmaal zijn aangemaakt, vlekkeloos en automatisch over naar een ( opvolger ) nieuwere mailclient van windows zo ben ik recent op de nieuwe Outlook overgestapt en alle settings worden gewoon overgenomen

 

pop3 komt helemaal niet meer aan de orde met zo een outlook of hotmail account (waar een onedrive en exchange server aan te grondslag ligt) en zo kun je op elke PC thuis met die aanmelding overal en altijd je email blijven gebruiken, alsook je telefoon met de outlook app

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat klopt niet volgens mij. Het hangt geheel af van de e-mail aanbieder. Als die nog pop3 als optie heeft en het e.e.a. is zo ingesteld dat heb je de mail niet op de server staan en moet je migreren.

 

Aangezien de vraagsteller niet vermeldt welke email dienst hij gebruikt, leek mij dit gepast te vermelden.

 

Gebruikt je een microsoft account en heb je niets speciaals gedaan, dan klopt het wat je schrijft.

 

zie: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/wat-zijn-imap-en-pop-ca2c5799-49f9-4079-aefe-ddca85d5b1c9

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er helemaal niks aan de hand,  Microsoft komt in 2024 weer met 1 of andere opvolger en die laat je met 1 druk op de knop je mail en instellingen migreren. Dan ziet het er wellicht iets anders uit en heeft het beestje een andere naam maar het doet in essentie hetzelfde.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Michel zei:

Gebruikt je een microsoft account en heb je niets speciaals gedaan, dan klopt het wat je schrijft.

 

dat schreef ik dus ook bewust in m'n antwoord in de aanvang van mijn commentaar

 

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

als je een outlook of hotmail account hebt en daarmee op windows aanmeld is alles automatisch geregeld

 

Het is poepsimpel.

 

En als we het toch over simpel gebruik van de digitale hardware, omgeving en netwerken hebben (enkele recente topics) kun je het jou zelf natuurlijk ook lastig maken.

Ga zelf maar na hoeveel mensen 4 of 20 zaken door elkaar gebruiken;

Gmail

Google account op android

Account op pC

Firefox account of Bing account

Apple ID en iCloud mail

Provider account voor mail elke takkelastig@KPN.nl mail

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En juist met dat alles automatish moet je enorm uit gaan kijken want voor je het weet ben je wat vergeten of gewoon verleerd. Om bij te blijven moet je zelf ermee blijven werken.

 

Ik ken al automobilisten die zelf niet eens meer kunnen inparkeren omdat ze dat altijd automatish laten doen. Met computer gebruik zal dat ook niet anders zijn.

 

Maargoed Thunderbird vult ook alle automatish in zodra je je email adres hebt ingevult, de Gmail app op de Android telefoon doet dat ook, is allemaal net zo poepsimpel. En Google kun je gewoon linken met Onedrive daar heb je ook software voor. En als je keurig backups maakt van je Thunderbird wordt alles na een eventueel groot probleem geheel terug geplaatst inclu de emailadressen, wachtwoorden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keuzes die je maakt hangen af van hoe je de mails wil gebruiken en bewaren.

Mijn keuze voor de PC is thunderbird en pop3. Wachtwoorden zijn daar opgeslagen en hoeven nooit te worden ingevuld. Met pop3 bewaar ik de mails op mijn PC en niet in de cloud bij de provider. Lijkt mij de veiligste optie. Het aardige van thunderbird is dat ik de mails kan slepen in een gewone Windows map. Een Windows map over een bepaald onderwero bevat dus bij mij documenten plus relevante mails. Dubbelklikken op zo'n mail opent deze. Back-uppen is dus ook een fluitje van een cent.

 

Op mijn smartphone gebruik ik IMAP. Alleen maar nieuwsgierig kijken of er wat binnengekomen is en niet managen. Ophalen doe ik later wel met mijn PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij kan dat ook met Outlook.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...