Ga naar inhoud


oyster schotel, geen ontvangst na verlengen kabel.


Kleermaker1

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Welkom,

 

Allereerst, was de installatie spanningsloos toen je de kabel verlengde?

Anders is er een grote kans dat de electronica beschadigd is.

 

Is de kabel velenging met een standaard kabel gedaan of heb je zelf de pluggen gemonteerd?

Het kan zijn dat er een draadje van de afscherming contact maakt met de binnenader en sluiting veroorzaakt.

Maakt de buitenmantel omvlechting van de kabel wel goed contact met de afscherming van de connector?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

"Zal wel kortsluiting gemaakt hebben" is of een aanname of een feit.

 

Is er sluiting geweest, is de stuurunit of de satelliet ontvanger defect.

De LNB gaat niet kapot wanneer er sluiting in de bedrading heeft gezeten.

De antenne kabel dient 13 of 18 Volt te voeden aan de LNB.

 

Meten is weten, al het andere is gissen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Kleermaker1 zei:

Ik heb kortsluiting gemaakt met coaxkabel, buitendraadjes in contact gekomen met koperen binnendraad 

 

Dat zegt op zich helemaal niks,  dat het meteen kapot is gegaan is maar een aanname van sommige figuren hier.

 

Wat je moet doen is het volgende. Haal de stroom is van de hele installatie af en laat dit een paar minuten zo.  Haal; die verleng kabel er is tussen uit en sluit het aan zoals het origineel was en kijk dan is of alles weer werkt.  Zo ja dan weet je dat het waarschijnlijk aan die verlenging lag maar dat het spul nog wel werkt. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar oyster schotel, geen ontvangst na verlengen kabel.
Op 19-10-2023 om 18:26, Codx zei:

Haal; die verleng kabel er is tussen uit en sluit het aan zoals het origineel was en kijk dan is of alles weer werkt

Heb je dit ook uitgevoerd zoals Codx schreef, dit haal ik namelijk niet uit jouw verhaal!?

 

Mvgr,  HJS

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervan uit dat jij niet de kabel van de LNB naar de controller hebt verlengd maar juist de kabel van de controller naar de ontvanger / TV. Het zal de eerste keer niet zijn dat bij een kortsluiting in de coaxkabel er tóch iets mis gaat met de controller. In principe hoeft er nog geen TV / ontvanger aangesloten te zijn op de Oyster om te kunnen locken. Jij hebt nog niet vermeld welke Oyster jij in gebruik hebt. Oyster Vision  2 - 3 - V of een oudere Oyster CI. Met de laatste heb ik een identieke ervaring, overigens met dank aan een satellietboer in het westen des lands, gehad en deze is door TenHaaft gerepareerd voor amper € 40.- inclusief porto. De Nederlands importeur zou vermoedelijk voor dezelfde reparatie een veelvoud geteld hebben. Er is niet bekend wat er vervangen is, maar voor zo’n luttel bedrag kan dat nooit heel veel zijn. 
Conclusie. Ik sluit een defecte controller niet uit.

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...