Ga naar inhoud


Hulp gevraagd: Setup Hospitality TV met FTA channels


rbruin
Ga naar oplossing Opgelost door Drs. IJzerbout,

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Zilverhippie zei:

Die TV kan volgens de specs ook DVB-C aan, dus niet enkel DVB-T/T2.

https://www.documents.philips.com/assets/20230307/a4ca47afb1e84c4585cbafbe00eb1e7c.pdf

 

Niet naar DVB-T2, maar naar DVB-C. Zoek eens via Google naar bijv. "TBS8113 DVB-S/S2/S2X TO DVB-C Trans-Modulator".

Dit lijkt wel precies wat ik nodig heb om de FTA channels om te zetten na DVB-C. Als ik het dan goed begrijp dan zou dit de setup kunnen zijn:

 

Sat met quatro LNC --> 4 kabels naar de TBS8113 --> 1 output kabel naar een DiSEqC switch --> 8 RF kabels output, 1 RF kabel naar elke TV

 

Klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier zelf geen praktische ervaring mee, maar het feit dat je maar over 4 input frequenties beschikt lijkt me wel heel beperkt voor zo'n dure setup.

Wat betreft jouw vraag van hierboven, alles wat achter de modulator komt loopt over 1 coax waarvan elke TV afneemt.

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, rbruin zei:

Ik wil alleen FTA channels aanbieden, daar hoef ik toch niks speciaals voor te regelen qua rechten>?

Alleen bij directe ontvangst zal je de buma rechten moeten afdragen, bij heruitzendung wat je nu van plan bent zal je ook overeekomsten  met de zenders moeten regelen.

Dat heeft verder niets met fta te maken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen die keuze hebt voor dat éne TV toestel ben je verkeerd bezig.

Bovendien FTA zenders per DVB-T2 alsook DVB-C kun je op één halve hand tellen +1.

Waarbij overal gratis FTA uit de kabelkanalen verdwijnt.

 

Zoals reeds geschreven werd, is DVB-S2 de beste bron tot op heden voor FTA zenders.

IPTV hoef je niet aan te denken met enkel dat éne TV toestel van Philips.

 

als je heel zuinig wilt zijn neem je de chromecast op een geschikt TV toestel en laat de bewoner hun eigen media streamen naar de TV

- hebben zij de netwerkkosten via hun smartphone

- heb je geen kabels en of routers nodig

- Free To Air is dan mogelijk + hun eigen providers via hun eigen abonnement.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

- Free To Air is dan mogelijk + hun eigen providers via hun eigen abonnement.

 

Ik zie me al in een pension overnachten en dan mijn eigen TV voorziening moeten meebrengen op een TV die op de kamer is.
Dan kan ik net zo goed gelijk op mijn eigen laptop kijken.
Ik ben vaak op de Philippijnen bij mijn schoonfamilie en overnacht dan in een pension bij mijn schoonzus. Die vraagt voor een kamer omgerekend: € 8,00 per overnachting aan toeristen. Doorgaans zijn dat backpackers. Zelfs op zo´n kamer is er een TV met de lokale programma´s.

Oudere mensen die niet met Chromecast en internet opgegroeid zijn kunnen met zo´n oplossing niets beginnen. Mijn moeder, toen ze nog leefde, kon niet zonder hulp geld uit een bankautomaat opnemen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zullen we ons beperken tot het onderwerp?

 

De topic starter dient zich te realiseren dat satelliet en DVB C 2 verschillende dingen zijn.

Het aantalnAstra 1 transponders kN je niet overzetten naar DVB C de bandbreedte is ontoereikend.

Hij zal een keuze moeten maken welke transponders hij wil omzetten naar DVB C.

 

Daarvoor moet hij investeren in de benodigde infrastructuur, en die is niet goedkoop.

Voor 16 transponders ben je bijvoorbeeld ongeveer 4000 Euro kwijt.

DCD Delta levert voor die prijs een compact kopstation.

@Big fellow heeft al de tip gegeven bij Televes te kijken.

 

De hieronder aangegeven Technisat oplossing voor de doorgifte van 10 transponders kost ongeveer E 2.300,00

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Zo, ik heb nog even nagedacht want in mijn achterhoofd wist ik dat Technisat ook een oplossing heeft voor kleine of grote hotels, pensions, Zimmer Frei, etc.
Kijk eens bij Techninet BS6/BS6 Ligth:  https://www.technisat.com/de_DE/Aktuelle-Informationen-Downloads/352-515/?productID=22585
Dat lijkt me een goede oplossing. Made in Germany en Technisat is een gerenommeerd merk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik nog niet zien voorbij komen heb is een simpel GSO systeem

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn vorige werkgever ook eens BVN gecontacteerd m.b.t. het her-uitzenden van BVN. Toentertijd hebben we een schriftelijke verklaring gekregen dat het geen probleem was, en dat BVN toestemming verleende voor het her-uitzenden.

Ik zou zelf dus sowieso BVN contacteren, en de andere service providers van de fta kanalen die je wilt "aanbieden".

 

Succes ermee!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, bellejt zei:

wat ik nog niet zien voorbij komen heb is een simpel GSO systeem

 

Dat had ik al gelijk voorgesteld. Dat neemt geen www bandbreedte weg en is verreweg het goedkoopst met vele kanalen (ook radio) zonder sniksnak.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist gezien en die TV ondersteund inderdaad geen sat tv met zijn tuner. Als die tv's er nog niet zijn gewoon een andere TV kopen die wel zo een sat tuner heeft.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
44 minuten geleden, bellejt zei:

wat ik nog niet zien voorbij komen heb is een simpel GSO systeem

TS vroeg naar de FTA zenders van Astra 1, voor een bestaand coax net voor 10 kamers.

Het gaat dus alleen om een kopstation van satelliet naar het bestaande GSO.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossing hierboven klinkt goed:

- kopstation satelliet -> bestaande GSO

 

Andere optie en misschien goedkoper en simpeler:

- 1 unicable lnb

- deze aansluiten op bestaand systeem of eventueel een andere verdeler zodat coax signaal vanaf de lnb naar de kamers gaat

- elke kamer een FTA satelliet ontvanger die Unicable kan ontvangen (geen namen ivm reclame, onder de 50 euro per stuk te verkrijgen)

 

Bij elkaar niet eens 1.000,00 aan hardware.

FTA ontvanger op tv aansluiten en juiste SCR frequentie erin (elke ontvanger eigen frequentie)

Menu van FTA vergrendelen.

 

Klaar; simpel op te zetten zonder grote aanpassingen in infrastructuur.

Volledige keuze per satelliet ontvanger per kamer.

Zet ook de belangrijkste FTA zenders erin zoals BVN/ARD/ZDF/TV5 Monde

Dus voorkeuze 1-10 zelfde per decoder en de rest aangevuld met FTA

 

Heb ik hier op camping ook gedaan (10 huisjes)

 

Als je 10x dezelfde ontvanger hebt: 1x goed indelen qua zenders en met usb backup maken en die op elke ontvanger zetten.

Alleen de SCR frequentie wisselt per ontvanger

 

Forum kan je hierbij zeker helpen en anders kom ik toch langs om alles te installeren

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...