Ga naar inhoud


Hulp gevraagd: Setup Hospitality TV met FTA channels


rbruin
Ga naar oplossing Opgelost door Drs. IJzerbout,

Aanbevolen berichten

Ik zoek hulp bij het opzetten van een eenvoudig hospitality TV systeem voor een klein pensioen met 10 kamers, uitgangspunten zijn:

- Alleen FTA channels van de Astra 19.2

- In het pensioen ligt alleen een Coax kabel netwerk (deze wil ik bij voorkeur niet vervangen)

- TVs zijn hospitality TVs van Philips met een DVB-T receiver ingebouwd.

- Voor de hospitality oplossing gebruik ik de Philips eigen CMND software welke ik over de Coax kabel (met MoCa netwerk regel).

 

Mijn vraag is, wat heb ik nu nodig om de FTA channel te verdelen naar de 10 TVs? Bij voorkeur dat de Philips TV een DVB-T signaal krijgt zodat ik niet in elke kamer nog een receiver hoef te plaatsen.

 

Satellite TV is nieuw voor mij en ik kan op het internet niet achterhalen wat ik precies nodig heb hiervoor en of het uberhaupt mogelijk is zoals ik het voorstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, rbruin zei:

Satellite TV is nieuw voor mij en ik kan op het internet niet achterhalen wat ik precies nodig heb hiervoor en of het uberhaupt mogelijk is zoals ik het voorstel.

Wat jij nodig hebt is een goede installateur.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of een satelliet forum met veel kennis van zaken?:excl:

 

je zal een keuze moeten maken welke Astra 1 zenders je wilt omzetten en dan  een klein DVB C kopstation moeten bouwen.

Dat is geen goedkope oplossing, per zender heb je een omzetter nodig.

 

Een goedkope sat ontvanger per kamer gecombineerd met een unicable lnb is dan een oplossing met het bestaande coax net.

Daarmee heb je geen beperkingen t.o.v het aantal door te geven zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Televes maakt dvb-s naar dvb-c transmodulators. Zoek maar eens op "Televes T.0X MUX Twin DVBS-S/2 naar DVB-C transmodulator + CI"

Wat je gaat creëren is een mini kabel kopstation, en dat kan snel duur worden....

Afhankelijk van de mogelijkheden van je hospitality TV, kan het misschien aantrekkelijker zijn om over te schakelen naar een IPTV oplossing.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook maar de vraag of het aangeboden Internet (IPTV) er kwa bandbreedte er geschikt voor is. De oplossing heeft voor en nadelen. 

Ik zou een schotel op Astra 19,2 graden africhten met quattro LNC. Vandaar naar bijvoorbeeld een 4 x 12 (16) DISEQ switch en iedere kamer een coax aansluiting aanbieden. Dan op iedere kamer een TV. 📺 -tje. Doe alles hetzelfde, dan heb je er het minste werk aan ivm het updaten van de zenderlijst. 

Nadeel het verleggen van een coax ster omgeving. Voor de rest zie ik alleen maar voordelen. 

Voor IP zul je ook een krachtig WiFi netwerk (Mesh) moeten aanleggen. Of zelfs een CAT6 netwerk. Met enkele routers. 

Om het dan nog aantrekkelijker te maken dan zet je nog een 2e of 3e LNC in de schotel voor 2 of 3 andere satellieten. Met een wat grotere switch voor meer ingangen. Je kunt dan gelijk iedere kamer een DVB-T2 aansluiting geven. Gaat over dezelfde coax. TV's hebben tegenwoordig allemaal een sat DVB-S2/DVB-T2 tuner behalve bij ouwe rotzooi. 

aangepast door Drs. IJzerbout
Aanvulling
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn vorige werkgever hadden we een iptv netwerk met ongeveer 1200 aansluitingen. De backbone voor dat netwerk was 10G, maar de poorten naar alle TVs waren 100Mbit. Als je dan bekeek wat er daadwerkelijk over de poort ging, dan was het ruim onder de 10 Mbit gemiddeld gezien. (Rond de 2-3Mbit).

Dus voor een klein hotel / B&B met 10 aansluitingen, durf ik wel te stellen dat standaard netwerk spul van 100Mbit al voldoende is.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor IPTV heb je een provider nodig. 
voor 10 aansluitingen kost dat per maand ??  10 x 30€ = 300€ ? Geschat. 
ik ken de prijzen in NL niet. 
Met satelliet heb je alle vrije Astra TV & Radio gratis. 
Voor de rest van de www behoeften voldoet een standaard aansluiting via WiFi / mesh. 
Ik zou er niet lang over nadenken 🤔 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Het is ook maar de vraag of het aangeboden Internet (IPTV) er kwa bandbreedte er geschikt voor is. De oplossing heeft voor en nadelen. 

Ik zou een schotel op Astra 19,2 graden africhten met quattro LNC. Vandaar naar bijvoorbeeld een 4 x 12 (16) DISEQ switch en iedere kamer een coax aansluiting aanbieden. Dan op iedere kamer een TV. 📺 -tje. Doe alles hetzelfde, dan heb je er het minste werk aan ivm het updaten van de zenderlijst. 

Nadeel het verleggen van een coax ster omgeving. Voor de rest zie ik alleen maar voordelen. 

Voor IP zul je ook een krachtig WiFi netwerk (Mesh) moeten aanleggen. Of zelfs een CAT6 netwerk. Met enkele routers. 

Om het dan nog aantrekkelijker te maken dan zet je nog een 2e of 3e LNC in de schotel voor 2 of 3 andere satellieten. Met een wat grotere switch voor meer ingangen. Je kunt dan gelijk iedere kamer een DVB-T2 aansluiting geven. Gaat over dezelfde coax. TV's hebben tegenwoordig allemaal een sat DVB-S2/DVB-T2 tuner behalve bij ouwe rotzooi. 

Ik zou graag deze TVs gebruiken: Philips 32HFL5114/12 en volgens mij zit daar geen DVB-S2 tuner in alleen een DVB-T2 tuner. Het idee is idd om alleen de Astra 19.2 afterichten et een quatro LNB voor de FTA channels. De reden van de Philips TV is dat ik de centrale besturing via hun software zelf kan inrichten en er een chromcast ingebouwd is. Hoe krijg ik het Sat signaal in DVB-T2 formaat na de TVs via Coax?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is hierboven al beschreven, met een kopstation met omzetters.

Je kan daarmee een beperkt aantal zenders omzetten naar de coax in  dvb c

 

Heb je ook al nagedacht hoe je de rechten wilt gaan regelen voor deze heruitzending.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die TV kan volgens de specs ook DVB-C aan, dus niet enkel DVB-T/T2.

https://www.documents.philips.com/assets/20230307/a4ca47afb1e84c4585cbafbe00eb1e7c.pdf

 

17 minuten geleden, rbruin zei:

Hoe krijg ik het Sat signaal in DVB-T2 formaat na de TVs via Coax?

Niet naar DVB-T2, maar naar DVB-C. Zoek eens via Google naar bijv. "TBS8113 DVB-S/S2/S2X TO DVB-C Trans-Modulator".

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo doen ze dat voor grote hotels. Maar voor een pension of AirBNB veel te complex. 
Als ik zo’n pension zo runnen dan zou ik niet willen dat me dat hoofdpijn bezorgd. 
Dat moet gewoon werken en geen omkijken mee willen hebben. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...