Ga naar inhoud


meerdere switchen na een switch mogelijk?


Hensat

Aanbevolen berichten

er gaat vanaf de modem beneden een netwerkkabel naar de zolder slaapkamer, daar komt een switch die verdeeld wordt door 4 slaapkamers (2 op zolder en 2 op de 1e verdieping. 3 slaapkamers willen ieder 2 netwerkaansluitingen. Vanaf de zolder gaan er dus twee kabels naar de 1e verdieping, meerdere kabels kan ik denk ik niet door het gat krijgen. Kunnen op de 3 slaapkamers ook switchen geplaatst worden die dus van de switch op zolder afkomen? dan heb ik 4 switchen in gebruik, zouden ze veel stroom verbruiken? als het te onduidelijk is licht ik het nog wel toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kan evengoed een grotere switch nemen van bv 16 uitgangen.Zal maar beetje meer verbruiken dan die kleine switch.Je kan ze gewoon na elkaar zetten of hubs gebruiken

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om de vraag te beantwoorden, ja je kan meerdere switchen in cascade schakelen.

 

Je kan dus op de 1e verdieping weer een switch plaatsen.

Het verbruik van een 8-port switch is ongeveer 5 Watt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is een verschil tussen een hub en een switch hoor.hub is eigenlijk een domme verdeler terwijl een switch normaal gaat onthouden wie wie is

 

Een hub verdeelt de bandbreedte over alle poorten. Een hub is vaak half duplex 100Mbps, een switch is 200Mbps full-duplex. Dankzij de full-duplex techniek kunnen er geen colissions en vertragingen meer optreden. Een switch heeft extra buffer geheugen voor extra snelheidswinst.

 

De snelheden zijn nu meestal wel al naar de 1 GB gegaan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Hub is meestal half-duplex, een switch full-duplex.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, de snelheid blijft hetzelfde,maar wanneer je tegen je bandbreedte gaat aanlopen van je internet aansluiting zal je allemaal iets langzamer worden.

 

In de praktijk zal dan zelden voorkomen, of je moet nog een oude dsl aansluiting hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sneller de zoldertrap op of aflopen kun je toch niet....😁

 

Cascade inrichten kan prima, indien alle NIC's in de apparaten dezelfde snelheid hebben

maar ik gebruik bij verschillen 10/100/1000mbit dan liever een manageble switch, die je op de pC kunt benaderen en per poort van de switch kan instellen.

Is niet voor iedereen nootzakelijk.

Ook als er VLAN etc wordt gebruikt is het type switch van belang.

 

klik

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In een doorsnee thuis netwerk is een managed switch overkill.

De doorsnee gebruiker kan daar niets mee aanvangen.

In een bedrijfs-omgeving, waar je netwerk printers met een printer server hebt, wifi acces points en verder voip telefoons en bewaking camera's met verschillende vlans, is een managed switch een handig netwerk management tool.

Ik gebruikte Meraki switchen met remote ondersteuning, de rechten per poort aansluiting waren een veiligheids aspect

Ik kon eenvoudig medewerkers op vestigingen lokaliseren aan de hand van hun wifi smartphone.

 

In een huisomgeving speelt dit niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Cascade inrichten kan prima, indien alle NIC's in de apparaten dezelfde snelheid hebben

In een switch omgeving kan je alles mixen. In een sterk verouderde omgeving met hubs moeten de nodes die met elkaar willen communiceren dezelfde snelheid hebben.

 

Switches kan je prima aan elkaar knopen. Echter wordt de maximale snelheid beperkt door de traagste verbinding in het pad. Om die reden worden de verbindingen tussen de switches onderling, de backbone, meestal uitgevoerd met een hogere snelheid dan de max poort snelheid van de switch.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb niet zo'n heel goede utp kabel gekocht volgens mij, deze is cat5e kan 1000 Mbps leveren ik weet niet of dit voldoende is qua bandbreedte. Zal even het data verkeer duidelijk maken, de 3 slaapkamers zijn alle 3 gebruikers van nintendo switch ze spelen Fortnite, normaal internet via laptop niets bijzonder. Bij de goedkope discounter heb ik 10 meter cat6 kabel voor 3euro die ik nu heb, heb ik in Duitsland gekocht voor 4,5euro op de kabel staat niet afgebeeld om welke cat het gaat, heb nagekeken op internet moet cat5e zijn. Zal ik toch maar voor cat6 gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Cat 5e voor die lengte is voldoende, gaat tot 1 Gig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...