Ga naar inhoud


UTP kabel maken.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Daar controleert dat 12 Euro kastje niet op.

 

Ik gebruik dat 12 Euro kastje zelf wel, als controle op de verbinding, maar let zelf op dat ik de juiste aders op de juiste pins leg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Jan Ambers zei:

neem dan getwiste kabels , zitten meestal per 2 getwist en zo beperk je de overspraak door voor spraak/data Tx/Rx de getwiste te nemen ( een paar )    

Het gaat over CAT kabels, die ken ik niet anders dan getwist....

 

Wat betreft de meetapparatuur, ik gebruik(te) de meters van Fluke, schandalig duur en moesten ook nog eens elk jaar gecalibreerd/getest worden.

Voordeel was wel dat je de meetrapporten er makkelijk uit kon halen en die in een totaalrapportage kon verwerken.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2023 om 11:11, Psychosammie zei:

En dit alles los van het feit dat je niet moet gaan emmeren om zelf patchkabels te maken.

Mag een mens nog zelf iets maken? Ik zie wel het verschil als ik een 305m rol cat 6 koop en zelf patchkabels maak daar koop ik niet eens een cat 5 gemaakte kabel voor.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jan Ambers zei:

Ik was bij iemand  juist aanwezig waar een technieker de kabels op lengte maakte...

Hij had een rechthoekig doosje met langs weerszijden  een RJ45 op en in midden 8 ledjes

Hij duwde draad na draad in de juiste connector er zorgde ervoor dat elk ledje brandde en de kabel was juist verbonden en voor crossed <=> rechtaan had hij er een tuimelschakelaar erop..... voor langere afstanden  had hij "stop" plug die hij langs een zijde op de kabelplug drukte en in de andere kamer/ gebouw "belde" hij de plug uit en verbond die juist. Leek kinderspel ! 

Dat heb ik ook en werkt perfect om te kijken of je verbindingen ok zijn. Maar het ging me er om om de snelheid aan doorvoer van de kabels te kunnen meten. Nieuwsgierig als ik ben.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Psychosammie zei:

Ik bedoelde te zeggen dat zelf patchkabels in elkaar prutsen nauwelijks financieel de moeite waard is.

Ben nog bezig met 22 loze leidingen in huis te vullen met Cat6. Alleen dat al is kl... werk.

Ik koop wel een paar nette kabels.

Ja, en pleur dan maar een 3 kabels met gemonteerde RJ45 door een 20 mm buis. LOL.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-12-2023 om 21:10, Denisdaf zei:

Ja, en pleur dan maar een 3 kabels met gemonteerde RJ45 door een 20 mm buis. LOL.

 

Dat heb ik niet gezegd hè. We hadden het over het zelf prutsen van patchkabel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-12-2023 om 21:05, Denisdaf zei:

Ik zie wel het verschil als ik een 305m rol cat 6 koop en zelf patchkabels maak daar koop ik niet eens een cat 5 gemaakte kabel voor.

 

Huh? Een cat6 kabeltje van 3 meter kost amper 3,50 euro

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen moet gewoon maken wat die zelf wil.

Mocht je helemaal geen buis nodig hebben naar de andere kamer boor je gewoon een gat met diameter 1 centimeter door de muur.LANCAT5doormuur.thumb.jpg.cb470a8730ec19348211724b50e8f2ec.jpg

 

al dat gedoe over perfectie kost alleen maar tijd en geld

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet iedereen voor zichzelf weten, maar ik zou nooit gewoon een draad door de muur prikken. Dan maar iets meer geld voor ‘perfectie’. Wat kost een opbouwdoosje nu helemaal??

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

al dat gedoe over perfectie kost alleen maar tijd en geld

 

Jij hebt blijkbaar geen gevoel voor de schoonheid van perfectie 😁

  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-1-2024 om 20:50, Psychosammie zei:

 

Dat heb ik niet gezegd hè. We hadden het over het zelf prutsen van patchkabel.

Met degelijk materiaal is dat helemaal niet prutsen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-1-2024 om 20:54, Psychosammie zei:

 

Huh? Een cat6 kabeltje van 3 meter kost amper 3,50 euro

Wie spreekt er over een 3 meter kabeltje? Mijn 305 meter rol is op 3 meter na opgebruikt.

Kijk, daar heb je je 3 meter.

Je mag het komen halen voor 3,50 Euro.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Halen we in deze discussie patch kabels en netwerk kabels niet door elkaar?

Patch kabels zijn bedoeld om te patchen, en hebben meestal een lengte van 50 cm tot 2 meter.

Een Netwerk kabel vormt de verbinding tussen het patch panel en een aansluit punt in huis, hal of kantoor.

 

Ik moet er niet aan denken om alle patch kabels die ik nodig had zalf had moeten krimpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...