Ga naar inhoud


3 D printer(s)


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Ik denk er aan om toch de stap te wagen een 3D printer te gaan kopen.

Alleen het verhaal van het bos en de bomen is meer dan ooit het te gebruiken spreekwoord in deze materie.

Wat ik wil doen ( voornamelijk dan ) is zaken printen die ik ofwel niet kan vinden in de reguliere winkels of online.

Ook zaken voor mijn hydrocultuur setup, en wie weet een nieuwe vrouw want de mijne durft nogal eens te zagen.

Wat belangrijk gaat zijn is dat de geprinte zaken wel redelijkerwijze vaak buitenshuis gaan gebruikt worden en dat ze dus wel tegen een warmte moeten kunnen maar vooral tegen de fellere UV stralen die we hier in het zuiden van Portugal hebben tov meer noordelijk.

Meerkleuren printen zonder wisselen zou een mooi extraatje zijn, en meerdere soorten filament kunnen gebruiken.

Ik heb er ook geen idee van wat zo'n ding aan geluid weet te produceren maar de DB-tjes spelen ook een rol.

Dat het als stand alone kan gebruikt worden is zeker meegenomen.

  • Haha 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gezien de wensen komt deze printer misschien in aanmerking.

Pack Formlabs Fuse 1+

 

Prijs, rond de € 24.000,-

 

De benodigde 3D software om bestanden te maken, zou je dat redden met € 5.000 ?

 

En een 3-d scanner mag natuurlijk niet ontbreken. een goede leuke 3d lidar heb je ook al voor  € 25.000,-

(noodzakelijk om een nieuwe vrouw te printen!):crazy:

 

Of toch maar het wensenlijstje heroverwegen en voor een instap model gaan?

  • Haha 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

belangrijke reactie @ceesv inzake dat economische aspect GELD

 

en m.b.t. de software voor het tekenen, is dat meestal dikke 2000€ per jaar

 

 

oké je kan ook 3d plannetjes op internet kopen, maar dan

40 minuten geleden, Denisdaf zei:

Wat ik wil doen ( voornamelijk dan ) is zaken printen die ik ofwel niet kan vinden in de reguliere winkels of online.

past dat niet samen met de doelstelling

 

niet iedereen hoeft te kunnen printen, ook ouderwets niet op papier

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag van ts was gesteld in het off-topic gedeelte van het forum en door mij verplaatst naar deze rubriek.

Er staat hier veel informatie die ts verder kan helpen.

 

Met de dan vergaarde kennis kan hij meer gericht vragen stellen.

 

Belangrijk is dat je voor jezelf een lijstje maakt wat je met die printer wil gaan doen, een hobby mag wat kosten, maar de vraag is of dat je doelstelling is.

 

De printer is slechts het stukje hardware aan het einde van het proces, de voorbereiding van je printfile is veel belangrijker en tijdrovend.

Daar zal je eerst in kennis moeten investeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bambulab x1 carbon met ams. ($1449) Voldoet aan al jouw wensen, maar prijzig. Kan eventueel ook een p1s ($699 zonder ams, $949 met ams) zijn, hele mooie printer met zeer goede reviews, voor een relatief lage prijs. De ams kan je altijd later kopen....

 

Printer komt gecalibreerd aan, en is supersnel en stil. Eigenlijk een prima printer voor beginners. Geen geknoei met het opzetten etc, gewoon stekker erin en printen maar.

 

Voor uv bestendige prints moet je goed opletten welk filament je gebruikt. Ik heb als test al 12+ maanden een print van zwart petg filament buiten in de zon staan. En in Florida heb je genoeg daarvan. Nog geen problemen gezien...

 

Je bent eigenlijk net te laat want er waren mooie kerst aanbiedingen voor die printers.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet op zoek bent naar een nieuwe geldverslindende hobby waar je gegarandeerd frustraties van zult gaan krijgen: 

Er zijn tegenwoordig online genoeg betaalbare 3d print service te vinden.

Is voor menig particulier gebruik onder de streep veel goedkoper en scheelt je massa geld en kopzorgen.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2023 om 13:53, Tonskidutch zei:

en m.b.t. de software voor het tekenen, is dat meestal dikke 2000€ per jaar

 

Ik gebruik Onshape en is gratis voor particulier gebruik.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als het voor buiten in de regen en zon geschikt moet zijn, dien je te printen met ABS of ASA. Dat is het enige dat echt werkt. Dan heb je ook een printer nodig met behuizing zoals de bambu p1s of x1 carbon, of een qidi tech als je minder uit wilt geven.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 29-12-2023 om 21:33, theparasol zei:

Als je niet op zoek bent naar een nieuwe geldverslindende hobby waar je gegarandeerd frustraties van zult gaan krijgen: 

Er zijn tegenwoordig online genoeg betaalbare 3d print service te vinden.

Is voor menig particulier gebruik onder de streep veel goedkoper en scheelt je massa geld en kopzorgen.

 

 

Klopt, maar als je tv wilt kijken, kan je ook gewoon ziggo nemen en al die vu+ en dreamboxen, schotels etc. ook maar meteen de deur uit doen. Kost bakken met geld en kopzorgen. Zoiets noemen ze hobby toch? 😳 

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2023 om 12:45, ceesv zei:

Gezien de wensen komt deze printer misschien in aanmerking.

Pack Formlabs Fuse 1+

 

Prijs, rond de € 24.000,-

 

De benodigde 3D software om bestanden te maken, zou je dat redden met € 5.000 ?

 

En een 3-d scanner mag natuurlijk niet ontbreken. een goede leuke 3d lidar heb je ook al voor  € 25.000,-

(noodzakelijk om een nieuwe vrouw te printen!):crazy:

 

Of toch maar het wensenlijstje heroverwegen en voor een instap model gaan?

Geloof het of niet maar dat van een nieuwe vrouw was een  grapje hé. 🙂

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2023 om 12:59, ceesv zei:

De vraag van ts was gesteld in het off-topic gedeelte van het forum en door mij verplaatst naar deze rubriek.

Er staat hier veel informatie die ts verder kan helpen.

 

Met de dan vergaarde kennis kan hij meer gericht vragen stellen.

 

Belangrijk is dat je voor jezelf een lijstje maakt wat je met die printer wil gaan doen, een hobby mag wat kosten, maar de vraag is of dat je doelstelling is.

 

De printer is slechts het stukje hardware aan het einde van het proces, de voorbereiding van je printfile is veel belangrijker en tijdrovend.

Daar zal je eerst in kennis moeten investeren.

Sorry ik had niet gezien dat er een rubriek 3D printers was. Bedankt voor de verplaatsing.

3 uren geleden, Con zei:

 

Ik gebruik Onshape en is gratis voor particulier gebruik.

Bedankt we gaan het bekijken.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2023 om 20:33, theparasol zei:

Als je niet op zoek bent naar een nieuwe geldverslindende hobby waar je gegarandeerd frustraties van zult gaan krijgen: 

Er zijn tegenwoordig online genoeg betaalbare 3d print service te vinden.

Is voor menig particulier gebruik onder de streep veel goedkoper en scheelt je massa geld en kopzorgen.

 

 

Komt u dan maar eens prijs vragen in de Algarve om wat te laten printen. En als je elders gaat komen de shippingkosten zo hoog uit dat dat dan weer een struikelblok is wat te laten printen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja wie gaat er dan ook in de Algarve wonen 😁

 

Maar zere-neus, vriendin van mij woont daar en laat wel vaker 3D modellen / Maquettes printen van haar woning ontwerpen. Die zegt dat zo iets betaalbaarder is dan zelf zo'n kloemel aanschaffen. Als je het serieus meent zal ik haar eens vragen bij welke firma ze dat laat doen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...