Ga naar inhoud


Legitimate interest


Mojo

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een tip om van deze terreur af te komen? Na het niet accepteren van cookies is er deze k*tzooi bij gekomen. En waar je bij het weigeren van cookies dat in 1 klik kan regelen is dit de terreurmaatregel.

 

image.png.9f374266929705503e34fe8c8be4207f.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja daar hebben ze weer wat uitgevonden.

 

Als ik niet echt op de site moet zijn, dan ben ik er weg als ik zo een lange lijst moet aflopen om alles uit te zetten.

Een voordeel heeft het wel, al gaat de eigenaar van Sat4all er niet zo blij mee zijn.

Sinds ik alles heb uitgevinkt op deze site, zie ik geen reclame meer.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manier van internet gebruik aanpassen?  Ik gebruik FF incognitomode samen met Ublock Origin en cookieautodelete.  Als DNS op het hele netwerk pihole.  Ik kan alle cookis accepteren, 10 seconden na het sluiten van het laatste venster van een site zijn ze weg.  Vooral handig bij de regionale kranten....  Andere tactieken zoals hidden pixels etc, tja...  Sommige sites moet je gewoon niet opkomen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij was het begrip legitimate interest volkomen onbekend. @Mojo geeft wel heel weinig details. Wanneer komt hij dat tegen? Specifieke toepassingen? Welke hrowser?

Ik gebruik net als @JoeC Firefox, private mode, cookies automatisch wissen e.d. Legitimate interest is mij bij surfen nog steeds een onbekend begrip. Op het W10 Help Forum kom ik het ook niet tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2024 om 13:39, Mojo zei:

Heeft iemand een tip om van deze terreur af te komen? Na het niet accepteren van cookies is er deze k*tzooi bij gekomen. En waar je bij het weigeren van cookies dat in 1 klik kan regelen is dit de terreurmaatregel.

 

image.png.9f374266929705503e34fe8c8be4207f.png

Tja, wie wat waar wanneer waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, boudeman zei:

Voor mij was het begrip legitimate interest volkomen onbekend. @Mojo geeft wel heel weinig details. Wanneer komt hij dat tegen? Specifieke toepassingen? Welke hrowser?

 

Je moet wel goed lezen in het vakje van de cookies.

Op Sat4all kom je ze ook tegen.

Dan heb je al de cookies afgevinkt staat er onderaan in het klein "legitimate interrest".

Als je daar op klikt ben je wel even bezig om de elle lange lijst af te vinken.

Als je dan de cookies bekijkt zijn erbij die twee jaar je gegevens mogen, bekijken en gebruiken.

 

Ze zouden moeten verplichte om met drie knoppen te werken zoals op veel site's al toegepast word.

Alles aanvaarden, alles weigeren, of zelf bepalen

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit meestal via mijn mobiel op deze site en kan het gewoon weg klikken.

Ik heb wel begrepen dat het Europees verplicht is om die ellende toe te voegen op iedere site.

Jammer, maar @Michel kan er ook niets aan veranderen.

Mijn advies: stoor je er niet aan, klik het weg.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, boudeman zei:

Voor mij was het begrip legitimate interest volkomen onbekend. @Mojo geeft wel heel weinig details. Wanneer komt hij dat tegen? Specifieke toepassingen? Welke hrowser?

Ik gebruik net als @JoeC Firefox, private mode, cookies automatisch wissen e.d. Legitimate interest is mij bij surfen nog steeds een onbekend begrip. Op het W10 Help Forum kom ik het ook niet tegen.

Legitimate interest staat vaak verborgen in de beschrijving van de cookies, apart van wel/niet cookies en staat eigenlijk altijd en overal aan.  Om er meer over te zien moet je vaak op een (extra) plusje oid klikken.  Het probleem is dat de "legitimate interest" door het bedrijf zelf bepaald wordt en verder niet beschreven wordt.  Je komt dan meestal in afzichtelijke lijsten terecht die je niet meteen kunt uitzetten, want "legit" niet waar?  Volgens mij voldoet het niet aan de cookiewet maar goed, da's dus de reden dat ik nog steeds allerlei blockers gebruik en - sorry Sat4all en een paar anderen - dat ook niet ga veranderen.

 

Overigens heb ik nu al die cookies geaccepteerd en zijn ze zometeen weer weg.  Wat nog door de cookie/tracker blocker komt wordt voor 99.9% door pihole geblokkeerd, 11% van alle DNS requests.

 

@jeevanhoof En dus zoiets als Cookie AutoDelete gebruiken, dan blijven ze geen 10 jaar staan.  Daarnaast (in Firefox) "Delete cookies and site data when Firefox is closed" aanvinken en klaar.  Moet je wel altijd opnieuw op sites inloggen enzo maar met bijvoorbeeld Keepass is dat geen probleem....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets bijgeleerd. Ik zal later nog wel eens kijken of ik deze terreur met mijn cookie instellingen tevoorschijn kan roepen.

Een internet search levert je hits op, maar dat betreft professionals die websites ontwikkelen e.d. Het is mij niet gelukt een hit te vinden van een gebruiker.

Het leeft dus kennelijk niet bij de gebruikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder je cookies,

 

Log in op Sat'all.

 

Eerst zie je de gewone cookies.

Helemaal onderaan de lijst vind je de tekst legitieme interest.

Klik daar maar eens op

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik ze vertel dat ze mijn gegevens niet moeten delen of verkopen gaan ze dat doen ?

Screenshot_2.png.806cff7e004f03ac807e06f0625bd871.png

 

je kan beter gewoon tussendoor wissen

 

Screenshot_3.png.fdc3c20a081d69917d272569abea1464.png

 

zelf gebruik ik CCleaner pro

en in Firefox staat ingesteld Streng in hetzelfde venster als jij toonde @Mojo

 

cookies zouden volgens de acm volledig moeten kunnen geblokkeerd worden en verwijderd worden

en daar voldoen heel veel "vendors" plus "nieuwssites" niet aan

en ook heel wat gesponsorde websites voldoen er niet aan

https://www.acm.nl/nl/zoeken?text=cookies

 

het belangrijkste is dat cookies werkzaam worden als je op een andere website komt waar ze uitgelezen worden op twee principiële manieren

waar was je recent (tracking)

hoevaak kom je hier

 

Ook al is het vervelend maar ik wis toch alles elke keer en/of sta ze niet toe en weiger alles. Soms kost dat iets meer tijd tijdens het surfen.

 

 

 

 

 

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ook al is het vervelend maar ik wis toch alles elke keer en/of sta ze niet toe en weiger alles. Soms kost dat iets meer tijd tijdens het surfen.

Ja ik snap dat allemaal wel maar als ik zeg dat ik niet verkracht wil worden betekend dat niet dat je wel mag vingeren🤪.

Enigszins gechargeerd gezegd maar toch.......

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...