Ga naar inhoud


starlink verlaagd de kosten per maand


Ga naar oplossing Opgelost door zeeteefje,

Aanbevolen berichten

Hier is de glasvezel gewoon onder de grond, hoe het buiten het dorp verder gaat weet ik niet maar best mogelijk dat het daar bij de elektriciteits palen ook de hoogte ingaat. Heb al sinds 2016 storingsvrij glasvezel, En nogmaals met Internet via satelliet ziet ik geen enkel voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hier bij sat4all, zou men eigenlijk alleen maar internet via satelliet moeten hebben toch? immers zijn wij satelliet enthousiasten..en geen kabel/glasvezel/adsl freaks. De reden dat ik niet eerder ben overgestapt is puur de data rem die s 'avonds kan ontstaan en ping tijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bobje zei:

hier bij sat4all, zou men eigenlijk alleen maar internet via satelliet moeten hebben toch?

Dan hou je nog maar weinig gebruikers over. In een aantal landen wordt satelliet tv al langzaam uitgefaseerd, dat is hier in Spanje ook het geval. En hier hebben we een andere draadloze vervanger voor Internet met een klein schoteltje echter gaat dat niet via de satelliet. En dan heb je ook nog het 5G netwerk.

 

Dit alles heeft veel kortere afstanden te overbruggen waardoor de response tijd ook veel sneller is waardoor je dus ook goed kan gamen, dit is met een satelliet verbinding allemaal een stuk lastiger alhoewel starlink iets sneller is.

 

Dit is de reden waardoor ik geen voordeel ziet in een Internet verbinding via de satelliet hobby of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

a zijn we sat freaks, dus sat gaat boven alles. (dit is een satelliet liefhebbers forum)

b is starlink bloedsnel  en hageltje nieuw. (onderdeel van space x)

zoals je aan mijn speedtest en ping tijden kunt zien.

Bovendien >140 mb voor 50 eu? Denk dat ik na bouwen ethernet verbinding >260 mb ga halen

 

Starlink is niet landelijk, maar wereldwijd dekkend., We krijgen nog direct to cel. en ik denk dat veel telecom providers en andere content aanbieders ook via starlink gaan aanbieden. geen gsm palen en dure kabels meer. alles direct uit de hemel.

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
44 minuten geleden, bobje zei:

b is starlink bloedsnel  en hageltje nieuw.

Voorop gesteld dat het een uitkomst is voor gebieden zonder 4G dekking of een vaste internet verbinding.

 

Maar bloedsnel is Starlink natuurlijk niet.

 

Mijn glasvezel verbinding levert 8 Gig, maar mijn interne infrastructuur is op dit moment "slechts" 1 Gig.snel.

 

image.png

 

Wat ook niet echt een voordeel van Starlink is, is het energieverbruik, volgens opgave 50 tot 75 Watt/uur.

Mijn Glasvezel box doet slechts 7.5 Watt/uur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv,

 

We zijn een Sat forum, dus Sat gaat boven alles.

Mooie snelheid. Maar wat kost dat?

 

Veel mensen hebben 100 mb routers, de anderen hebben 1000 mb router netwerkkaarten en switches.

 

Post hier maar wat een netwerkkaart en of router koste die meer dan 1000 aankan.

 

Je bent een pioneer/innovator, echter de meeste hebben een minder groot budget.

 

Niet negatief bedoeld, maar zoals boven beschreven werk de consumenten markt zo. ..Pioneer/innovator/early adopter..etc..etc

Ik zou ook graag jou snelheden behalen, maar met een jan splinter budget wordt dat lastig. 🙂

 

Energieverbruik, heb ik denk ik verlaagd, is de snow melt functie denk ik. Die staat nu dus uit

 

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
22 minuten geleden, bobje zei:

Mooie snelheid. Maar wat kost dat?

Kost € 31,-/maand inclusief onbeperkt bellen binnen Europa met mobiel en vaste aansluitingen.

En inclusief 200 TV stations.

 

Satelliet internet is perfect indien je geen alternatief hebt, maar Net als satelliet tv zijn er tegenwoordig betere en goedkopere alternatieven met glasvezel.

Veel tv stations worden via kabel en glas met een hogere resolutie en kwaliteit doorgegeven.

Satelliet gaat door de hogere kosten dit niet evenaren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Kost € 31,-/maand inclusief onbeperkt bellen binnen Europa met mobiel en vaste aansluitingen.

En inclusief 200 TV stations.

Nog wel. Ik weet van mijn collega dat de Franse (r)overheid helemaal niet blij is met die aanbieder omdat deze te goedkoop is

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je mij die vertellen wat voor abo dat is, hier kan ik glas krijgen..echter niet voor 31 pleuris.

 

Tevens, nogmaals. We zijn sat4all...SAT gaat boven alles.

 

Post ook even de kosten voor netwerk adapters, switches, router die meer dan 1000 mb aankunnen.

En kunnen ogen waarnemen of een site sneller internet kan weergeven ...m.a.w. zie jij, ik het verschil in ms m.b.t. opstarten bv tweakers.net

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
22 minuten geleden, bobje zei:

En kunnen ogen waarnemen of een site sneller internet kan weergeven

Ja je ogen zien de download tijd beduidend lageer zijn bij sneller internet.

Ik download periodiek software updates voor mijn auto's, bestanden van 32 Gig groot.

Bij die bestanden is de download tijd terug gegaan van uren naar minuten.

 

Een 10 Gig. spf adapter heb je al voor ongeveer € 20,-

 

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
25 minuten geleden, bobje zei:

Tevens, nogmaals. We zijn sat4all...SAT gaat boven alles.

Sat4all gaat primair over satelliet, maar dat betekent niet dat sat boven alles uitstijgt.

Hier worden zowel de voordelen als de nadelen behandeld.

 

En nogmaals, sat is een uitkomst wanneer er geen (betere) alternatieven voorhanden zijn.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar kan je voor 31 dat abo nemen.

 

Wat zijn de kosten voor routers switches netwerkkaarten > 1000mb.................

 

Een mens kan niet zien in milliseconden wat sneller is, het is wel te meten.

 

Sat rulez

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen zit enkel een beetje te surfen, wij hebben 600Mbps up/down glasvezel. Mijn vrouw stuurt voor haar werk hele grote bestanden naar de servers en dat is met 600Mbps upload vrij snel gepiept. Als je alleen maar een beetje surft en emails ophaalt en zo af en toe naar een film kijkt heb je aan 50Mbps wel zat.

 

Capture.JPG.06cf5ebeee002b530965699e4a09b685.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@bobje, je maakt een grapje?

 

Citaat:

ceesv is niet een sat liefhebber, maar wil gelijk hebben. blijft maar doorgaan. royeer em.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ceesv zei:

@bobje, je maakt een grapje?

 

Citaat:

ceesv is niet een sat liefhebber, maar wil gelijk hebben. blijft maar doorgaan. royeer em.

Bobje rookt rare dingen, denk ik......of zou Elon wat eigendunk meesturen met starlink

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...