Ga naar inhoud


starlink verlaagd de kosten per maand


Ga naar oplossing Opgelost door zeeteefje,

Aanbevolen berichten


Je schijnt met Starlink eindelijk online games te kunnen spelen. Maar beter is nog altijd een directe Internet verbinding.

 

(Vertaald van Engels naar Nederlands).

 

Latency


De grootste uitdaging bij het spelen van games via satelliet is het minimaliseren van latency. Latency is de tijd in milliseconden die een signaal nodig heeft om van je apparaat naar een andere locatie te reizen (in dit geval de gameserver) en weer terug. Het wordt ook wel ping-snelheid genoemd omdat je de latentie test door "ping"-gegevens te verzenden en te berekenen hoe lang het duurt voordat deze terugkomen.

 

Verbindingen met een hoge latentie veroorzaken lag. Als het indrukken van een knop de server een fractie van een seconde later bereikt dan andere spelers, reageert je besturing mogelijk minder snel of wordt de verbinding met het spel helemaal verbroken.

 

Latency kan erg variëren, omdat het afhankelijk is van zaken als geografische locatie. Als je ooit hebt geprobeerd om vanuit Noord-Amerika op een Oost-Azië te spelen, merk je misschien het verschil dat een paar duizend kilometer kunnen maken. Als je verbinding maakt via de satelliet, tel je dat getal op en tel je er 44.472 mijl bij op. De meeste snelle actiespellen zijn niet te spelen via traditioneel satellietinternet.

 

Daarom zijn LEO-satellieten zoals Starlink zo'n grote verandering. Hoewel de reis naar een lage baan om de aarde nog steeds bijna 700 mijl langer is, is dat een grote verbetering. Het zal nog steeds niet de beste verbinding zijn om games te spelen, maar het is tenminste mogelijk.

 

Het verminderen van latency is ook het belangrijkste idee achter Hughesnet Fusion. Fusion-spelers verminderen latency door gebruik te maken van terrestrische draadloze netwerken naast uw satellietverbinding. Tijdens het spelen van een game schakelt Hughesnet-apparatuur over op een draadloze verbinding om die gegevens op uw apparaat af te leveren zonder de vertraging die u zou krijgen bij gebruik van uw satellietverbinding.

 

https://www.highspeedinternet.com/resources/gaming-on-satellite-internet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mooi om te weten, toch ben ik niet gerust in die invloed welke Elon Musk zelf neemt op zijn platvorm(en)

Daar heeft KPN en ZIGGO toch wel een Nederlandse waakhond die ons in bescherming neemt als consument.

 

Om eerlijk te zijn heb ik alleen een vermoeden dat starlink te weinig opbrengt en dus wel lagere prijzen moet aanbieden.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat is mooi om te weten, toch ben ik niet gerust in die invloed welke Elon Musk zelf neemt op zijn platvorm(en)

Daar heeft KPN en ZIGGO toch wel een Nederlandse waakhond die ons in bescherming neemt als consument.

 

Om eerlijk te zijn heb ik alleen een vermoeden dat starlink te weinig opbrengt en dus wel lagere prijzen moet aanbieden.

 

Ze weten toch al alles van je of je dat nu wilt of niet, en de bescherming is een lachertje. Je mobiele telefoon luistert ook stiekum mee. GPS uit en ze weten nog steeds precies in welk restaurant jij zit. Dus boeit het me allemaal niet zo veel meer.

 

Dat gezegd Internet via de satelliet is altijd al erg duur geweest en was ook bedoeld als oplossing voor gebieden die helemaal geen Internet hebben op de traditionele weg. En dat vind ik dan ook de enige reden om Internet via de satelliet te nemen want voor de rest bied het verders geen voordelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb het hier nu draaien en ik ben zeer tevreden. Als satelliet freak wilde ik dit natuurlijk hebben en sinds kort echt goed betaalbaar.

 

Latency bij mij lager dan 80 ms, soms minder nog dan 40 ms. Up en down zeer goed. Snelheid boven de 200 mb al gehaald.

Wel is het van belang een goede plek voor dishy te zoeken, daar de plaatsing echt 10 tallen mb's snelheid kan schelen.

 

De router is puur wifi, en heeft vind ik weinig voordelen en opties, en zorgt denk ik voor wat vertraging en snelheid verlies.

Dus ik ga een poe injectortje met adapter eraan hangen zodat ik er puur ethernet van kan maken. Denk dat ik dan wel wat betere resultaten haal.

 

Al met al echt een heel leuk product, en natuurlijk satelliet. Dus een blijvertje hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wifi kom ik niet boven de 141/144 mb, maar dishy naar router wel. dus maar ff snel poe injectortje met adapter kopen. Mits ik er een van 1000 mb kan krijgen, anders heeft het geen zin.

 

IMG_0643.PNG

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bobje zei:

De router is puur wifi, en heeft vind ik weinig voordelen en opties

De V3 versie van de Starlink router heeft weer UTP poorten, maar die kun je op dit moment alleen op uitnodiging bestellen. Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat die router standaard geleverd wordt.

 

Ik zit in Frankrijk nog zonder glasvezel, die wordt eind dit jaar verwacht. Maar op mijn locatie wordt de glasvezel aan de bestaande telefoonpalen opgehangen. Daarmee is het een kwetsbare infrastructuur, blootgesteld aan wind, regen en hoge vrachtwagens. Starlink is vermoedelijk betrouwbaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhhhh?

 

Als je "telefoonpalen" hebt in jou regio zal vaak ook de elektra daarmee getransporteerd worden, dan lijkt me dat stabiel internet maar zonder stroom je geen stap verder bent met de starlink, toch?

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonsky

ziggo is liberty en kpn carlos slim. Ik denk dat Elon niet beter of slechter is. Maar wel satelliet, en daarvoor mijn keuze.

 

@ Tonsky, bedoel je de info mbt tot de poe en adapter?

 

@ zeefteefje, v1 had utp en v3 ook. Echter is de functionaliteit vind ik wat minder. De leuke opties zitten in dishy en niet in de router. b.v. de snow/ice melt functie. Deze extra opties zijn dus ook toegankelijk via een poe adapter converter constuctie. 

 

Ik wil mac filtering, qos en dat soort zaken zien. daarom bouw ik em liever zelf om en gooi me eigen router er achter. 

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ben opzoek geweest voor ik mijn keuze maakte. De andere opties voor sat internet waren minder. Daar er piek en dal uren waren/zijn waardoor uhd en soms zelfs hd niet mogelijk waren/zijn. En ook de ping tijden waren niet zo fijn. Anders had ik eerder sat internet gehad. (lijkt een beetje op begin tijd adsl en de overboekte lijnen, overdag ok s'avonds gewoon niet.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonsky, Dishy werkt op 48-56 volt. Dus als je haar kan voeden, en haar data kan tappen kan je zelf de rest regelen. Dan is een aangepaste poe injector/converter/ naar utp/rj45 het beste en snelste...IMHO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, zeeteefje zei:

Maar op mijn locatie wordt de glasvezel aan de bestaande telefoonpalen opgehangen. Daarmee is het een kwetsbare infrastructuur, blootgesteld aan wind, regen en hoge vrachtwagens.

Draait bij mij al een jaar zonder een enkel incident.

Glaskabels zijn minder gevoelig voor storingen als koperdraad.

Ook worden ze anders aan de telefoonpalen bevestigd als koperdraad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...