Ga naar inhoud


starlink verlaagd de kosten per maand


Ga naar oplossing Opgelost door zeeteefje,

Aanbevolen berichten

@ sat4allers heerlijk deze feedback!

 

Eindelijk ongezouten meningen! Top dit is waar het omgaat..Vind ik.

 

Nogmaals waar vind ik dat abo voor 31 eu

 

@penthe wat is je locatie en welke provider heb je dan? Dit is een nl board toch? of zit ik verkeerd.

 

@ ceesv en mojo..misschien een teleurstelling..ik rook niet..maar vind goede discussies generen wel leuk. 

 

Coole reacties thx!  Ook al vallen die voor mij misschien negatief uit...keep sat alive (thx voor de feed back cees en mojo)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


26 minuten geleden, bobje zei:

penthe wat is je locatie en welke provider heb je dan? Dit is een nl board toch? of zit ik verkeerd.

Mijn lokatie staat onder mijn naam, en de provider staat in de snelheidstest. Dus lezen doe je niet en je probeerd alles in hokjes te proppen. Ja dit is een Nederlands board waar iedereen die de Nederlandse taal kent en er geboren is kan reageren ongeacht het land waar men woont. Wat is jou probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, bobje zei:

Dit is een nl board toch? of zit ik verkeerd.

Dit is een Nederlands talig forum.

Leden wonen hoofdzakelijk in Nederland en België en verder verspreid over de Wereld.

 

Je zit verkeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ceesv zei:

Draait bij mij al een jaar zonder een enkel incident.

Dat is nog niet zo erg lang hè. Gemiddeld rijdt nu 1 keer per 3 jaar een te hoog beladen vrachtwagen of boer mijn koperdraad kapot. De glasvezel kabel zal net zo kapot gaan, en vermoedelijk is die lastiger te repareren/vervangen.

 

Nog maar 3 weken geleden heeft Orange 'mijn' houten telefoonpaal vervangen door een metalen exemplaar. En wat denk je?, die pummel staat zo hard met een hamer te beuken dat de lijn kapot gaat. Meteen klagen, maar zinloos, want het lag 'uiteraard' niet aan zijn lompe handelingen. Provider gebeld, maar die mag vervolgens pas een week later iemand sturen omdat Orange de sector heeft geblokkeerd wegens 'werkzaamheden'. Zit je een week zonder internet omdat de pummel die de lijn defect heeft gemaakt ook nog de reparatie daarvan een week lang onmogelijk maakt.

 

Ik wacht het eerst even af hoe het bevalt als er ooit nog glas verschijnt hier.  Maar ik ben blij dat er met Starlink een betaalbaar alternatief is, mocht de betrouwbaarheid te wensen over laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden, zeeteefje zei:

Dat is nog niet zo erg lang hè. Gemiddeld rijdt nu 1 keer per 3 jaar een te hoog beladen vrachtwagen of boer mijn koperdraad kapot. De glasvezel kabel zal net zo kapot gaan, en vermoedelijk is die lastiger te repareren/vervangen.

Wanneer je een keer in de 3 jaar uitval hebt valt dat mee, wil je geen uitval kan je bij de provider een4/5G backup voor een luttel bedrag krijgen waardoor zelfs dat risico afgekocht kan worden.

 

Hoe zit het trouwens met satelliet uitval bij een zware regen of onweersbui?

En wat gaat de snelheid van die satelliet link doen wanneer er steeds meer deelnemers zijn?

De bandbreedte van een Starlink satelliet zou 20 Gb. zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonski: In Frankrijk kost het Starlink abonnement momenteel €50,- maand inclusief de hardware en €40,-/maand zonder de hardware. Aansluiten op glasvezel kan ook €300 kosten, afhankelijk van de provider en de te overbruggen afstand. De éénmalige kosten van Starlink en glasvezel zijn daarmee ruwweg gelijk , en €40/maand is geen gek bedrag voor snel internet.

 

@ceesv: ja, jij hebt een abbo inclusief backup. Zo'n 4/5G ei krijg je ook kosteloos ter beschikking bij uitval, maar het is voor mij een uur rijden naar de dichtstbijzijnde winkel om er één op te halen. Dat is dus in totaal 4 uur in de auto, ophalen en weer terug brengen. Ik gebruik mijn eigen mobiele 4G oplossing wel.

 

Ik heb geen idee over de stabiliteit van Starlink bij slecht weer en toenemende aantallen gebruikers. Daar heeft de schaalbaarheid van glas waarschijnlijk een voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, zeeteefje zei:

@Tonski: In Frankrijk kost het Starlink abonnement momenteel €50,- maand inclusief de hardware en €40,-/maand zonder de hardware.

ja dat wist ik niet daar ik de Nederlandse link gebruikte. Maar ik heb wel een probleem met de latency van Elon. 😁

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje heeft Starlink nu zelfs een 'basic' abonnement van €29/maand met 50-100 Mbps download. Geen glasvezel snelheden, maar best interessant, ruim voldoende voor IPTV. Iets voor Sprietje?

 

edit: de door Starlink beloofde latency is 26-33 ms. Lijkt me geen probleem, zelfs niet voor gamers.

aangepast door zeeteefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zeeteefje zei:

In Spanje heeft Starlink nu zelfs een 'basic' abonnement van €29/maand met 50-100 Mbps download. Geen glasvezel snelheden, maar best interessant, ruim voldoende voor IPTV. Iets voor Sprietje?

 

edit: de door Starlink beloofde latency is 26-33 ms. Lijkt me geen probleem, zelfs niet voor gamers.

In Spanje heb je snellere en goedkopere alternatieven voor 100Mbps of hoger, ik denk dat Starlink in Spanje niet echt zal aanslaan aangezien de 5G dekking en de Internet Wifi dekking steeds groter worden, je moet nu wel erg ver van de bewoonde wereld wonen wil je geen Internet hebben. En Gamen valt tegen aldus een aantal gebruikers van Starlink in de US.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonski, de huur is een 10tje ik zou dus w88 met hardware aanschaffen.

Hier is het nog een beetje pionieren. Denk dat de prijzen binnenkort wel zullen dalen. kijk inderdaad maar bij landen als frankrijk en spanje.

 

@ceesv Het regent flink hier geen uitval

 

@penthe, die latency haal ik nog niet...zit gemiddeld op 58, wat ook geen probleem is met gamen. Ga nog wel even wandelen met dishy kijken of er verandering in snelheid of latency is als ik dishy verplaats.

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Per toeval was ik gisteren bij een vakwerk boerderij in het zuid limburgse landschap op bezoek en die waren net klaar met de nieuwbouw / restauratie.

 

Ze hadden ook Starlink daar er helemaal geen kabel en of telefoon koper ligt.

Verbluffend om te zien, maar hij betaald 65€/mnd @zeeteefje

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...