Ga naar inhoud


starlink verlaagd de kosten per maand


Ga naar oplossing Opgelost door zeeteefje,

Aanbevolen berichten


Top, scheelt toch flink in de kosten.

 

Hier is zojuist een wereldwonder geschiedt: een mannetje in een hoogwerker heeft een extra bevestigingspunt gemaakt in de telefoonpalen, boven de bestaande koperen telefoonkabels. Een uur later kwam een ander mannetje in een hoogwerker er een glasvezelkabel aan hangen.

Het grootste wonder is dat ze daarbij mijn telefoonkabel niet hebben beschadigd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan kan je over 6 tot 12 maanden een glasvezel aansluiting aanschaffen op je adres.

Waarom zouden ze de telefoonkabel beschadigen, daarvoor heb je France Telecom.😉

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ceesv zei:

Dan kan je over 6 tot 12 maanden een glasvezel aansluiting aanschaffen op je adres.

Waarom zouden ze de telefoonkabel beschadigen, daarvoor heb je France Telecom.😉

Omdat diezelfde France Telecom 4 weken geleden mijn telefoonkabel kapot heeft gemaakt bij het vervangen van de telefoonpaal. Dat was kennelijk ter voorbereiding van de uitrol van glasvezel. Onze burgemeester woont hier iets verderop en dat is een gepensioneerde ICT'er.  Ik acht de kans daarom groot dat dit deel van het dorp, ver van het centrum en de telefooncentrale,  eerder glasvezel krijgt dan de rest.😁

aangepast door zeeteefje
typo
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Maar de vraag is ben je nu goedkoper met glasvezel of met starlink tzt

Die vraag kan ik pas beantwoorden op het moment dat ik die keuze heb. Dan kan Starlink weer in prijs gezakt zijn en glas duurder. Op dit moment kost de goedkoopste glas aansluiting hier € 25,99/maand met 500/500 Mb/s. Ik betaal nu €17,45/ maand voor ADSL. Van dat soort prijzen kun je in Nederland alleen dromen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@zeeteefje

Ik help het je hopen, maar dat de kabel voor de deur hangt is slechts het eerste begin.

Bij mij duurde het daarna ruim een jaar voordat ik aangesloten was.

 

Al die kabelsecties die nu in de palen hangen dienen gelast te worden, een tijdrovend klusje.

Het point of presence in de regio dient geplaatst te worden en met de backbone verbonden te worden.

Daarna worden alle aansluitingen met een reflectometer een voor een gecontroleerd, en eventueel mislukte lassen of breuken gerepareerd.

 

En wanneer dan alles klaar is gaat er een wettelijke termijn van 3 maanden wachttijd in om alle providers kans te geven toegang tot het net voor te bereiden.

 

De aansluiting van je woning na oplevering en vrijgave van het net is meestal binnen 14 dagen gerealiseerd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Al die kabelsecties die nu in de palen hangen dienen gelast te worden, een tijdrovend klusje

Nee, dat is direct gedaan. Dat heb ik hem zien doen met zo'n kastje. Geen idee hoeveel glasvezels in deze ene kabel zitten. Ik heb gelezen dat er tussen twee en 24  glasvezels passen in één kabeltje van maar 4 mm doorsnede. Gezien de snelheid waarmee hij ze aan elkaar last zijn het er of heel weinig, of het apparaat doet volautomatisch veel vezels tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt hier ook al bijna één jaar in de grond en tussen de tegels steken overal de groene sprietjes glasvezel eruit.

Maar men gaat pas verder als ODIDO genoeg aansluitingen heeft verhuurd... (in alle wijken waar het nu casco ligt)

En dan duurt het nog eens meerdere maanden voordat je de aansluiting uiteindelijk in de meterkast hebt met bijpassende hardware.

 

Wat dat betreft heb je misschien mazzel daar waar zeeteefje woont.

 

Toch is de prijsverlaging van Starlink voor de Nederlander niet bepaald meer aantrekkelijk dan de prijzen van de kabel en glasvezel netwerken.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Toch is de prijsverlaging van Starlink voor de Nederlander niet bepaald meer aantrekkelijk dan de prijzen van de kabel en glasvezel netwerken.

Als je in bekabelt gebied woont waarschijnlijk wel. Maar in de buitengebieden is dit wel een uitkomst.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oneens.

KPN glasvezel 100/100 Mbps zonder TV of telefoon kost €53/maand.

Starlink tussen 95-250 Mb/s symmetrisch kost €50/maand.

Als Starlink op Franse prijzen gaat zitten is Starlink met €40/maand zelfs al flink goedkoper voor dezelfde snelheid dan KPN, maar nog niet goedkoper dan veel Franse abonnementen.

 

Het is duidelijk dat de prijs die Starlink hanteert niets te maken heeft met de kostprijs, maar alles te maken heeft met de prijs van vast internet in de regio/land van de gebruiker. Starlink zet gewoon een prijs neer waarmee ze concurrerend zijn in de regio.

 

Franse ISP's maken zich dan ook zorgen dat Starlink onder hun kostprijs gaat zitten zodat ze de grote investeringen in glasvezel infrastructuur nooit terug kunnen verdienen. Als consument maak ik me daar juist helemaal geen zorgen over, in tegendeel.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals jullie weten heb ik Starlink hier draaien en tot nu ben ik zeer tevreden.

 

Op mijn adres kan ik adsl, kabel en glasvezel krijgen. Mijn keuze was makkelijk daar ik een sat freak ben. Prijs is concurrerend.

Snelheden altijd boven de 150mb, terwijl dishy eigenlijk nog niet goed staat, ik wilde het testen in me tuintje alvorens haar op het dak te plaatsen.

 

Maar we krijgen meer aanbieders die via laaghangende satellieten internet/radio/tv en telecom willen gaan aanbieden. Dus ik zie alleen maar positieve

kanten. Tevens betaald je per maand..Komt het even niet uit nou dan een maandje niet. Dat zie ik op dit moment niet bij andere aanbieders.

 

Ik ben echt een tevreden Starlink gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
18 uren geleden, zeeteefje zei:

Oneens.

met wie en wat?

 

je maakt het een beetje onduidelijk voor ons door Franse en Nederlandse vergelijkingen en die van KPN er bij te noemen

 

Ik betaal Ziggo internet basic met TV standaard 67,95€/maand (waarvan het TV aandeel 22,95€ kost) in Nederland

Ga ik naar Starlink dan kost me het internet 50€ en moet ik er "NLZiet extra" bijnemen voor een "bijna" vergelijkbaar TV aanbod. Dus 50 + 10,95€ in Nederland

 

ben dan 7€ goedkoper uit

 

zou ik alleen nog FTA (free to air) kijken en de DVB-T2 NPO 1 2 3 (gratis) en neem Starlink ben ik 17,95€ goedkoper uit dan nu met dat Ziggo

zou ik Ziggo internet only + alleen nog FTA (free to air) kijken en de DVB-T2 NPO 1 2 3 (gratis) kost me dat 45€ per maand en ben ik 22,95€ goedkoper uit

 

Kies ik nu met de 6 maanden 50% korting XXL neem ben ik voor 26€ klaar en bespaar 41,95€ ten opzichte van de uitgangspositie en dat is 24€ goedkoper dan Starlink 😉

 know what i mean nodge nodge (monthy python)

 

 

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch:  Daarmee geef je toch zelf aan dat Starlink nu al een prima concurrerend aanbod doet in Nederland? Je komt met Starlink iets goedkoper uit, tenzij je vergelijkt met een aanbieding van een andere provider.

 

Daarnaast is de prijs van Starlink in de loop der tijd alleen maar gedaald. Terwijl de prijs van alle andere aanbieders stijgt wordt Starlink elk jaar goedkoper. Als deze trend zich doorzet wint Starlink dat straks gemakkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...